even uitblazen... jij soms ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PrinsesJ

even uitblazen... jij soms ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 12:06

ik heb echt ff zin om uit te blazen..
Heb ff heeelleemaaal genoeg van sommige dingen.
Je kent het wel : je hebt een dag, week of soms wel een maand dat je vaak tegen je eigen zegt: nu heb ik er even genoeg van!! ..

Bij mij zit het dus zo:

Eind mei liep mijn contact af en kreeg ook geen verlenning. Oke ik ga opzoek naar nieuw werk. Het werd helaas via een uitzendburo. Oke prima. Maar ik zou er zo snel mogelijk kunnen beginnen(dit is ong 1,5 week geleden) En zit nou dus nog thuis :z .. Inmiddels me eigen stierlijk te vervelen .. En ben alweer 4 dagen opzoek naar ander werk. Uitzendburo nou al 3x gebeld en mevrouw was elke keer in gesprek. Word al 1,5 uur terug gebeld. Ze belt je wanneer het gesprek is afgelopen : zeeeeeeerrr lang gesprek dus :Z

Nou hebben vriendlief en ik in dec een huis gekocht. een opknappertje. En daar zijn wij dus ook flink mee bezig. Maar ik kan nou voorlopig amper tot niks doen in het huis }:0 .. Daar kan ik dus ook niet naar toe..

Dus ben ik de afgelopen dagen alweer hevig op zoek naar werk. En verder kan ik dus niks doen. EN IK HEB ER GENOEG VAN!!..
maar nog heb ik geen idee wat ik kan doen...

Zo ik heb ff lekker kunnen uitblazen haha. Maar ben genieuwd of er meer bokkers zijn die even ''willen uitblazen'' ..
Laat je horen!! (Dan weet ik dat ik niet alleen ben haha :o )

Vicky_88

Re: even uitblazen... jij soms ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:12

je bent zeker niet de enige!!
26 mei liep mijn contract af. 13 mei kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd werd en dat ik per direct kon vertrekken... ook fraai, na 1,5 jaar.

indd ook allerlei uitzendburo's langs. gesprek gehad, positief. krijg een dag te laat een telefoontje van uitzendbureau dat het desbetreffende bedrijf een personeelsstop had (ineens). erg vreemd :?

ik verveel me ook dood! heel mijn regelmaat is een grote chaos geworden en tot slot ben ik ook nog eens vrijgezel geworden vorige week... dus alles gaat erg lekker (niet dus).
niks gaat goed! baan kwijt, vriendje kwijt, nog wat gezeik met ''vrienden'' en moeder. :( grrrrrrrr. Paard is stout! zit met mn handen in het haar.

gelukkig heb ik morgen een 2e gesprek en woensdag een 1e gesprek bij 2 leuke banen dus hoop snel weer aan de slag te kunnen...
ik slaap super slecht. als ik om 10 uur in bed lig slaap ik toch pas om 2 uur, kan gewoon niet in slaap komen en ben elke ochten rond 8uur weer wakker... ben helemaal gesloopt!

PFFFF

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 12:15

ik dacht dat ik het al erg had maar idd het kan altijd nog erger.
Gelukkig heb ik nog mijn vriend die achter mij staat.

Maar op zo'n moment kan ik begrijpen dat je echt met je handen in je haar zit.
Toen ik nog met mijn ex liep en dat ging niet goed ging mijn paard ook van die leuke kunstjes uithalen.
Op zo'n moment kun je wel je spullen pakken en naar de andere kant van de wereld gaan voor een paar maanden.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:24

ja inderdaad. heb echt zin om ergens heen te gaan en voorlopig nog niet terug te komen!!
ik wist van te voren dat ik een paard met gebruiksaanwijzing kocht en dat ze zo nu en dan wel eens kon stijgeren, maar het word alleen maar erger. mn ex interesseerde zich geen ruk in mijn hobby. liepen zo'n beetje langs elkaar af... helaas.

