Gezocht: CSS programmeur!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Gezocht: CSS programmeur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:58

Ik ontwerp enkel websites in photoshop en daarvoorzoek ik een CSS programmeur die het ontwerp kan omzetten in een goed werkende website.
Voor meer informatie graag per pm.
Vergoeding n.o.t.k.

Groetjes!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:19

Persoonlijk denk ik dat het absoluut zinvol is om ook zelf de basisbeginselen van html en css te leren. Ontwerpen voor internet is namelijk best bijzonder, omdat je betrekkelijk weinig controle hebt over hoe de bezoeker een site uiteindelijk bekijkt. Je moet rekening houden met uiteenlopende wensen, van iphones tot gigaflatscreens, verschillende voorkeuren, verschillende browsers... Het is dan ook veel slimmer om al tijdens je ontwerp rekening te houden met de flexibiliteit van html en css, en het functioneren van de website (en dus niet alleen te kijken naar het uiterlijk maar ook naar het geheel van navigatie en communicatie.)
Door veel vast te leggen beperk je en benadeel je de bezoeker, en vaak onnodig. Dit vereist dus eigenlijk een wat andere manier van ontwerpen dan alleen maar kijken naar het uiterlijk in photoshop: je moet ook rekening houden met die flexibiliteit en de functionaliteit van de site.

Ik zou iemand die claimt een photoshopontwerpen precies om te zetten in een website dan ook niet direct vertrouwen, omdat dat eigenlijk niet mogelijk is, niet op een gebruiksvriendelijke manier. Je kunt best heel veel dingen vastleggen, maar daar hebben bezoekers vaak vooral nadeel van.
Ik zou in de advertentie dan ook zeker vragen naar ervaring met het flexibel ontwerpen, bekendheid met HTML 4.01 en css-standaarden en toegankelijkheidsrichtlijnen.

(En dit is absoluut bedoeld als opbouwende kritiek! Er zijn gewoon heel veel slechte sites die niet goed functioneren en niet genoeg gebruik maken van de technische mogelijkheden, en ik hoop dat daar verandering in komt :j Want ik zou het een verademing vinden als er meer sites komen die en mooi zijn, en te bekijken zijn op verschillende manieren. Het kan - maar vaak is er zo'n kloof tussen de techneuten en de designers en de gebruikers dat het er toch niet van komt, dus ik hoop van harte dat jij dat anders en beter kunt doen.)