Dagdromen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

autumn08

Dagdromen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 16:52

Pff. Ik heb de laatste tijd echt zo weinig zin wat dan ook te ondernemen. Om (bij mn bijbaantje) te gaan werken, het vooruitzicht op school na de zomer... Ik word gewoon gek van mezelf. Het is alleen of ik 'leef' als ik bij m'n paard ben. Vriendinnen bellen wel af en toe om eens iets af te spreken, maar vreemd genoeg spendeer ik al m'n vrije tijd echt liever bij m'n paard. Wel vind ik het leuk als ik daar mensen om me heen heb om mee te babbelen enz, maar ik zit gewoon echt in m'n kleine paardenwereldje en alles daarbuiten... ik weet niet. Het is alsof ik zo'n einzelganger wordt wat een "sociaal leven" daarbuiten betreft.
Als ik aan het werk ben dagdroom ik al over hoe mijn paardje nu op de wei staat, dat ik er na een aantal uurtjes weer heen kan...

Herkent iemand dit? Ik zit nu ff in zo'n periode, ik moet weer zin maken in de hele wereld daarbuiten want dit kan niet het enige zijn. :? Ik zal toch straks weer aan de studie moeten en ook daadwerkelijk gaan leren en zal veel tijd erin moeten steken. Ik vergeet soms dat paardrijden m'n hobby is, niet m'n leven...

Anoniem

Re: Dagdromen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:58

ah jo. ik ben bijna 30 en ik dagdroom ook nog heel veel :+

werken en leren kan leuk zijn, maar vaak is het voor mij een offer voor de dingen die mijn leven echt zin geven en mij gelukkig maken. en dan kan je wel wat wegdromen af en toe als je hard aan de slag moet en de zon schijnt buiten en je zou liever lekker buiten met je paard zijn :D

ik heb een heel leuk leven met lieve vriendinnen en een lieve lief, maar als ik bij de paardjes ben, ben ik écht mezelf en is er vrede in mij. daar vind ik mijn rust. jij blijkbaar ook :)
das toch niet erg? zie het juist dat het erg mooi is dat jij iets in je leven hebt waar je je zo fijn voelt, het is belangrijk een plek te hebben waar je je terug kan trekken. als je maar in blijft zien dat er ook andere dingen in het leven zijn die zeer de moeite waard zijn en er af en toe hard gewerkt moet worden zodat je je die plek kan behouden ;) :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:08

Ik heb het eigenlijk altijd wel. Krijg niet zoveel mee van wat er om me heen gebeurt. Ik doe wel dingen, zoals naar school gaan, werken, afspreken, uitgaan, naar mijn verzorgpaard gaan (waar ik overigens héél veel van houd). Maar ik moet mezelf meestal wel een flinke schop onder m'n kont geven om iets te ondernemen. En naar school gaan is helemaal een ramp. :+
Maar het liefst zit ik alleen muziek te luisteren, te dromen (dat wat ik 24 per dag doe). En het fijnste moment van de dag vind ik altijd wanneer ik weer in bed lig. In alle rust dagdromen tot je in slaap valt.
Ben net terug van een festival, en heb daar voor het eerst het gevoel gehad dat ik thuis was, en dat ik leefde. Sinds die tijd zitten mijn gedachten alleen nog maar daar, en heb ik al helemaal nergens zin meer in. :+
Zit alleen nog maar te wachten tot volgend jaar, tot ik daar weer ben. :)

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:20

Ja, het is wel fijn zo'n plek te hebben waar je je terug kunt trekken en jezelf kunt zijn... maar wat als dat eigenlijk het enige is? Ik heb totaal geen behoefte aan andere sociale bezigheden ofzo. In de weekenden ben ik zowat de enige op stal 'savonds, gewoon lekker bezig zijn. Ik voel me ook nooit echt alleen..

Ik vind het gewoon nogal vreemd dat de rest me vrij weinig interesseert..

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 21:25

Ik heb dat ook. Ik heb dit jaar een tussenjaar genomen zodat ik drie maanden naar het buitenland kon en sinds ik daarvan terugben wil ik het liefst alleen maar bij m'n ponies zijn of helpen op de dressuurstal waar ik vrijwilligerswerk doe. Ik ben daar ook bezig met een paard, waarbij ik ga helpen met inrijden en daarna kopen. Het liefst denk ik de hele dag daaraan, m'n vriend en werk interesseert me steeds minder. Ik hoop dat ik als weer terugga naar het normale schoolleven weer wat meer op aarde kom haha.