ik hoop dat het morgen of overmorgen iets word, dan heb ik in ieder geval mijn ritme weer terug.
vorige week ben ik met een goede vriendin, haar vriend en een vriendin van ons een dagje naar zee geweest. was super gezellig en heb echt een heerlijke dag gehad, geen gezeik aan mijn hoofd en geen last op mijn schouders. echt een heerlijke dag!

jij hebt nog iemand ja als je thuis komt, iemand waarbij je heerlijk kunt uitjanken en tegen aan kunt kruipen... ik moet tegen mijn schildpad en guppies aan banketstaaf als ik thuis kom :+
woon nu sinds 2,5 maand op mezelf.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 15:43

het weg gaan idd met vrienden helpt wel ja. Helaas als ik thuiskom is vriendlief nog niet daar. We wonen allebei nog thuis totdat ons huisje klaar is. Hij probeert me te helpen waar hij kan maar door dingen (vind ik hoor) die hij thuis heeft gemist reageert hij soms op dingen helemaal niet of helemaal verkeerd. Hij heeft nooit geleerd over je gevoelens of problemen te praten.
Ik hoop dat ik ook snel me ritme terug heb. Laat pas in slaap komen en vroeg weer wakker.. Heb maar weer 2 sollicitatie's weg gedaan...

En alweer die vrouw van het uitzendburo gebeld. En weer telefonisch in gesprek. En nou belt ze me weer terug.. Als ze belt..

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:50

Tja, hier nog eentje, ben het ook helemaal zat.
Totaal niet meer gemotiveerd en wordt er gewoon zo moedeloos van.
Bij mij is me contract in December niet verlengd en heb nog geen werk, dus jullie mogen nog blij zijn dat jullie niet zo lang thuis zitten als ik. ( totaal niet banketstaaf bedoeld hoor) maar wordt er gewoon moedeloos van, heb een goede opleiding, wil graag werken, alleen weinig werkervaring ( hoe kan dat ook verbeteren als je nergens wordt aangenomen: lekker dubbel!!) Al op zoveel gesprekken geweest: krijg alleen maar te horen: te jong, te onervaren!!
En dus kom ik nergens aan de bak. Ondertussen al bij tig uitzendbureaus ingeschreven, reageer op elke vacature in de krant, heb me salaris al naar beneden gedaan, me vakgebied uitgebreid, reis stad en land af om intakegesprekken bij uitzendbureaus te doen..... het helpt allemaal niks.
Wordt er gek van!!! Wil ook zo graag gaan samenwonen met me vriend maar we redden het gewoon niet met 1 salaris... dus nu staat die allemaal weer op een laag pitje omdat ik geen baan heb.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:00

mm ik hoor nou wat ik ook al veel heb gehoord:
Of je bent te jong
Of zelfs te oud (oftewel je kost ze teveel)
Of niet genoeg ervaring..

Het liefste hebben ze iemand van 12 die weinig kost en die al 20 jaar ervaring heeft ...
Word er ook extreem moedeloos van...

heb serieus vandaag van verveling koekjes gebakken!!!! ...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:19

dat is een goede, ik ga morgen denk maar eens appeltaart bakken... ( hebben we nog wat lekkers ook bij de koffie!!)
En ja, het liefst hebben ze iemand met 50 jaar ervaring en wel het liefst 16 jaar. En ze hebben het zo voor het kiezen nu, er zijn zoveel mensen werkloos zodat het lekker makkelijk wordt om iemand af te wijzen omdat bijvoorbeeld zijn hoofd je niet aanstaat?! Zo nog 10 andere voor jou met dezelfde opleiding!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:19

