de examens staan weeral is voor de deur en ik wauw weten hoe jullie ontspanden. Ik zal beginnen: zo een tennisbal aan een elastique en dan ertegen kloppen (lekker afreageren
) of schommelen, muziek luisteren,... Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
) of schommelen, muziek luisteren,...
roodje schreef:Ik denk dat de examens nu juist aflopen...
Snap nooit wrm zoveel moeite wordt gedaan om te ontspannen.. als je in je kamer zit met pc uit tv uit.. alles opgeruim en serieus aan de slag gaat dan ontspan je je zo

hafjesliefde schreef:roodje schreef:Ik denk dat de examens nu juist aflopen...
Snap nooit wrm zoveel moeite wordt gedaan om te ontspannen.. als je in je kamer zit met pc uit tv uit.. alles opgeruim en serieus aan de slag gaat dan ontspan je je zo
ik zit nog maar in het tweede middelbaar, mijn examens beginnen over 2 weken pas...

Sc_anouk schreef:Weet niet hoe het in Ned. zit, maar in België zit het zo in elkaar:
In het secundair onderwijs heb je proefwerken (meesten noemen het examens, maar officieel heet het proefwerken)
Deze zijn in het begin van je schoolcarrière 3x per jaar,, en dat wordt afgebouwd naar 2x (kerstmis en einde jaar)
Ook de belangrijkheid van je proefwerken neemt toe. In 1ste graad telt het denk ik voor 40% mee en in 2de 60% en 3de waarsschijnlijk nog meer.
Elk jaar moet je ook meer mondelinge proefwerken afleggen, op het einde is bijna niets meer schriftelijk.
Dus vooral naar het einde toe worden de proefwerken best een belangrijk aspect voor je eindbeoordeling.