hoe doen jullie dat??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

hoe doen jullie dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 10:17

Eigenlijk loop ik bij onze vriendinnen steeds tegen hetzelfde aan :) en ik was benieuwd hoe jullie erover denken aangezien ik vind dat een van mijn vriendinnen zich aanstelt... :P .

Nou is het zo dat we met vier meiden zijn en ik en 2 andere hebben alledrie al wat langer een serieuze relatie,
De andere vriendin daaren tegen heeft steeds losse flodders wat steeds uitgaat etc.
Nou kunnen de jongens eigenlijk redelijk goed overweg en vinden het leuk om eigenlijk met ze alle wat vaker dingen te ondernemen. Naar de efteling, dagje, weg, barbequen, sinterklaas, extrema weet ik veel.
Zelf vind ik dat ook handig omdat ik dan èn mijn vriendinne zie, en mijn vriend zie, en mijn vriend ook met de jongens overweg kan.
Maar nu is het probleem dus, dat wanneer elke keer als de ene vriendin dus geen vriend heeft ze niet mee wil gaan omdat ze dan 'alleen met stelletjes gaat'. dit zit zo in haar hoofd en gaat er echt niet uit.. als haar vriend wel mee kan en mijn vriend zou niet kunnen ga ik wel lekker mee, ik bedoel wil een leuke dag niet missen...

Ik zie dan ook het probleem niet, ik ben laatst ook zonder mijn vriend met 2 vriendinne en hun vriendjes naar de efteling gegaan, was hartstikke gezellig en het was ook echt niet dat ik steeds alleen zat in de karretjes..

Eerst gaf ze me ook al de keus, omdat haar vriend niet mee naar extrema wilde, en de andere 2 jongens wel al mee gingen en ik de mijne ook mee wilde, dat ik moest kiezen, of hij mee, of zij mee. omdat mijn vriend niet zo hele enthousiast was over extrema uiteindelijk besloten dat hij niet mee zou gaan, maar als hij het wel lecht super euk had gevonden had ze in mijn geval echt pech gehad.
Nu gaat hij alsnog mee en is het weer uit met haar vriend dus gaat ze alsnog zonder vriend en gaat mijn vriend mee.

Nu heb ik 2 kaarten voor warner brothers en leek het me leuk om weer met ze alle te gaan. haar vriend was vreemdgegaan en het was weer uit, dus ze is weer vrijgezel, nu wil ze dus niet mee met alleen maar stelletjes, terwijl ze eerst wel graag mee wilde...

ben ik nou zo'n zeikerd? ik wordt er wel beetje moe van, wordt er ook makkelijker in.. als ze niet mee wil, moet ze zelf weten maar ik ga mijn dag met hun daar niet voor afzeggen als hun allemaal wel mee willen...

Nou ben benieuwd :)

Groetjes Chantal

Moelie

Re: hoe doen jullie dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:44

Tjah, als zij persé niet meewilt met alleen stelletjes is dat haar eigen probleem. Ik zou het zelf ook niet zo erg vinden hoor als ik de enigste vrijgezel zou zijn. Behalve als de stelletjes steeds klef zouden zijn enz en dat jij daar als enigste een beetje bijstaat maar ik neem aan dat dat niet het geval is bij jullie.
Het is haar eigen keuze, ze kan mee maar het hoeft niet. Als zij daarom niet meewilt zou ik er niet langer meezitten en zou ik de keuze helemaal aan haar overlaten.
Of ga een keer met der praten en vertel haar hoe jij het vind en dat je het ook gezellig vind als ze meegaat als ze vrijgezel is.

Ik zou idd zoals jij zegt je dag niet laten verpesten en gewoon lekker gaan. De keuze blijft en is voor haar dus ze doet dit zichzelf aan als ze er weer voor kiest om niet mee te gaan als ze geen vriendje heeft.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:47

Lekker laten gaan. Als jij van haar moet kiezen tussen je vriend en haar, dan is ze geen echte vriendin vind ik. Klinkt meer als jaloezie, zij is degene die daar maar mee om moet leren te gaan, niet jullie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:53

Dat je vriendin je keuzes laten maken vind ik not done.

Praat eens met haar, leg haar eens uit dat ze nergens bang voor hoeft te zijn. Dat als ze gezellig mee gaat ze er niet de hele tijd achter aan bungelt. Het klinkt voor mij als een hoop onzekerheid.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:57

ik ben zelf een beetje zoals die vriendin (de vrijgezel tussen de stellerjes) maar kan me er vanaf haar kant ook wel wat bij voorstellen. ze hoeft er niet áltijd over te zeuren maar ik kan me best voorstellen dat ze ook eens dingen zonder aanhang wil doen..

