Om mijn leven wat kort samen te vatten, ben op dit moment 17 jaar. Heb aardig wat meegemaakt:verlies van stiefvader, mijn vader 5 jaar niet gezien(sinds een jaar zie ik hem met hulp van de rechter),overvallen in oktober waar ik een trauma aan heb overgehouden, een ex die zijn handjes niet thuis kon houden, vriendinnen die me lieten stikken, jarenlang gepest(opgewacht,in elkaar geslagen omdat ik niet mooi genoeg was
) enz. enz.Door dit allemaal ben ik best een gevoelig persoon geworden, thuis gaat het namelijk sinds een aantal jaren niet lekker. Mijn stiefvader is overleden aan kanker toen ik 11 was, ontzettend veel verdriet had ik ervan, zo ook mijn moeder. Ik kon mijn verdriet verwerken door naar maatschappelijk werk te gaan en naar een rouwgroep op school. Mijn moeder stond er nu alleen voor met 2 kinderen en probeerde zich erdoorheen te vechten wat niet lukte. Doordat ze zich ongelukkig voelde dronk ze ontzettend veel.Nu drinkt ze gelukkig niet meer en slikt ze anti-depsresiva, maar het werkt allemaal niet zo heb ik get gevoel. Ik zorgde dus op mijn 11de voor mijn broertje, kon nooit echt kind zijn in al die jaren. Werd gepest op school, werd depressief, had een vriendje die zijn handen niet kon thuishouden enz. Niemand wist hoe ik me voelde.
Nu voel ik me dus de moeder in huis, mijn moeder werkt full time, mijn vader woont 45 km verderop met zijn nieuwe vrouw en is druk bezig met zijn dierenwinkel. Mijn moeder en ik zijn precies hetzelfde en het botst gigantische vaak. Ben al regelmatig weggelopen, soms uit angst en soms uit boosheid en dat ik het niet meer zag zitten. Wil soms echt graag het huis uit, op mezelf gaan of bij mijn vader wonen, maar mijn moeder laat me niet gaan. Ben ook bang om haar alleen te laten(heeft al een keer geprobeerd zelfmoord te plegen) Ze scheld me vaak uit, niet echt de aardigste dingen en dat Ryan(broertje) altijd een streepje voor heeft dan ik.Hij is belangrijker dan ik en blabla. Het doet me ontzettend veel verdriet en voel me ontzettend eenzaam en onbelangrijk. Ruim elke dag het huis op,maak regelmatig eten voor mijn broertje en voel me eerder haar slaaf/huishoudster dan haar dochter. Het is ontzettend moeilijk uit te leggen wat er allemaal speelt thuis. In het kort: voel me ongelukkig, niet gewenst enz.
Er zijn natuurlijk ook leukere kanten van mijn moeder, maar ik trek het echt niet meer thuis terwijl ik haar dus ook niet alleen durf te laten. Het is zo moeilijk allemaal. Ik heb nog een oudere broer, is het huis uitgezet op zijn 12de en is nu drugsverslaafd en zit regelmatig in de gevangenis. Ik zie hem bijna nooit en mis hem ook ontzettend. Mijn familie was bang dat ik ook het huis uitgezet zou worden door mijn moeder als ik ging puberen en dat ik ook het verkeerde pad zou opgaan. Heb me gelukkig nog staande kunnen houden al die jaren. Mijn school heb ik het hele jaar verpest, als mijn moeder thuiskomt uit haar werk en het huis is niet opgeruimd, dan zwaait er wat. Heb vaak gespijbeld om het huis op te ruimen wat natuurlijk belachelijk is
Maar als ik ruzie heb met mijn moeder is het echt raak, en dan is het schelden,me de grond intrappen en vervolgens weglopen of het huis uit worden gezet. En dit gebeurt elke week.Bij mijn vader is een optie,maar dan wilt mijn moeder me nooit meer zien en zie ik mijn broertje ook niet meer. Waar mijn vader woont ken ik niemand, en hij is elke dag met zijn vrouw in de dierenwinkel. Het liefste wat ik wil is mijn opleiding hier stoppen ,en beginnen in Barneveld. Daar dierenverzorging doen en 1 dag naar school en 4 dagen werken in de dierenwinkel van mijn vader. Dat is echt een wens van mij. Alleen mijn moeder staat dus in de weg. Heb een lieve vriend die me steunt, en het soms niet kan verdragen als mijn moeder weer eens mij uitscheld enz. Ik voel me verplicht om hier thuis te blijven zodat ik voor mijn broertje,het huis enzo kan zorgen. Maar ik ben pas 17 en wil graag op kamers,volwassen worden.. maar er staat altijd iemand in de weg.
Het verhaal is wat lang geworden en snap voor sommige dat het beetje onbegrijpelijk lezen is,want ik schrijf alles door elkaar
Ben blij dat ik het eventjes kwijt ben...

Ik heb zoooo mijn best gedaan...
Het heeft mij gemaakt tot wie ik ben, ik heb een geweldig leven, een geweldige familie, en ik zou het niet terug willen draaien uiteindelijk