Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Charaz schreef:Dus geregistreerd partnerschap is (op de voogdij van kinderen na wat ik op internet las) hetzelfde als trouwen.
Ik las op een voorbeeld samenlevingscontract ook dat je alles moet noteren de kosten, wie wat betaald (kinderopvang, boodschappen, hypotheek) en dat staat mij een beetje tegen.

__Possie__ schreef:Manlief en ik hebben helemaal niks ja alleen een samen een huis gekocht. Maar we doen echt alles samen en dat gaat heel goed, ook al zouden we uit elkaar gaan dan nog delen we gewoon de kosten nog en delen we de spullen of de een koopt de ander uit bij wijze van. Maar bij ons gaat het zo allemaal wel prima hoor
)corinagirl schreef:Mijn vriend en ik gaan ook samenwonen. 3 Augustus krijgen we de sleutel. Ook wij zijn aan het twijfelen aan een samenlevingscontract. Trouwen is sowieso geen optie (ben nog student en alles kost al genoeg) en ook ik wil, dat als er iets gebeurd, dat alles goed geregeld is.
Dan lijkt me een samenlevingscontract toch wel een erg goed idee. Waar moet je dit laten opstellen? Gemeentehuis?
) en wij daar beide niet de behoefte aan hebben op dit moment. Je kan met een partnerschap later nog wel trouwen, maar dit is dan alleen het omzetten van het ''papiertje''. Het Ja-woord geef je elkaar al bij het partnerschap, en ook getuige (minimaal 2 maximaal 4) moeten hier al tekenen. Je gaat bij het partnerschap ook in ondertrouw. Na minimaal 2 weken ondertrouw mag je ''partnerren''