De OV chipkaart, nodig in Amsterdam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

De OV chipkaart, nodig in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 21:51

Ik woon zelf in een deel van het land waar de OV chipkaart nog helemaal niet nodig is. Nu heb ik van de ib groep een OV chipkaart gekregen, maar die heeft eigenlijk alleen nog maar in mijn kamer gelegen omdat ik hem niet nodig heb. Heb verder een weekend ov studentenkaart.

Nu ga ik alleen zondag een dagje naar Amsterdam en ik bedenk me ineens dat ik hem dan wel eens nodig zou kunnen hebben. Alleen nu kom ik voor dan niet meer op mijn kamer. Ik heb geen flauw idee waar in het land je die chipkaart al nodig hebt. Kan ik in Amsterdam met het openbaar vervoer zonder die kaart?

batje

Re: De OV chipkaart, nodig in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:52

Ja hoor! Volgens mij is het in de metro binnenkort verplicht, maar nu kan je nog prima rondreizen zonder :) Veel plezier!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:55

Prima met strippenkaart nog te reizen hoor in Amsterdam :-)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:56

Ik moest met me ov chipkaart de tram in :oo was blij dat ik hem bij me had! maar ov is volgens mij ook nog geldig hoor!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:10

strippenkaart is nog gewoon geldig in A'dam. Vanaf augustus ben je verplicht om te reizen met chipkaart. Overigens zitten in de bussen van connexion zoiezo al die kastjes de rest weet ik niet volgens mij ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:07

Serieus? Ik reis in A'dam dagelijks met tram en ik heb altijd gewoon een strippenkaart?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 16:12

Jup, vanaf 25 augustus is het verplicht, twee maanden later dan de GVB aanvankelijk heeft aangegeven.
Je kunt nu al gebruik maken van de poortjes, maar strippenkaarten zijn nog steeds bruikbaar als betaalmiddel.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 18:56

ukje schreef:
strippenkaart is nog gewoon geldig in A'dam. Vanaf augustus ben je verplicht om te reizen met chipkaart. Overigens zitten in de bussen van connexion zoiezo al die kastjes de rest weet ik niet volgens mij ook wel.

volgens mij inderdaad vanaf eind augustus.
eerst wilde ze het deze zomer al invoeren (nu dus) maar hebben dit niet gedaan ivm al die toeristen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 19:05

owkeej! bedankt voor alle reacties. Hoef ik gelukkig niet meer langs mijn kamer!

haha, misschien wordt het toch eens tijd om die kaart een vast plekje in mijn portomonnee te gaan geven...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:09

Rotterdam is nu nog de enige stad waar het echt ingevoerd is geloof ik, heb laats folders moeten uitdelen in amsterdam en toen hadden ze het over eind juni maar dat is ook niet waar.