Help! Vriendjes probleem.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Help! Vriendjes probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 20:58

Ik heb dringend advies nodig.

Mijn huidige vriend is een hele leuke, aardige jongen, maar zeker de laatste tijd is hij erg jaloers en vertrouwd mij niet. Belt en smst constant en als ik niet opneem of terug sms wordt hij boos enz.
De laatste dagen waren een ramp, veel jaloezie van zijn kant en het niet-vertrouwen waren groter dan normaal.
Hij werd weer erg boos en heeft het proberen goed te maken met een heel lief mailtje en hele lieve smsjes en een lief telefoontje. Maar bij mij is er iets geknapt. Ik kan het niet meer opbrengen van hem te houden op die manier.

Hij is nu ook helemaal overstuur omdat ik hem niet smste vandaag.

Ik wil er een einde aan maken, maar hij heeft (in dat geval) gedreigd met zelfmoord. Hij huilt nu de ogen uit z'n hoofd omdat ik erop aan gestuurd heb het uit te maken.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, ik wil hem geen pijn doen!

WinSel

Re: Help! Vriendjes probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:00

er over praten, dat hij niet zo jaloers moet doen, dat hij je juist daarom kwijt raakt
Gewoon rustig praten

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:01

Praten gaat helaas niet zo rustig, hij blijft huilen :(

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:02

je moet gewoon duidelijk zijn, als hij zo door gaat, dat ie je kwijt raakt en vragen of ie dat wil? en zo niet, dat ie dan nu moet stoppen met huilen en dan rustig praten
Je moet hem duidelijk zien te maken dat ie niet zo jaloers moet zijn

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:10

Waarom is hij zo jaloers? Heeft hij een slechte ervaring gehad?
Of is hij in het verleden zelf vreemdgegaan (bij exen) en vertrouwd hij daarom niemand? Of zijn zijn ouders gescheiden op een nare manier?
Probeer erachter te komen waarom hij zo doet, en dan kan je het hopelijk uitpraten.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:14

ik weet niet waarom. Hij zegt dat hij t altijd verknalt in relaties.
Hij wil me ookniet vertellen waarom hij zo is.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:20

Je in ieder geval niet laten 'tegenhouden' omdat hij dreigt met zelfmoord. Ik zou wachtten tot hij wat rustiger is, en dan gewoon het gesprek aangaan.
Dat jij het zo niet ziet zitten, dat hij of moet veranderen (desnoods met therapie) of jij er een einde aan maakt, omdat je op deze manier geen relatie met hem wilt.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:24

Ik heb geleerd in mijn lessen psychologie dat zij die het hardste brullen , het minste zullen doen> maar als je toch zo ongerust bent , bel zijn moeder even, laat het haar weten wat er aan de hand is> Maar laat je niet tegenhouden doordat hij met iets dreigt.

Jij wil dat het gedaan is, het is genoeg voor jou. Stop er dan mee en kwel jezelf niet langer. tenzij je het nog echt een kans wil geven , dan zul je een flinke babbel moeten houden, kan hij niet babbelen stuur hem een brief, e mail , sms of iets wat hij rustig desnoods huilend kan lezen

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:37

Bonte, ik heb je raad opgevolgd en 't is nu uit. Ik heb zijn moeder proberen te bereiken, maar hij nam zelf op en wou me niet geven. Ik zie hem er wel voor aan om het te doen namelijk. Hij heeft me beloofd iig tot morgen te wachten als hij iets van plan is. Dan kan ik gelijk mijn spullen daar ophalen en even met zijn moeder praten.

Hij bleef maar huilen en smeken, maar voor mij was het echt gedaan. Wat is dat moeilijk zeg.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:04

Hoe oud is hij eigenlijk? En hoe oud ben jij?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:04

dat vraag k me ook af

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 22:44

we zijn allebei 18 en zouden morgen 8 maanden gaan.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:26

ik ken helemaal je gevoel , ik was samen met mijn ex ongeveer 11 maand toen ik net hetzelfde had. Dat huilen maakt het echt enkel erger. Zo probeert hij met het laatste wat hij heeft jou terug te krijgen, ik vind het flink dat jij het hebt gedaan, het feit dat hij het uitstelt is omdat hij stiekem waarschijnlijkt hopt dat jij deze nacht je bedenkt . Hij hoopt zo dat jij morgen terug in zijn armen gaat lopen.

Hij is een erg gevoelig type , dat merk ik zo , dit is zijn enige kans volgens hem om jou nog terug te krijgen. Sterkte meid , laat je niet doen.

Ben ook 18 en heb hetzelfde gedaan 2 maand geleden

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:28

wat laf van hem om te roepen dat hij zichzelf dan wat aan gaat doen. dat noemen we chantage. ind degene die het hardst roepen doen vaak niks. ind morgen je spulletjes halen en even met zn moeder praten om dingen uit te leggen. en ind zeggen dat hij jou zo weg jaagt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:32

Hmmm... vind dit wel zeer makkelijk een relatie opgeven.... je kan jezelf ook eens in meh verplaatsen... misschien is hij zelf vroeger vreemd gegaan en nu bang dat iemand waarvan hij echt houdt dat bij hem doet..
Heb je er nog met hem over gepraat of heb je het gewoon zomaar uitgemaakt?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:40

TS heeft duidelijk aangegeven dat dit al wat langer speelt. TS gaf ook aan met hem te willen praten, maar haar vriend huilde alleen maar en luisterde niet.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat er vroeg of laat iets knapt in zo'n situatie. En dan is het vaak ook echt gelijk klaar. Een soort eye-opener zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:52

