Vriend onbereikbaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chance

Vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:01

Ik en mijn vriend wonen al bijna 5 jaar samen. Met ups en downs.

Hij is gisteren naar zijn broer gegaan om te gamen enzo..
Nu is hij vannacht niet thuisgekomen en ik kreeg hem ook telefonisch niet te pakken.

Dus uiteindelijk schoonzusje gebeld en die heeft de broer gebeld om te vragen hoe wat en waar.
Nu zegt hij dat mijn vriend had gezegdt tegen mij dat hij daar zou blijven slapen. Terwijl ik daar echt niets vanaf weet.
En hij weet nog niet wat hij vanavond gaat doen. Maat ipv dat mijn vriend mij vandaag even niet belt van dit of dat..... :(

Ik maak me nogal zorgen omdat het de laatste tijd even niet lekker loopt tussen ons omdat ik vooral met problemen zit en dingen aan het verwerken ben uit het verleden dmv therapie. En daardoor niet altijd het zonnetje ben in huis. En ook moeilijk in de omgang daardoor...
Ik krijg dus het idee dat hij mij aan het ontvluchten is. Of zelfs erger misschien wil uitmaken. |( (ik ben nogal een negatieve denker).

Maar hoe zouden jullie hiermee omgaan:
-vriendje blijft bij broer logeren en laat niets weten
-Vriendje belt niet even van hoe wat en waar de volgende dag
-wat denken jullie dan op zo'n moment

zonnebloem18

Re: Vriend onbereikbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:05

Gewoon wachten tot hij thuis komt en dan niet meteen een kruisverhoor aangaan laat hem uitleggen wat hij heeft gedaan en waarom.
En in de tussentijd niet te veel doemdenken misschien wilde hij er gewoon even tussenuit om te relaxen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:21

Niet druk om maken. En als hij terug is gewoon vragen of hij een gezellige avond heeft gehad. Beter via zo'n weg vragen hoe en wat dan dat je gelijk met verwijten gaat gooien.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:28

Ik weet nu inmiddels via zijn zusje dat hij idd bij zijn broer heeft geslapen. Ik vind het ook niet erg als hij dat wilt maar zeg het dan vantevoren even, dan bouw ik veiligheid voor mezelf in. (ben bang als ik snachts alleen ben). Of bel de volgende dag even op.
Hij weet dat ik nogal een doemdenker ben gezien mijn "nare" ervaringen in het verleden.

Maar idd, ALS hij vandaag thuis komt zal ik idd niet meteen een kruisverhoor op hem afvoeren zal hem wel ~~}> ~~}> ~~}> ~~}> ~~}>

Ik heb hier gewoon veel moeite mee.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:34

Het is natuurlijk echt heel moeilijk omdat je ook met je verleden zit. Maar stel dat hij jou "buien" ontvlucht. Kun je het hem dan helemaal kwalijk nemen, ondanks dat hij niks heeft laten weten. Misschien moest hij gewoon even tijd voor zichzelf. Dat hoor je namelijk wel vaker, dat als het eventjes wat minder gaat in een relatie. Dat een van de 2 bij vrienden of vriendinnen even gaat uitluchten.

Ik zou hem er persoonlijk niet al te zwaar mee confronteren, mede door hoe je nu even zelf zit.
Ik zou wel vragen waarom hij niets heeft laten weten, maar ik zou het wel luchtig vragen. Geen uit de hand gelopen ruzie, daar help je elkaar helemaal niet mee. Vooral jezelf niet.

Succes hiermee, vind het lastig!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:35

het zal wel aan mij liggen maar ik vind het niet normaal als je al 5 jaar samen woont dat je vent niet zegt dat ie bij iemand blijft slapen. Ook al heb je problemen. Ik zou me eigen gelijk zorgen maken dat er iets gebeurd is o.i.d. Ik vind wel dat je recht hebt op een goede verklaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:36

Als je al vijf jaar een relatie hebt mag je toch hopen dat je elkaar op de hoogte houdt, ook al 'ontvlucht' je doe boel :\

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:40

tja je kunt er een probleem van maken maar denk dat je hem alleen maar verder bij je weg jaagd......

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:41

Jaren terug woonde ik samen met iemand die ook steeds weg liep en pas de volgende dag thuis kwam. Voor mij was dit het signaal dat hij gewoon even genoeg van me had en te onbeschoft was om te te melden. Het kan natuurlijk zijn dat 1 van de 2 even ruimte voor zichzelf nodig heeft en die moet je elkaar gunnen. Misschien is het zelfs wel eens goed even ruimte aan elkaar bieden maar als je elkaar respecteert dan kun je dit aangeven en gewoon telefonisch bereikbaar zijn voor noodgevallen.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 06-06-09 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:41

nou inderdaad, je kunt op z'n minst even laten weten dat je niet thuis slaapt.
Vind dit gewoon niet kunnen, wat de reden er van ook is :n

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 12:44

Ik ben gewoon een grote angsthaas en denk meteen bij elke "conflict" of "meningsverschil" van dat hij het uit wil maken etc...

We gaan over 2 weken (vrijdag 19 juni) ook samen op vakantie naar mallorca. Dus ik wil dan lekker relaxed samen weg kunnen gaan zonder de negatieve gedachtes.

@Ninja2 en rock, dat vind ik dus ook. bel dan even of stuur een sms-je als is het midden in de nacht. dan lees ik die de volgende ochten en is het okee.

@Less, ik vind het niet erg als hij tijd voor zichzelf wil, maar idd zeg dat dan....