Ik denk niet dat je de enigste bent met dit probleem rond deze tijd. Ik had vanaf Februari t/m april ongeveer ook geen werk.
Uiteindelijk via het uitzendbureau voor 2 weken werk gekregen bij de thuiszorg (daar had ik al eerder gewerkt), het zou eigenlijk maar voor 2 weken zijn maar na die 2 weken zou het voor langere periode zijn.
Maar ik moet ze elke keer achterna bellen of ze nou uren hebben voor me ofniet, word er ook niet goed van.
Vorige week bijv weer een weekje geen werk omdat ze dan gewoon niks van zich laten horen... 2x gemaild en gebelt maar ze laten me elke keer terugbellen omdat ze het niet weten. Vandaag weer geen werk, moet morgen wéér teruggebelt.
Ben ook opzoek naar iets anders maar dat valt nog niet mee.. bijna nergens is er een vacature (denk nog steeds vanwege de kredietcrisis).
Gelukkig ga ik in September weer naar school!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:41

Ik snap het echt niet .. De mannen met veel macht in landen zorgen voor dit prutsmuts. En de gene er voor zorgen dat het land blijft draaien zijn de pineut.

Zowaar heeft die vrouw van het uitzendburo gebeld. En ik sta nou zowaar op de ''reservelijst'' oftewel mocht er eentje ziek zijn dan word ik gebeld. Heb zelfs tegen haar gezegd dat ik koekjes heb gemaakt!!.. Ze zei ook dat er pas vanaf volgende week echt werk is. Dus gewoon nog 6 dagen thuis zitten. Ga maar weer is internet afpluizen naar vacature's. Voel me ook nog is helemaal niet lekker.. En dan komt de tijd van de maand er ook nog is bij...

(Weer even kunnen uitblazen :P )

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:20

Ja, ook heb het idee gevat om toch maar weer wat te gaan leren...
Weliswaar een thuisstudie, maar het is toch iets!
Na me vakantie begin ik!:)
Ben benieuwd, hiermee verhoog ik me kansen op een nieuwe baan ( ook al haal ik pas me diploma over een jaar:P) kom in ieder geval de recessie weer even door!!
en verder maar iedereen achter zijn broek aanzitten!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:40

Ik heb het ook, zit in de laatste weken van mijn opleiding, bergen werk te doen, mensen in groepjes die vreselijk ophouden, enz. enz. Ook voor mijn stage nog een hoop te regelen maar moet eerst een onderzoek afwachten, allemaal van die vertragende factoren.

Gelukkig wat werk betreft niks te klagen en hierbij een hart onder de riem voor iedereen die op zoek is; succes en hou vol :)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:10

vandaag werd ik gebeld door het uitzendbureau, dat de directie van dat bedrijf weer groen licht had gegeven dus morgen nog een 2e gesprek maar zie dat eigenlijk niet zitten... dus ben benieuwd morgen.

ben blij (of juist niet) dat we niet de enigste zijn.

ik snap er geen hol van! iemand hoeft t woordje creditcrisis maar te roepen en de godsganze economie ligt op z'n gat! grrrrr.

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:18

je bent inderdaad niet de ennige
en inderdaad die *^$$( creditcrisis
zou 15 mei voor 23 week naar spanje gaan voor stage maar door de creditcrisis gaat dit niet door ( hotels die gaan besparen en blablabla ) nou hadik 14 april me laatste werk dag en 16 april mijn laatste school dag maand vakantie en dan 23 week heel hard werken. nou ga ik nu dus hooguit 1 juli weg ( na een nieuwe stage) en verveel ik me inmiddels al bijna 2 maand. niemand neemt je voor een maandje aan hoorde het een week van ten voren dat ik niet naar spanje ging. iedereen werk op dit moment overdag bij mij of gaat na school

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:23

jaaaa, en ik ben (in mijn 'omgeving' ) dan ook de enigste die overdags geen ruk te doen heeft.... echt irritant!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:32

