vinologen/oenologen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

reentje91

vinologen/oenologen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:02

Voor school ben ik bezig aan een project. Het is de bedoeling dat ik samen met 11 andere studenten een dineravond organiseer. We hebben ervoor gekozen om de avond in italiaanse stijl te doen. We serveren 14 verschillende amuses uit verschillende gebieden in italie. Hierbij schenken wij verschillende italiaanse wijnen. We willen er dus ook een soort van wijnproeverij van maken. De wijnen hebben we al uitgekozen samen met een italiaanse vrouw die veel verstand heeft van wijnen. Zijn kan er op de avond zelf echter helaas niet bij zijn. Toch zijn we opzoek naar iemand die voordat de wijn geschonken word er nog iets over kan vertellen. Ik ben dus opzoek naar een vinoloog ofn oenoloog of iemand die gewoon veel verstand heeft van wijn. Ik heb al even op internet gekeken maar kan niet echt iets vinden.
Wie kan mij helpen?

Cyruss_

Re: vinologen/oenologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:09

Heb je al gekeken bij mensen die wijnproeverijen organiseren bij jou in de buurt. Die mensen hebber er veel verstand van en kunnen er vaak mooi over vertellen. Ik zou daar eens naar gaan kijken/zoeken.

Cyruss_

Re: vinologen/oenologen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:22

ojah schoot me er ineens nog eentje bij in. vraag is bij Italiaanse restaurants bij je in de buurt. Misschien kunnen zij je helpen of hebben ze tips en/of ideeën. Succes!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:08

Cyruss_ schreef:
Heb je al gekeken bij mensen die wijnproeverijen organiseren bij jou in de buurt. Die mensen hebber er veel verstand van en kunnen er vaak mooi over vertellen. Ik zou daar eens naar gaan kijken/zoeken.

Ik betwijfel of een medewerker of eigenaar van een wijnproeverij langs gaat komen om een babbeltje te gaan houden als de wijnen die geserveerd gaan worden niet bij hem vandaan komen....

En niet iedere eigenaar van een Italiaans restaurant heeft verstand van wijnen. En voor die constructie geldt in mijn ogen hetzelfde als bij de medewerker van de wijnproeverij. Waarom langskomen en de moeite doen als hij de wijnen en de amuses niet heeft geleverd?