Ik zit met een dilemma en heb dus de wijsheid van de bokkers even nodig!
Ik woon in een appartementje, 1 hoog. Heb en woonkamer van 18m2, keuken, badkamer en slaapkamer. Van huis uit ben ik huisdieren (hond en kat) gewend en ook in het studentenhuis waar ik jaren heb gewoond hadden we een kat. Nu woon ik bijna een jaar in dit appartement en ik merk steeds vaker dat ik dieren om mij heen mis. Ik kan natuurlijk een konijn of vogel nemen maar zo'n dier in een kooi die niet naar buiten kan vind ik zielig.
Een kennis/vriendin heeft een nest jonge poesjes thuis (en nee, in dit topic graag géén verwijt/preek/discussie over huis/tuin/keuken fokkers en dat er genoeg poezen op een baasje wachten in het asiel) en als ik wil mag ik daar een kitten uitzoeken! Heel leuk natuurlijk, maar ik ben even aan het bedenken of het wijsheid is.
Mijn huisje is dus niet heel groot en ik heb geen tuin. Nu is het wel zo dat er in dit appartementencomplex meer mensen wonen die een kat hebben en deze kat ook buiten laten dus dat zou ik ook kunnen doen. Ik werk onregelmatig dus het is niet dat de kat alle doordeweekse dagen overdag alleen thuis is. Aan de ene kant vind ik dus wel dat ik een kat een fijn leventje zou kunnen geven, aan de andere kant twijfel ik omdat mn huisje dus niet zo groot is. Wat zouden jullie doen?

).
Gelukkig wel weer een goed plekje voor kunnen vinden.