Judith_H schreef:
Bij mij is me contract in December niet verlengd en heb nog geen werk, dus jullie mogen nog blij zijn dat jullie niet zo lang thuis zitten als ik. ( totaal niet banketstaaf bedoeld hoor) maar wordt er gewoon moedeloos van, heb een goede opleiding, wil graag werken, alleen weinig werkervaring ( hoe kan dat ook verbeteren als je nergens wordt aangenomen: lekker dubbel!!) Al op zoveel gesprekken geweest: krijg alleen maar te horen: te jong, te onervaren!!
En dus kom ik nergens aan de bak. Ondertussen al bij tig uitzendbureaus ingeschreven, reageer op elke vacature in de krant, heb me salaris al naar beneden gedaan, me vakgebied uitgebreid, reis stad en land af om intakegesprekken bij uitzendbureaus te doen..... het helpt allemaal niks.
Wordt er gek van!!! Wil ook zo graag gaan samenwonen met me vriend maar we redden het gewoon niet met 1 salaris... dus nu staat die allemaal weer op een laag pitje omdat ik geen baan heb.

ik heb PRECIES hetzelfde als dat jij hebt!
ben sinds kort ontslagen door een misselijke streek van mijn baas die mij waarschijnlijk alleen even nodig had terwijl hij weg was (klein bedrijfje)... heb er maar 12 dagen gezeten en dacht het helemaal gevonden te hebben! echt iets waarvoor ik geleerd heb e.d.
gebeurd dat... en ik had de vacatures waarvoor ik ook uitgenodigd was allemaal al afgezegd omdat ik deze functie gekregen had... dus ik na die 12 dagen snel weer bellen, natuurlijk je raad het al die waren allemaal al vervuld..

ik woon gelukkig nog thuis en hoef dus weinig uti te geven per maand en heb nog lekker veel centjes op de bank staan, maa ik wil gewoon weer aan de slag :\

edit: heb trouwens dit weekend mijn thuisstudie binnen gekregen, medische terminologie.. er wordt een nieuw ziekenhuis gebouwd in leidsche rijn geloof ik en daar woon ik vrij dichtbij :) genoeg plekjes in het ziekenhuis waar ze iemand kunnen gebruiken met dat diploma :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:06

Suuskipje schreef:
Judith_H schreef:

ik heb PRECIES hetzelfde als dat jij hebt!
ben sinds kort ontslagen door een misselijke streek van mijn baas die mij waarschijnlijk alleen even nodig had terwijl hij weg was (klein bedrijfje)... heb er maar 12 dagen gezeten en dacht het helemaal gevonden te hebben! echt iets waarvoor ik geleerd heb e.d.
gebeurd dat... en ik had de vacatures waarvoor ik ook uitgenodigd was allemaal al afgezegd omdat ik deze functie gekregen had... dus ik na die 12 dagen snel weer bellen, natuurlijk je raad het al die waren allemaal al vervuld..

ik woon gelukkig nog thuis en hoef dus weinig uti te geven per maand en heb nog lekker veel centjes op de bank staan, maa ik wil gewoon weer aan de slag :\

edit: heb trouwens dit weekend mijn thuisstudie binnen gekregen, medische terminologie.. er wordt een nieuw ziekenhuis gebouwd in leidsche rijn geloof ik en daar woon ik vrij dichtbij :) genoeg plekjes in het ziekenhuis waar ze iemand kunnen gebruiken met dat diploma :)

ff off-topic:
Ik wist wel dat je me ergens bekend voor kwam!
Ik heb in jouw topic gereageerd over medische terminologie. Wat goed dat je het gaat doen!
Ook ik ontvang na me vakantie de thuisstudie medische terminologie!!! heb er zin in om er mee aan de slag te gaan!!
Bij ons zijn ook veel ziekenhuizen/huisartsenpraktijken waar ik terecht kan zodra ik dat extra diploma heb! Dus dat geeft me weer hoop voor de toekomst!
En inderdaad ik bespaar ook even wat geld door nog thuis te wonen, maar ja me gespaarde spaarcentjes gaan er toch wel doorheen zo...( was juist bedoeld voor eigen huisje, nu moet ik weer langer wachten en nog meer sparen voordat dat weer aan de orde is)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:19

heee!
ja ik heb er echt super veel aan gehad :D
nog bedankt!

mijn centjes waren voor mijn rijbewijs maar dat gaat er nu ook doorheen... heb nog 1000 apart staan gelukkig en hoop dat ik die neit hoef te gebruiken!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:29

ik heb gisteren een sollicitatie gehad, voor mijn gevoel ging die wel erg goed. was een erg aangenaam gesprek. morgen heb ik het 2e gesprek voor een andere baan. dat gesprek zou eigenlijk dinsdag zijn maar dat was verzet naar morgen. ben benieuwd!

