Woningruil(huur)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Woningruil(huur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:41

Al jaren lang woon ik in hetzelfde durp,wel af en toe er even tussenuit geweest door halfhalf samenwonen enzo...
Maar eigenlijk woon ik er gewoon al lang. te lang. :Z
Ik ben het er beu en wil eigenlijk wel verhuizen naar de stad, gewoon,ergens waar iets te beleven valt en ik lekker met de fiets binnen een minuut of 5 iets leuks op kan zoeken.
Nu kan ik particulier gaan huren(duuuuuuur)of kopen(niet te doen...nouja,ik wil het ook niet),dus nu dacht ik aan woningruil.
Ik heb al best leuke ruilopties aangeboden gekregen maar vind het idee best spannend. :+

Ik was dan ook benieuwd of hier bokkers zijn die weleens woningruil hebben gedaan?En dan dus met name binnen de huur,van een woningbouw? het is gewoon legaal je moet toestemming vragen uiteraard en geen slechte huurder zijn.
Op die manier kan je dus ruilen met heel Nederland wat de verhuisopties erg vergroot,want...de binding met een nieuwe woonplaats vervalt en ook geen wachtlijsten. *\o/*

Kom maar op,wie o wie?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:46

In deze link http://www.wonen.amsterdam.nl/woonruimt ... woningruil staan veel dingen die misschien handig zijn om te weten bij woningruil (bijvoorbeeld wat de voorwaarden zijn, wanneer wel wanneer niet enz) Ik neem aan dat de regels per gemeente niet heel veel verschillen...

Anoniem

Re: Woningruil(huur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:10

Ik heb jaren geleden een driehoeksruil op poten gezet. Woonde zelf klein, en wilde iets groter met tuin. iemand anders wilde groter en die groot woonde wilde in mijn huisje. Dit was ook vanuit een andere gemeente.
Heel gedoe hoor, je moet echt aan de slag met elkaar, wie neemt wat over en regelen de andere mensen wel hun zaken.
(post doorsturen, alles afsluiten wat van hun is)en natuurlijk of alle rekeingen betaald zijn en jij niet met deurwaarders in aanmerking komt.
Ik kwam dat dus wel, de mensen in mijn toekomstige huis hadden veel schulden, even leek het zo et komen dat ik hun water ed moest gaan betalen omdat ze ook nog een huurachterstand hadden en de ruil bijna niet door kon gaan!!!!!!
Dat zou natuurlijk verschrikkelijk zijn, gelukkig ging het toch nog met de hakken over de sloot door.

Dus één tip, ga niet in zee met mensen die een huurachterstand hebben of weet ik wat voor schulden!
En anders heel srikt de zaken gaan regelen, vaak zijn dat soort mensen daar iets makkelijker in waardoor jij met hun ellende komt te zitten.

Anoniem

Re: Woningruil(huur)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:25

dankje wel Chiqa.
Maar volgens mij mogen mensen die huurachterstand hebben geen woningruil doen. Althans,bij onze gemeente dus niet.
dat zijn zeker zaken die bespreekbaar gemaakt moeten worden.
Schulden,ja,dat ken ik. Voor mij woonde hier een kerel die ook zaken niet had opgezegd,maar heb het incassobureau uitgelegd dat ik never ever zijn oliebol zou betalen. ben niet gek.
Ik heb er ook nooit meer wat van gehoord.
Zulke zaken staan,als het goed is, op naam...je kunt zeker aanmaningen krijgen maar die zou ik per direct doorsturen.

Maar het beste is natuurlijk dit te voorkomen.