Ervaringen met anti-kraak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clairee

Ervaringen met anti-kraak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 23:39

Ik hoop dat het hier goed staat!

Ik heb dinsdag op een aanbod gereageerd op de site van anti-kraak.nl. Gelijk woensdag reactie gehad, vandaag belden ze of ik morgen kon komen kijken. Ik moet daar gelijk beslissen of ik het wil hebben en een bepaald bedraag aan borg betalen en krijg gelijk de sleutel. Ik zit goedkoop in hartje centrum van de stad waar ik wonen wil, en het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn tot zover! Natuurlijk is er een kans dat ze komen vertellen dat ik met 2 weken weg moet wezen, maar dat is voor mij geen probleem. Mijn vraag is eigenlijk, hoe jullie ervaringen zijn met het anti-kraak wonen. Zijn er mensen die een pand bewonen door middel van deze site? Hoe bevalt het, hoe gaat het met controles en regels? Ik ben erg benieuwd naar reacties!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:47

Ik zelf niet, maar heb vrienden en kennissen die het doen of gedaan hebben en alleen maar positieve reacties, kijk het huis helemaal jezelf maken kan gewoon niet, tenminste het is zonde, maar je woont wel zelfstandig waar je woont voor heel erg weinig geld.

Wildgirl

Re: Ervaringen met anti-kraak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:49

uit mijn omgeving goede en minder goede ervaringen, ligt heel erg aan de bemiddelaar en locatie/doel pand(bijvoorbeeld voor sloop of verbouw).
Laat je iig goed voorlichten van te voren, zodat je(ookal is het een goedkope) je geen kat in de zak koopt.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:55

Clairee schreef:
Ik hoop dat het hier goed staat!

Ik heb dinsdag op een aanbod gereageerd op de site van anti-kraak.nl. Gelijk woensdag reactie gehad, vandaag belden ze of ik morgen kon komen kijken. Ik moet daar gelijk beslissen of ik het wil hebben en een bepaald bedraag aan borg betalen en krijg gelijk de sleutel. Ik zit goedkoop in hartje centrum van de stad waar ik wonen wil, en het klinkt eigenlijk te mooi om waar te zijn tot zover! Natuurlijk is er een kans dat ze komen vertellen dat ik met 2 weken weg moet wezen, maar dat is voor mij geen probleem. Mijn vraag is eigenlijk, hoe jullie ervaringen zijn met het anti-kraak wonen. Zijn er mensen die een pand bewonen door middel van deze site? Hoe bevalt het, hoe gaat het met controles en regels? Ik ben erg benieuwd naar reacties!

mn neef woont zo al jaren al weet ik niet of het van dezelfde site is!!, verder woont zoon 90% van mn vrienden zo :)

normaal komt het allemaal goed alleen mag je niet altijd de muren zo verven als jij t wilt (als je voor gewaagde fellere kleuren gaat als rood enc) daar het een goed voorkomen moet houden!
verder weet ik dat ze ten alle tijden mogen komen controleren en ze meestal een sleutel hebben dus ze kunnen komen als je weg bent! niet overal mag je een huisdier erbij hebben...al heeft mn neef nu een kat en die gaat overal mee :)
nouja zo gaat het allemaal bij hem, hij is heeeeeeeeeeeel positief meestal op een enkele keer na, zo heeft hij ook wel eens iets moeten delen omdat je vaak vooral int begin woningen komt de delen ivb nog geen kridiet opgebouwt te hebben. mn neef komt nu nooit meer samen te zitten nu hij eenmaal alleen heeft gezeten. wat wel eens wil gebeuren is dat je eerder weg moet dan dat ze iets nieuws hebben dan moet je je spulletjes even ergens stallen en bij ouders of vrienden blijven slapen. mijn neef is dat wel eens gebeurt in de 12 jaar dat hij het nu doet ofzo!! vaak had hij wel een plekje tijdelijk maar dan samen met een vriend van hem tot hij daar weg kon...dan heb je dus ff spullen te veel :D zeker nu..toen had hij net genoeg voor 1 kamer... klein slaapbankje enzo. nu heeft hij de hele woonkamer van mn ook gekregen met zijn verhuizing. dus :D dan moet je echt wel iets ergens neer zetten in een keldig/zolder of zoon opsla plek.

iig hij is er erg tevrede mee op die enkele keer na dat het even stressen is!
maar hij zou echt niet anders willen! zowiezo is dit de goedkoopste manier van wonen! dus opzich idiaal, ik kan helaas niet tegen de onzekerheid en steeds ergens anders op vreemde plek zitten ivb sociale fobie anders zou ik het zo doen!!!!

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 00:08

Bedankt voor de reacties! Ik heb ook alles uitgeprint wat betreft hun voorwaarden en eisen etc. en het goed doorgelezen, en het ziet er niet meer dan redelijk uit. Gelukkig ben ik niet zo iemand die mijn kamer per sé pimpelpaars moet hebben dus ook wat dat betreft zie ik ook nu geen probleem, yeah *D

Weten jullie ongeveer hoe lang jullie/kennissen panden hebben bewoont? Dwz.. welk tijdsbestek voor ze naar een andere woning moesten? Half jaar, jaar, paar jaar, paar maand..?