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 10:37

we gaan duimen voor je Vicky!! ..
Nou ben ik gister zowaar gebeld door het uitzendburo dat ik (Gister) een late dienst kon draaien en vandaag dus nachtdienst. Na gister ging het niet want de auto was naar de keuring.. Was ook zeer leuk : Afgekeurd en moet veel meer aan gemaakt worden dan dat de auto waard is ... Dus ook weer leuk..
Maar in elk geval ga vanacht dus me eerste nachtdienst in!!.. Nog nooit eerder gedaan!! En ik hoop maar dat ik via deze manier meteen ik kan stromen en dus kan blijven

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 20:19

na ik zit nou dus gewoon thuis he ...
UItzendburo zou nog bellen over meer info over vanavond en bla bla bla.. Om een lang verhaal kort te maken.. ligt vanacht gewoon in bedje in plaats van op het werk.. Ik weet dat die vrouw van het uitzendburo opzich wel moeite voor mij doet en het bedrijf het een beetje laat afweten. Maar ga morgen toch ook maar is naar een ander uitzendburo. Heb er nou toch wel een beetje genoeg van!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 00:18

Ik ben aangenomen!
maandag krijg ik mijn contract via de mail, van de week ondertekenen. en de maandag erop mag ik beginnen :)
ik ben echt heel erg blij, eindelijk weer vastigheid, ritme en geld in het la'tje.
hmm, das balen ja, van het uitzendbureau. dat was bij mij ook indd, dat het bedrijf het laat afweten. die mensen van het uitzendbureau doen indd altijd wel heel erg goed zn best voor je. (wss omdat hun ook een bonus krijgen voor iedereen die ze aanbrengen bij een bedrijf).

hou ons op de hoogte! of iig mij :+

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 15:58

mooi om te horen :)
gefeliciteerd dan maar!! ..

Ik ben gister (op het laatste nippertje) nog gebeld door het uitzendburo. Heb maandag late dienst.. Ben benieuwd ofdat het nou dus wel een keer doorgaat. Heb al wel slechte dingen over het bedrijf gehoord. Over pauzes nemen en het werken daar. Dan wel een dag dan 2 dagen we niet. Dan maar een paar uur enz enz.. Ik kijk het gewoon 2 weken aan en anders zoek ik toch echt wat anders!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 19:55

je bent iig van de straat af! je hebt iig iets te doen!
ik ben heel erg benieuwd naar mijn contract maandag :)
maar niet tof dat het zo moet gaan indd.
wat voor werk is het eigenlijk?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 20:08

Hey

Toen ik 19 was en in gezamelijk overleg was gestopt bij mijn eerste werkgever, heb ik me bij elke uitzendbureau ingeschreven dis er maar te vinden was. Er zijn namelijk werkgevers die maar met 1 of 2 bureau's werken. Ik had toen binnen een week een nieuwe baan.

Afgelopen nov/dec ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe baan, aangezien ik bij mijn toen huidige werkgever weg wilde. Ik heb mijn cv toen op werk.nl gezet en binnen een week had een werkgever op mij gereageerd en binnen 2 weken had ik een nieuwe baan, waar ik nog steeds met veel plezier werk en inmiddels een vast contact heb.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips.

Gr Mara

PrinsesJ schreef:
na ik zit nou dus gewoon thuis he ...
UItzendburo zou nog bellen over meer info over vanavond en bla bla bla.. Om een lang verhaal kort te maken.. ligt vanacht gewoon in bedje in plaats van op het werk.. Ik weet dat die vrouw van het uitzendburo opzich wel moeite voor mij doet en het bedrijf het een beetje laat afweten. Maar ga morgen toch ook maar is naar een ander uitzendburo. Heb er nou toch wel een beetje genoeg van!