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:58

Ik ben een tijdje de vrijgezel geweest tussen stelletjes, het is inderdaad gewoon niet gezellig. Oke, ik ging wel mee... maar had het meer naar mijn zin als we met de meiden gaan. Nu wel allemaal een partner hebben is het ook veel leuker :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 11:21

ik heb al vaker met haar gepraat, maar ze heeft dat zo in haar hoofd... zelf s ze ook redelijk aanhankelijk bij andere als ze een vriend heeft, misschien dat het daar vandaan komt, ik heb er ook al eens ruzie over gemaakt, maar ik ga niet kiezen, ze is welkom maar als ze niet mee wil is het haar keus. :) .

Elaine, waarom vond jij het dan niet gezellig? kon je niet goed overweg met de mannen of waren ze inderdaad vrij klef?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:25

Ik kan me haar kant wel voorstellen, ik zou ook niet met alleen stelletjes op stap gaan.. Ik vind het alleen niet fair dat ze je voor de keuze stelt.. Ik zou haar dus lekker laten wezen, meer dan vragen of ze mee gaat kan je niet doen toch?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 11:27

Nee klopt, inderdaad ook, daar heb ik echt een hekel aan. sowiso was het ook onredelijk aangezien de andere 2 jongens wel al zeker meegingen, en dan was ik weer de boeman terwijl ik ook alleen mijn vriend maar mee wilde.

Maar hoe doen jullie dat? jullie gaan niet met ze alle wat doen, of alleen met vriendinnen apart ofzo?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:46

Ze waren tot op zeker hoogte inderdaad klef. Maar ook gewoon, er zit altijd iemand alleen. En hoe goed we ook met elkaar op konden schieten, vaak zat ik toch alleen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:54

Ik me idd wel voorstellen dat het niet leuk vind als het altijd en eeuwig op stap gaan met de stelletjes is en zij alleen, maar je laat kiezen tussen haar of je vriend is ronduit belachelijk :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:06

Ik laat me er verder niet over uit. Bedenk wel dat het je vriendinnengroep is en als jij hier ook nog volop tegenin zal gaan zal het voor jezelf en anderen er niet leuker op worden.

Wat ik wel nog even wil toevoegen. Als je vrijgezel bent met alleen maar stelletjes mee is iets heel anders dan een keer zonder je partner met stelletjes.. Daar kun je niet zo makkelijk over oordelen over hoe zij zich daarbij zou kunnen voelen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:09

Voor de duidelijkheid :) we gaan niet altijd en eeuwig met ze alle :), het zijn maar enkele keren, het meeste van de tijd is het gewoon zonder kerels maar op zijn tijd vind ik het wel belangrijk om gewoon eens met ze alle iets te kunnen doen :) .

Verder is het ook niet zo dat ze altijd als vrijgezel meegaat, met extrema had haar vriend geen zin, het is dus ook niet zo dat ze altijd vrijgezel is, ook dan is het een probleem :)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:14

Misschien een domme vraag, maar kan ze dan niet gewoon nog een vriendin meenemen? Dan heb je geen ongelijke aantallen. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben, ik ga wel vaker met stellen mee zonder mijn vriend en ik vermaak mezelf prima. Ik zit ook niet meer in de kleffe levensperiode, dus dat zal ook wel verschil uitmaken....
Als ze het altijd een probleem vindt, dan is dat toch echt háár probleem. Dan zou ik me er niet meer druk om maken en er geen rekening meer mee houden.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 12:18

we hebben nog 1 vriendin die we gezamelijk eigenlijk allemaal wel kennen. alleen het probleem met haar is we gewoon geen hoogte van haar krijgen, soms is een middag erg gezellig maar we hebben ook dagen dat haar humeur uit het niets opeens om slaat en dan is het gewoon echt niet meer gezellig waarna ze ook het liefst naar hui swil of negatieve aandacht vraagt. Voor een middagje wel gezellig maar echt dagjes uit hebben we dat eigenlijk liever niet. :) .

Ik ben samen met mijn vriend in het bijzijn van anderen helemaal niet klef. zijn ook al 2,5 jaar samen dus dan is dat verliefde waar andere bijzijn er ook wel af :P .

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:41

Ook als ze niet vrijgezel is en dus een scharrel heeft, is ze natuurlijk gewoon een buitenbeentje omdat ze géén vaste relatie zoals de anderen heeft.

Kan best zo zijn dat ze dat juist ook graag wil, maar de geschikte jongen niet kan vinden (zou ook elke keer weer die scharrels kunnen verklaren). Misschien dat ze het daarom dan ook zo vervelend/ moeilijk vind.