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 00:26

dat verschilt heeeeeeeeeeeel erg mn neef heeft ergens al jaren gezeten maar soms ook maar 3 weken ondanks dat er gezegt werd dat hij dr zoon 2 jaar kon blijven... je moet dus wel altijd er rekening mee houden dat je opeens toch weg moet maar net zo goed lekker een paar jaar kan blijven waar je bent!

mn neef doet nooit echt veel aan het huis kwa verven en net bij die woning wel alles geverft omdat het er niet uit zag nog geen maand later moest hij plots weg... normaal word het of ruim van te voren gezegt of een paar weken... maar het kan dus ook een weekje zijn als de plannen plots veranderen, dit komt dus niet zovaak voor maar dan is het dus ff tressen ze regelen je dan meestal zo snel als mogelijk iets nieuws, als je geluk hebt heb je het VOOR je eruit moet of de dag erna ofzo en met pech zit je een weekje of langer bij fam/vrienden.
wat helpt (doet mn neef ook) is steeds bij ze langs gaan en vriendelijk vragen en beetje je charmes erin gooien! dan geven ze je sneller voorrang :D op een nieuwe woning...anders denken ze van oo die vind t prima zo dan laten we iemand anders die veel komt voor zodat we weer van die af zijn :P snap je t een beetje :D ??

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 00:31

Een kennis van mij heeft bijna 2 jaar in 1 woning gewoond daarna werd het gesloopt.
Huisdieren mag vaak alleen als het daarna gesloopt word als het daarna weer verhuurd wordt mag het vaak niet.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 05:47

Mijn stiefbroer heeft jaren anti-kraak gezeten en kreeg na een jaar of 3 een brief dat hij er binnen twee weken uit moest. Hij zat mooi in het centrum, had ook nog eens een tuintje en betaalde maar 150 euro per maand, echt spotgoedkoop!

Je moet een beetje geluk hebben dat je er lang kan blijven zitten en een goede uitwijkmogelijkheid hebben voor als je er op korte termijn uit moet. Dan is het een prima optie :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 06:54

mijn vriend woont nu zelf anti kraak. via via heeft hij dit appartement gekregen.
hij zit echt enorm goed, hartje amsterdam, een appartement ter waarde van 1.5 mil, en hij hoeft alleen gas water licht te betalen.. ook kan hij er nog wel een tijdje inzitten omdat kopers van het appartement voor de 4e keer zijn afgehaakt.. en aangezien zij er nu toch in zitten (dus geen kans meer om gekraakt te worden) heeft de eigenaar niet echt haast om het te verkopen

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:55

Ik woon zelf antikraak, wat wil je precies allemaal weten? :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:34

Goeie vriend van me woont sinds een maandje samen met zijn vriendin, in een anti-kraak woning. Een hoek-rijtjeshuis, 3 slaapkamers, ruime woonkamer, helemaal netjes. Betalen zeer weinig huur. Enige is alleen dat ze weten dat ze volgend jaar na de bouwvak eruit moeten. Opzich geen probleem, want de stichting via wie ze het huis hebben, zorgt dat er dan ook een nieuwe woning beschikbaar is voor hun. Zodat ze in ieder geval niet zonder woonruimte zitten. Het is echt heerlijk om mee te beginnen en als je het niet erg vind om paar keer te verhuizen.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:58

Heb eens meegemaakt dat we met een makelaar een woning gingen bekijken die op deze manier bewoond werd :j
In dit geval was het een vrouwelijke makelaar en aangekomen bij het huis wisten we niet of er iemand thuis was.
Alle gordijnen waren dicht en er was geen bel, dus gingen we zo naar binnen.
Je kon merken dat de makelaar het doodeng vond, ik trouwens ook gelukkig had mijn vriend daar geen last van :D
Stel dat er iemand ligt te slapen, ons hoort en denkt dat we inbrekers zijn :?
Hte lijkt mij heel onprettig dat iemand anders zomaar bij je naar binnen kan zonder overleg en tussen je spullen door loopt.

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:08

Hoi!

Ik woon nu ook sinds 3,5 jaar anti-kraak via Ad Hoc. Ik woon nu inmiddels in mijn derde huis in Rotterdam. Ik kreeg altijd 2 weken van te voren een brief met de datum, waneer ik eruit moet. Bij alle 3 de huizen heb ik minstens een jaar gewoond. Maar ik ken ook iemand die er na een maand al weer uit moest. Ik ben erg tevreden over Ad Hoc, maar als ik eenmaal een vaste baan heb wil ik toch wel gaan huren. Ben het en beetje zat dat geen muren mag verven ( behalde wit of beige) en dat ik geen kat(ten) mag hebben. Ik woon nu in een 3 kamer woning, vlakbij Blijdorp, echt een super buurt! Betaal 130 per maand ( + wel gas en licht) Dus wil niet meer weg :D

Maar ik kan het je dus zeker aanraden.. je woont goedkoop en ik vind het erg leuk dat je zo verschillende stukken van een stad ziet. Ik heb in Noord, centrum en West gewoond, erg leuk!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 18:05

Mijn vriend woont samen met een vriend in een anti-kraak villa. Ze zitten er vanaf januari/februari dit jaar, en moeten er september uit. Ze betalen geloof ik 80 euro per maand per persoon, zitten dichtbij de stad in een grote villa met grote tuin :D ze hebben het er prima naar hun zin. Zelf zou ik het niet willen, willen ergens echt mijn eigen plekje van maken, maar hun vinden het prima allemaal :)

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:27

Ik heb voor ad Hoc en Camelot gewoond. Ad Hoc was een appartement waarvan ik wist dat het gesloopt ging worden, dus dan weet je ook waar je aan toe bent. Camelot heb ik een zeer slechte ervaring mee.. Het is een lang verhaal, maar ik mocht van de ene op de andere dag mijn woning niet meer in, sloten vervangen en dat was het. Heb een week zonder kleding etc gezeten en mijn overige spullen werden naar een opslagloods gebracht.. Het heeft heel veel geld gekost aangezien ze niet zo netjes met mijn spulletjes om zijn gegaan.. Voor mij geen anti-kraak meer.. Huur nu zeker duurder, maar in ieder geval wel veilig :)