Ik wil namelijk heel graag een paardje kopen, heb er ook al een op het oog. En we willen ook graag een vriendje voor ons andere paardje en daarom is het eigenlijk helemaal perfect. Op een ding na dan... Misschien heb ik niet genoeg tijd dankzij mijn studie. Ik ben net klaar met het Gymnasium en wil vanaf september rechten gaan studeren. Aan reistijd kost het op en neer naar m'n studie gaan me ongeveer 3 uur. En dan zit ik natuurlijk ook nog een aantal uur bij colleges en dergelijke. En thuis moet ik ook nog dingen voor m'n studie doen.
Daarom vroeg ik me af of je, als je studeert, je nog genoeg tijd hebt voor een eigen paardje. Wat geld betreft is het geen enkel probleem, want dat haal ik makkelijk en anders zijn er altijd wel mensen die me eventueel financieel willen ondersteunen.
Ik rijd al vanaf m'n 7e paard. En heb op het moment genoeg verschillende paarden om te rijden, dus dat is het niet. Maar hetgene wat ik, behalve buitenrijden, het allerliefste doe is springen. En de paarden waar ik nu op rijd kunnen dat niet omdat ze een peesblessure gehad hebben of te oud zijn of gewoon te lomp (de fries
). Daarom wil ik graag een paard dat eigenlijk alles kan.Ik heb nu een paardje gevonden wat helemaal bij me past qua karakter enzo dus nu zit ik gruwelijk te twijfelen wat ik moet doen. Ik wil het zó ontzettend graag, maar ik wil wel zeker weten dat ik er genoeg tijd voor over houd, want anders vind ik het zielig. Dan komt het paardje wel ergens te staan waar ze altijd buiten is en zelf kan kiezen om naar binnen te gaan, dus als ik een paar dagen geen tijd heb is het ook geen ramp. Maar als ik nou helemaal geen tijd zou hebben moet ik hem misschien wel weer verkopen en dan wacht ik liever nog even met een paard kopen zodat ik zeker weet dat dat niet hoeft. Want dat zou ik zielig vinden voor ons andere paard, omdat hij dan weer alleen komt te staan.
Ik hoop dat jullie me goede adviezen kunnen geven zodat ik snel de knoop door kan hakken!

Het probleem volgens mijn ouders is dat ik er inderdaad alles voor over heb en daardoor dus misschien wel de lol van het studentenleven mis. Want op zich weet ik wat het inhoud om een paard te hebben. Het enige wat ik niet weet is hoe het gaat als je studeert