Ik vind het supergoed van je dat je het hebt uigemaakt. En ik vind het zeer laag van hem om te gaan dreigen met zelfmoord. Bah, wat een droeftoeter.
Laat je even horen hoe het ging, het bezoek aan zijn moeder? :(:)

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 00:02

Ik zal het zeker even laten horen. Hij heeft nog een paar keer gebeld net en dan eerst heel lief en huilerig en dan geef ik niet toe en dan werd hij kwaad enzo. Dit speelt inderdaad al langer en ik heb er vaker over gepraat, maar na deze week is er gewoon iets "geknapt". Zoals Femke zo mooi uitlegde.
Ik merk wel dat ik opgelucht ben dat ik die spanning nu niet meer bij me heb (in de vorm van heel erg oppassen ivm. het vertrouwen van je vriend).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:06

Kan mij heel goed voorstellen dat je nu opgelucht bent. Voor je ex is het wellicht pijnlijk, en jij zult ook nog wel wat te verwerken krijgen. Uiteindelijk heb je toch van hem gehouden.
Maar het is wel heel vervelend als je in je relatie op je tenen moet lopen terwijl je niets verkeerd doet.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 00:10

Als het nu echt gedaan is vind ik het erg knap van jou. Het volgende stadia is voet bij stuk houden. Hij gaat je willen ompraten op een hele lieve manier, zeggen dat hij nog van je houdt , als dat niet lukt gaat hij huilen. Zo is het bij mij gegaan.

Later ga jij gek worden dat hij niet meer terug smst dat jij plots veel minder aandacht krijgt . Je gaat in een leegte vallen omdat hij er niet meer is. probeer ook dan niet te veel contakt te zoeken met hem, want hierdoor kan hij je weer proberen aan te halen.

Success met alles meisje mijn pb box staat open voor jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 02:12

Shahazai schreef:
Ik merk wel dat ik opgelucht ben dat ik die spanning nu niet meer bij me heb (in de vorm van heel erg oppassen ivm. het vertrouwen van je vriend).

Kan me voorstellen dat je opgelucht bent zeg, wat een kind. Laat hem eerst volwassen worden en dan een relatie beginnen.
Als hij idd dreigt om zichzelf wat aan te doen heb je hélemaal de juiste beslissing genomen!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:11

Hoe is het nu ?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:55

Ik heb ook zoiets meegemaakt met mijn ex toen ik het uitmaakte (al was dat totaal niet onverwachts).
Hij dreigde ook een keer tijdens een ruzie toen ik het eerder wou uitmaken dat die onder de trein sprong.. Ik vind het maar laffe bedreigingen en je bent echt triest als je zoiets zegt. Alleen maar om de ander ongerust te maken zodat diegene het niet uitmaakt.

Ik zou iig wel nog met hem gaan praten om hem gerust te stellen, mijn ex was toen het uitging ook helemaal overstuur en huilde alleen maar.. was ook geen mogelijkheid om te praten.
Toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik alleen maar met hem wou praten als die rustiger was. Uiteindelijk gepraat en duidelijk gemaakt waarom ik er een punt achter zette.
Doe dat iig ook, want als de reden voor hem onduidelijk blijft kan hij het ook niet (goed) verwerken en dat gun je hem toch hopelijk wel.

Schrijf desnoods een brief zodat die die rustig kan lezen.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:02

Shahazai schreef:
Ik heb dringend advies nodig.

Mijn huidige vriend is een hele leuke, aardige jongen, maar zeker de laatste tijd is hij erg jaloers en vertrouwd mij niet. Belt en smst constant en als ik niet opneem of terug sms wordt hij boos enz.
De laatste dagen waren een ramp, veel jaloezie van zijn kant en het niet-vertrouwen waren groter dan normaal.
Hij werd weer erg boos en heeft het proberen goed te maken met een heel lief mailtje en hele lieve smsjes en een lief telefoontje. Maar bij mij is er iets geknapt. Ik kan het niet meer opbrengen van hem te houden op die manier.

Hij is nu ook helemaal overstuur omdat ik hem niet smste vandaag.

Ik wil er een einde aan maken, maar hij heeft (in dat geval) gedreigd met zelfmoord. Hij huilt nu de ogen uit z'n hoofd omdat ik erop aan gestuurd heb het uit te maken.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, ik wil hem geen pijn doen!

Dit komt me bekend voor.
Ik heb toen een erg serieus gesprek gehad met hem en gezegd dat als we nog 1x ruzie kregen om telefoontjes/niet terug smsen dat het dan over is.
Toen kwam er weer een ruzie en heb ik het dus uitgemaakt.
Die avond werd ik weer de hele tijd gebeld en ook smsjes als '' Ik ben net naar de dokterswacht geweest'' blabla want er zou iets ergs zijn gebeurd.
Heb nog wel een paar maanden stalk smsjes gehad en een verdrietige jongen.
Die verdrietige jongen sloeg uiteindelijk om in een boze dreigende jongen, waardoor ik toen al het contact heb moeten verbreken en nu spreek ik hem nooit meer. Jammer dat het zo moest gaan..
Ik heb nu een vriend die helemaal niet jaloers is en waarmee het heel goed gaat. Hij heeft mijn mobiel vandaag mee, omdat de zijne leeg is. Mijn ex zou in dit geval gek worden, omdat hij mij niet kan smsen/bellen en niet weet wat ik doe + dat hij nu mijn mobiel helemaal zou uitchecken :P

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:27

Goed dat je het uit hebt gemaakt en je niets van zijn dreiging met zelfmoord hebt aangetrokken. ;)

Ik vraag me wel af waarom hij opeens zo jaloersig was de laatste tijd?
Misschien had hij er een reden voor.