Maar zoals nu weet hij dat ik contact zoek en hij negeert dat totaal....
En vanavond gaat hij met zusje en broer naar de bios als het goed is, maat weet niet of hij dan daar blijft eten etc....

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:48

Het lijkt er een beetje op dat hij op deze wijze bepaald wat jou volgende stappen zijn en beïnvloed jou gemoedstoestand. Tuurlijk heb je dit altijd een beetje maar als je je helemaal overgeleverd voelt dan is het tijd voor jezelf te gaan staan meid :D

Bel hem maar eens even niet zou ik zeggen en plan iets leuks voor jezelf.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:49

chance schreef:
Maar zoals nu weet hij dat ik contact zoek en hij negeert dat totaal....

Waarom? In plaats van je te focussen op een kruisverhoor, wat hem volgens mij alleen maar meer gaat wegjagen, zou je je dit eens kunnen afvragen.

Ik krijg sterk het gevoel dat jullie niet evenwaardig zijn. Jij bent bang om hem te verliezen, meer dan dat hij bang is om jouw te verliezen, toch?

Zo een relatie blijft niet werken op den duur, of dat is toch mijn ervaring.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 12:51

Ik zou m even met rust laten, en zeker niet een kruisverhoor geven als ie dalijk thuis komt.

Ik zou m gewoon vriendelijk verwelkomen en geen problemen maken.

Je moet je eens in hem verplaatsen, iemand die psychisch niet lekker in zijn vel zit is heel erg moeilijk om een relatie mee te hebben, je geeft zelf aan dat jullie problemen hebben, onder andere vanwege jouw gedrag.

Ga hem dan niet straffen als hij een keer wil ontvluchten.
Ben het ermee eens dat ie netjes wat had moeten zeggen, maar misschien is het geen prater en vond ie de confrontatie te moeilijk.

Door hem te gaan claimen en pushen duw je hem alleen maar verder van je weg.
Bel een goede vriendin en ga daar eens wat leuke dingen mee doen, zodat je vriend wat meer lucht krijgt.

Veel sterkte met alles.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:12

Ik zou echt woedend zijn als ie zonder 'afbericht' een nacht wegblijft; jij zit doodongerust om hem te wachtten terwijl hij bij zijn broer zit te gamen en daar blijft slapen. Ik zou hem smsen/voicemail inspreken, dat je woedend bent deze gang van zaken belachelijk vindt en dat je het niet normaal vindt dat hij zomaar een nacht weg blijft; wat de reden ook mag zijn. Ik vindt het not done iig :n

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 13:15

Ik ben idd heel onzeker en vraag continu bevestiging. En ik begrijp dat het voor hem ook zwaar is.

Als hij idd vandaag thuiskomt (ik weet niet of hij thuiskomt en hoelaat) dan zal ik hem idd niet lastig vallen.

Ik hoop wel dat hij even iets van zich laat horen vandaag. Als is het maar van ik eet niet thuis of wat dan ook. Dan ben ik in ieder geval een stuk rustiger

Ieder voor zover al bedankt voor de tips, en de goede woorden!!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:18

crossmonster schreef:
Ik zou m even met rust laten, en zeker niet een kruisverhoor geven als ie dalijk thuis komt..

Nou als het mijn vriend was dan had ik hem echt wel een kruisverhoor afgehouden. Ik vind dat hoe de situatie ook mag zijn je niet zomaar een hele nacht weg kunt blijven; voor het zelfde geldt lag ie langs de kant van de weg of zo...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:25

Nee ben het met je eens, maar gezien de situatie is de vriend van TS het gedrag van TS ontvlucht, en is ie wss nu aan het nadenken over de relatie.

TS graaft haar eigen graf als ze als een zot tekeer gaat tegen hem als ie dalijk terug is.

Hij is de ts een verklaring verschuldigd, maar iedereen die het heeft meegemaakt in zijn/haar omgeving, weet dat het heel erg moeilijk is om een relatie te hebben met iemand met psychische problemen.
Onzekerheid en steeds naar bevestiging zoeken is ook erg vermoeiend en zwaar voor de ander in een relatie.

Ik praat zijn gedrag niet goed, hij had eerlijk moeten zeggen wat ie deed.
Maar wss zit ie er enorm mee in zijn maag en maakt ie zich zorgen om zijn vriendin.

TS je zit al in therapie, maar neem eens een vriendin in vertrouwen,zodat je vriend wat meer lucht krijgt en jullie beiden ook jullie eigen dingen doen.
Dat komt een relatie zeker ten goede!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 13:32

@Crossmonster dank je wel voor je tip!!

We proberen idd al ieder ons eigen ding te doen, maar op het moment doen we eigenlijk bijna niks samen.
Dadelijk in onze vakantie komt dat wel weer. Ik moest van hem een lijstje maken met dingen die we daar kunnen gaan doen.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 14:31

Mijn vriend heeft net gebeld. Hij komt vanavond gewoon naar huis.
Hij dacht dat ik wist dat hij daar zou blijven slapen.
Ik heb wel gezegdt dat ik me zorgen maakte maar ben er niet verder op ingegaan.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:36

Goed, dan spons er over en wat leuks doen vanavond :-)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:44

Je zal een manier "moeten" vinden om weer in jezelf te geloven i.p.v. deze vraag bij je vriend te leggen. Dit staat helemaal los van hem uiteraard. Wanneer je zo emotioneel afhankelijk wordt van iemand anders is dit voor jezelf een lastige situatie (even alleen bekeken vanuit jou positie) en beangstigend.

Goed dat je hulp hebt buiten je vriend om! Ik hoop dat je weer je eigen kracht terug vind.