Hoe ziet de wereld er over 50 a 100 jaar uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Hoe ziet de wereld er over 50 a 100 jaar uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 10:06

Toch een vraag wat me aan het denken blijft houden
Hoe zal het met de maatschappij gaan, is er nog natuur, genoeg voedsel, zijn machines de baas of zal alles ineenstorten?

Weet dat je niet moet kijken naar de trends, maar grote golven die een langere looptijd hebben
Komt er bevolkingsopbouw of juist afbouw, minder schouders om te dragen? De mensen die over 50 jaar 50 zijn worden nu geboren.

Altijd leuk om over te speculeren :D

Pashon

Re: Hoe ziet de wereld er over 50 a 100 jaar uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:09

hele goede vraag, ben er ook wel benieuwd naar.

Eerder op de basisschool hadden we een boekje over "de toekomst" en voorspelde men dat in 2010 diamanten glazen in de huizen zaten, deze voorspelling is echter niet uitgekomen (kan natuurlijk nog maar lijkt me zeer sterk) vond het toen al heel leuk om te fantaseren over hoe het er in de verre toekomst eruit zat zien.
Ik hoop dat ik de wereld over 50 jaar nog mee mag maken, al zal er toch wel een hele hoop veranderen denk ik zelf

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:12

Ik denk daar ook weleens over na.
Soms vind ik het wel een beetje eng, want ik vind dat het met de maatschappij opzich niet zo heel denderend gaat.
Normen & waarden vervagen, mensen hebben minder respect voor elkaar met alle gevolgen van dien.
Dan vraag ik me wel af hoe dat over 50 jaar is..

Dan natuurlijk nog wel het hele milieu verhaal, wat smelt er verder, waar moet het water heen.

Hoe zit het met aardgas, aardolie, hoe lang kunnen die bronnen nog mee,
dat soort dingetjes.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:17

Ja, lees net dat er over 40 jaar geen vis meer is... brrr, niet zo'n leuk vooruitzicht. Als je naar oude films kijkt dachten ze vroeger dat we rond deze tijd ons wel allemaal vliegend zouden verplaatsen, ala Jetsons idee :D Hihi, ben benieuwd wat de toekomst brengt!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:34

suus_ schreef:
Toch een vraag wat me aan het denken blijft houden
Hoe zal het met de maatschappij gaan, is er nog natuur, genoeg voedsel, zijn machines de baas of zal alles ineenstorten?

Weet dat je niet moet kijken naar de trends, maar grote golven die een langere looptijd hebben
Komt er bevolkingsopbouw of juist afbouw, minder schouders om te dragen? De mensen die over 50 jaar 50 zijn worden nu geboren.

Altijd leuk om over te speculeren :D

ik ga van het ergste uit... helaas, al hoop ik het fout te hebben, wat ik wel weet is dat we een probleem hebben met de bij! die is uit aan het sterven en als die weg zijn hebben we nog zoon 4 jaar voor we dood zijn. (heftig he!) meeste denken dan achja dan hebben we geen honing meer dat overleven we ook nog...
maar wat vele mensen vergeten is dat ons voedsel bevrucht word door de bij! in kassen hebben ze ook bijen! zonder bijen geen bevruchting van de planten meer dus geen eten, dan denk je nja dan moeten we maar vlees eten, maar dieren eten gras en andere planten die dus weer sterven dan,hier in nederland valt het weer mee, maar helaas hebben ze in america al problemen dus als je een bij ziet DOOD ZE NIET!!! vang ze in een glas en laat ze weer naar buiten. de film bee movie is helemaal nog niet zo gek ver gezocht kwa wat bijen met ons leven doen :P verder irriteer ik me nu al dat er een weg word aangelegt waar een deel va de hei en gewoon bomen/bos voor gekapt moet worden...pfff ik hou van de natuur... vind verschikkelijk en nu al veeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig :S

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:35

dicenbalt schreef:
Ja, lees net dat er over 40 jaar geen vis meer is... brrr, niet zo'n leuk vooruitzicht. Als je naar oude films kijkt dachten ze vroeger dat we rond deze tijd ons wel allemaal vliegend zouden verplaatsen, ala Jetsons idee :D Hihi, ben benieuwd wat de toekomst brengt!

haha was wel gaaf geweest :P hadden we iig geen wegen meer nodig en zo kan de natuur blijven staan:P

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:37

Ja, maar wat een dikzakken zouden we dan hebben _O- mensen die echt 0,0 beweging dan nog krijgen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:51

Dat is een hele goede vraag, ik denk er zelf ook welles bij na.. maar ik vrees dat we dat antwoord pas over die 50/100 jaar krijgen.
Het zal vast wel héél erg verandert zijn, maar hoe?
Ik denk zelf dat er een hoop aparaten bij zijn gekomen, aangezien dat in de laatste jaren al is gebeurd.

Ik heb ook eens een keer gehoort dat de mensen allemaal kaal worden over een hele hoop jaren, dat elk mens word geboren met een kaal hoofd en dat er op ons hoofd ook geen haar meer groeit.
Maarja.. dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat zo is want niemand kan de toekomst voorspellen.
Ik heb er ook echt heel vaak overna gedacht maar antwoorden krijg je niet, dus ik heb me er maar bij neergelegt en we wachten maar gewoon af.

Wel is het zo dat de wereld toch steeds warmer word en dat er over een aantal jaren overstromingen komen?

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:52

Dat is al het vooruitzicht Dicenbalt, de bevolking wordt steeds dikker en dikker, net zoals mensen steeds langer worden.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:59

Vende schreef:
Dat is al het vooruitzicht Dicenbalt, de bevolking wordt steeds dikker en dikker, net zoals mensen steeds langer worden.

idd, echt heel slecht. Maar ja, we zijn ook veel te snel ontwikkeld. Onze evolutie is langzamer gegaan als onze vooruitgang. Eigenlijk hebben we een lijf dat gebouwd is om afstanden af te leggen en op zijn hoede te zijn voor roofdieren. Vandaar dat het zitten op kantoor zo slecht is en stress is een reactie die eigenlijk een oeroude functie heeft en eigenlijk op kantoor overbodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:02

Mensen worden ook kaal toch :) ?
Gewoon geen haar meer.

En ik denk dat dat wereld niet in elkaar stort door oorlog maar door economie ;)
Dat begint nu al :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 11:10

Moelie schreef:
(knip)

Wel is het zo dat de wereld toch steeds warmer word en dat er over een aantal jaren overstromingen komen?
Daar hebben we een stukje klimaatverandering.
Dat is algemeen bekend inderdaad. Dat ook NL in de loop der jaren onder water verdwijnt.
Wat ik laatst ergens las is dat Rusland een soort reflecterend doek de ruimte in had gestuurd om bepaalde plaatsen te laten afkoelen, dus was opwarming tegen gaat.
Maar waar die gebleven is :P?

Dergelijke dingen (grote spiegels of piepschuim) op het water, die warmte van de zon niet toelaten, zouden weer een ijstijd kunnen veroorzaken. Ik denk dat de klimaatverandering vrijwel onomkeerbaar is en de lage landen zullen verdrinken

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:20

[gast1122] schreef:
Mensen worden ook kaal toch :) ?
Gewoon geen haar meer.

En ik denk dat dat wereld niet in elkaar stort door oorlog maar door economie ;)
Dat begint nu al :=

Ja en we verliezen onze hoektanden omdat we deze niet meer nodig hebben.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:39

En onze benen, want die gebruiken we ook niet meer over 50 jaar _O-

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:54

En ons verstand kunnen we net zo goed nu al in de prullenbak gooien, daar maken we toch geen gebruik van. :D