Maar als het af en toe is, dan gaat ze helaas af en toe niet mee en kun je het er gewoon bij laten zitten. :) Problemen zelf ook niet groter maken dan ze zijn ;) Is ook wat netter dan hier je beklag doen en anderen laten oordelen over je vriendin hoe stom ze wel niet is, het is toch een vriendin ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:44

Ok als het af en toe voorkomt, zou ik het gewoon laten zitten als ze dat niet wil en gewoon meevragen voor dingen met de meidengroep zegmaar...

Maar ze kan toch ook een vriendin meenemen die zij zelf kent zegmaar (dus misschien iets minder bekend bij de hele groep). Die leer je dan ook vanzelf wel kennen toch :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 13:26

Bienotje, ik was eigenlijk juist benieuwd hoe andere dit aanpakken binnen hun vriendenkring :) en of dat ik me aanstel of dat andere zich hier ook in herkennen, niet zozeer om mijn beklag te doen, sorry als dat zo overkomt, :) .
Zelf geeft ze trouwens aan dat ze het vaak na 3 maanden wel weer beu is omdat ze er vanuit gaat dat de relaties van nu toch niet voor altijd zijn, dus als dat verliefde weg is ziet ze ook niet echt een reden om samen te blijven. Op die fiets zeg maar :) .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:45

Ik snap de kant van jouw vriendin wel, echter is dat wel haar probleem en niet jouw probleem.

Het is gewoon heel erg confronterend voor iemand die eigenlijk heel graag een echte mooie relatie wilt, maar dat steeds niet lukt, tussen happy stelletjes te zitten.

Ik ken het...:-).

Voor iemand die heel graag kinderen wil maar niet krijgt, is het ook erg confronterend om steeds af te spreken met vriendinnen waarbij het wel is gelukt en die hun kids dan mee brengen.

Je voelt je toch een buitenbeentje. Ook al is dat misschien niet zo, zo voelt het gewoon!!

En ik denk dat jouw vriendin wel erg stoer doet om het steeds na 3 maanden uit te maken, maar diep van binnen doet het echt wel pijn.

PS: ik ga in sept. met mijn vader en zijn vrouw en mijn broers en zussen die allemaal gesetteld zijn 4 dagen weg.
Ik ben dan de enige die alleen is, en alleen op een kamer in het hotel zit.
Heb er eerlijk gezegd totaal geen zin in! Maar goed dat is niet hun probleem, zij kunnen er niets aan doen dat ik nog geen leuke vent ben tegen gekomen...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:18

:j dat snap ik wel, mijn zus is ook al heel lang alleen terwijl ik en mijn broer toch al lang een relatie hebben, ze wil dat heel erg graag maar tot nu toe ook alweer een jaar geen relatie, voor haar was dat inderdaad ook vervelend, bijvoorbeeld met de bruiloft van mijn moeder, ook al probeer je haar er zoveel mogelijk bij te betrekken maar ik snap best dat dat voor haar vervelend is.

Zeker in jou situatie wanneer je dan ook echt alleen op een hotelkamer etc. komt zou ik me inderdaad wel alleen voelen, mag jij ook niemand meenemen :) ?want ik vond dat op zich ook wel een goed initiatief wat hierboven genoemd is qua vriendin,

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:41

Ik snap best dat ze dat niet leuk vind, je voelt je toch wel een beetje buitengesloten. Nu geloof ik best dat jullie haar er genoeg bij betrekken, maar tussen de stelletjes lopen als enige vrijgezel is ook niet alles hoor!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:42

Nou inderdaad, je vriendin kan makkelijk een vriendin meenemen!!

Nee ze hebben mij nooit gevraagd of ik een vriendin wilde meenemen. Mijn vader betaald alles, en ik denk dat hij alleen ook voor de echte aanhang wilt betalen die al langer bij de familie zitten.

Gelukkig heb ik mijn tweelingbroer en schoonzusje, ik hoor dan gewoon bij hun!

Maar goed, ik zou het je vriendin niet heel erg kwalijk nemen.
Ze is gewoon jaloers, omdat jullie iets hebben wat zij ook erg graag wilt. En dat is nou eenmaal menselijk. Dat kan je haar niet kwalijk nemen.
Daarbij voel je je op die momenten gewoon nog eens extra alleen en een buitenstaander.

je kan haar altijd mee vragen en haar de keuze laten, of dat ze een vriendin mee neemt.
Dat ze jou voor een keuze stelt is natuurlijk niet netjes, de ene keer kies je ervoor met haar iets te doen, de andere keer met je vriend.

Je hebt nu eenmaal nu 2 mensen die aandacht van je vragen!!