Laptop opladen, slecht contact?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Laptop opladen, slecht contact?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 12:41

Hopelijk weten jullie wat ik hier mee moet?

Ik heb sinds 18 november 2008 een laptop, hij is dus net een half jaartje oud...
Het is een Acer, weet zo het type niet meer, want de sticker is eraf. :Y)
Maar nu is het sinds enkele dagen zo dat met het opladen het laden zomaar stopt.
Het snoer zit gewoon verbonden, niet strak, zodat het uit elkaar valt bij de omvormer.
Dan hoor ik een piep (terwijl het stekkertje niet verschuift) en wordt het beeldscherm weer donkerder. Even aan het stekkertje en er is weer contact.

Ik vind dit erg vervelend en het maakt me bijzonder onzeker, ik wil niet zomaar zonder laptop moeten, dat kan ik niet.

Wat moet ik hiermee?

Hopelijk weten jullie raad! Of kennen jullie het probleem.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:26

Waarschijnlijk zit er een breuk in het draad. Heb je hem in een winkel gekocht?
Ga dan even langs en leg je probleem uit, meestal hebben ze er wel eentje liggen die je even kan gebruiken, weet je meteen of dat het probleem is.

Janine1990

Re: Laptop opladen, slecht contact?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:36

Hmmm, ja, dat zou natuurlijk kunnen.
Wil er sowieso even mee naar de media markt, hopen dat het binnen de garantie valt.
Weet wel dat m'n zusje vorige week buiten steeds met de roller van het verlengsnoer op het snoer aan het stampen was.

Maar het leek me sterk dat het snoer daar kapot van ging, met oordopjes kan ik me dat nog voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:05

Janine1990 schreef:
Weet wel dat m'n zusje vorige week buiten steeds met de roller van het verlengsnoer op het snoer aan het stampen was.

Waarom? :?
Zou hem niet meer aan die oplader zetten, in het ergste geval blaast hij je laptop op door piekspanning.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 18:07

Chiqa schreef:
Janine1990 schreef:

Waarom? :?
Zou hem niet meer aan die oplader zetten, in het ergste geval blaast hij je laptop op door piekspanning.

M'n vader heeft de breuk geconstateerd, hij dacht overigens dat het om het draaien van het snoer in het 'contact' (ik ben niet technisch) ging. Kan door breuk nog piekspanning ontstaan?

Waarom ze dat deed? Om mij te irriteren. Ik zat gewoon buiten, had verlengsnoer nodig en die stond zo dat ze met haar voeten de ijzeren ophanging van het verlengsnoer steeds op het snoer kon laten ploffen (het was nl. niet erg hard). Ze vond het een goede beenspieroefening. 8)7
Misschien ook een goede oefening voor de portemonnee? :Y)
Als dit niet binnen de garantie of mijn verzekering valt. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:27

Wat een raar zusje heb jij :=
Ik zou geen risico nemen, gewoon een ander halen adaptars zijn niet zo duur.
Ik heb een keer mijn stofzuige ropgeblazen met een rottig contactje, (In de stekker zat iets niet lekker dus steeds maar rommelen dan deed hij het weer even) en laatst mijn zusje met dr digitale camera,
ook lopen wroeten met een brakkig stekkertje, camera raakte oververhit (Door piekspanning) ze kon een nieuwe halen.....(Camera he)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 22:02

Chiqa schreef:
Wat een raar zusje heb jij :=
Ik zou geen risico nemen, gewoon een ander halen adaptars zijn niet zo duur.
Ik heb een keer mijn stofzuige ropgeblazen met een rottig contactje, (In de stekker zat iets niet lekker dus steeds maar rommelen dan deed hij het weer even) en laatst mijn zusje met dr digitale camera,
ook lopen wroeten met een brakkig stekkertje, camera raakte oververhit (Door piekspanning) ze kon een nieuwe halen.....(Camera he)

Jaa, aandachtskwestie.
Ik ben nogal opvliegend en was het afgelopen weekend erg gezellig. Iets wat ze niet gewend is, dus dan probeert ze me op dat soort dingen te pakken. Althans, zo zie ik het.

Afijn, dat terzijde :P

Mijn laptop maakt niet contact door een snoerbreuk, kan er dan nog piekspanning voorkomen?
Een nieuwe laptop zit ik niet echt op te wachten, dus iig bedankt voor de waarschuwing! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:14

Janine1990 schreef:
Mijn laptop maakt niet contact door een snoerbreuk, kan er dan nog piekspanning voorkomen?

Eerder schreef je dat hij wel contact maakte;

Janine1990 schreef:
Dan hoor ik een piep (terwijl het stekkertje niet verschuift) en wordt het beeldscherm weer donkerder. Even aan het stekkertje en er is weer contact.

Heel simpel antwoord op je vraag mbt de piekspanning, plus en min kunnen tegen elkaar komen waardoor je kortsluiting (Piekspanning) veroorzaakt met alle gevolgen van dien.
Er is een draadbreuk, dus de bedrading kan elkaar raken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 22:36

Hij maakt wel contact, maar door die snoerbreuk hoor je af een toe een piep waardoor het contact weer weg is, en dan gaatie weer aan en zo maar door.
Dat bedoel ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 22:48

Ik begrijp presies wat je bedoeld :) Begrijp je mij ook?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 23:04

Jaa, dat zeker :Y)
Ik zal kijken of ik morgen nog naar de MM kan. Zal krap dag zijn. Maar wil absoluut mijn laptop niet naar de barrebiesjes hebben, staat veel te veel belangrijk spul op... :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:41

M'n ouders werken niet zo heel erg mee, maar ik moet morgen maar even naar de stad, ben ik bang. Eerst nog een auto scoren, met persoon met rijbewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:08

Zijn de winkels morgen wel open? En kan je niet op de fiets?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 15:26

Koopzondag in de stad ;)
Fietsen is 25km + 25km, wel vaak gedaan, maar met een laptop liever niet. :=
Verder laad ik 'm nu op op een tafel, zodat het snoer niet kan bewegen en er een constant contact is. Zodra hij daar op gaat lopen klieren, moet ie maar uit :P