Wederzijds verliefd, collega's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gambalover

Wederzijds verliefd, collega's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 17:05

Ik moet dit even van mij af schrijven, ik heb even mensen nodig om te sparren, aangezien ik het er met niemand over kan hebben.

Ik ben filiaalmanager, ben 24 jaar, single en geef leiding aan 27 personen. Binnen mijn afdeling heb ik een assistent. Al van het begin af aan, nu zo'n 1,5 jaar voel ik me tot hem aangetrokken. Ik vindt het prettig als hij in mijn omgeving werkt, we voelen elkaar goed aan en denken over veel dingen hetzelfde. Langzamerhand merkte ik dat ik toch wel erg vaak aan hem moest denken en betrapte ik me erzelf op dat ik de kriebels kreeg van een simpele handdruk. En nu komt hij is 25 jaar ouder dan ik }:0 . Zodra ik tot het besef kwam dat dit toch wel heel erg ging lijken op verliefdheid, heb ik mezelf gedwongen om hem uit mijn hoofd te zetten, en zo min mogelijk contact met hem te hebben. Maarja hij is mijn assistent, dus ja er zal toch samengewerkt moeten worden. En onse contacten waren goed en fijn, soms dacht ik zelfs dat het wederzijds was.
Afijn, het was me inmiddels aardig gelukt om me op mijn werk te storten, i.p.v. op mijn collega :D . Totdat hij mij afgelopen dinsdag vertelde dat hij verliefd is op mij :wow: Ik wist niet wat ik hoorde, maar hestelde snel.Ik heb heel rationeel gereageerd. Dat ik zijn gevoelens begrijp en dat ik het aan voelde komen. Maar dat dit niet kan, we zijn collega's, ik zijn leidinggevende, hij heeft een relatie en we schelen 25 jaar. Maar met mijn stomme hoofd heb ik ook gezegd dat ik me ook tot hem voel aangetrokken en dat we nu samen een probleem hebben. We hebben afgesproken dat we elkaar proberen als collega's te blijven zien en dat we ons niet mogen laten leiden door ons gevoel.

Nu hangt er zo'n gigantische spanning. Al mijn woorden moet ik wegen, en ja als je diep in mijn hart kijkt, dan wil ik nog steeds graag bij hem zijn, maar mijn hoofd weet dat dat niet kan. Zucht.................

NimueBuddy

Re: Wederzijds verliefd, collega's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:18

hey,

ik heb een soort gelijke situatie. Ben verliefd op mijn collega en hij op mij.Alleen hij samenwonend.We hebben drie jaar geleden wat kort gehad maar ik kwam toen uit een andere relatie en was gewoonweg aan het flierefluiten. We hebben altijd een aantrekkingskracht gehad, we zijn als een magneet. En nu bloeide het weer op.Maar net als jij moet je het uit je hoofd zetten, ik heb mijn kans gehad en hij heeft ook op me gewacht.Ze zeggen wel eens dat je weet wat je mist als je het kwijt ben.Dat is bij mij inderdaad waar.
Moeilijk he als je je gevoelens niet zelf in de hand heb.Die aantrekkingskracht werkt als een magneet.....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:29

Het enige probleem wat ik persoonlijk zie is dat hij al een relatie heeft. Die 25 jaar leeftijdsverschil kom je wel overheen als het liefde is, en collega's... dat zijn jullie vast ook niet eeuwig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:34

dat is ook hetgeen wat ik er vooral uitpik. Hij is bezet. afblijven dus, verboden terein. Laat hem eerst die relatie afronden voor je verder gaat kijken hoe het tussen jullie ziet. Is hij verliefd op jou om wie je bent? Of ben je een leuk groen blaadje als afleiding voor een leven van sleur en houdt hij nog wel van zijn vrouw? Let wel dit bedoel ik niet rot hoor, mijn lief is ook 14 jaar ouder ;)

Laat hem eerst maar eens zelf goed nagaan wat ie wil.
En als hij respect heeft voor zijn vrouw, jou én zichzelf zal hij eerst zorgen dat andere dingen netjes afgesloten zullen zijn eer er aan te denken iets met jou te beginnen.

Tis lastig gevoelens onder controle te houden, maar het kan wel :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:42

Leeftijdsverschil is te overkomen. Hij is bezet, dus dan zou ik wachten totdat hij vrij is of niet aan beginnen. Ik heb sinds 11 maanden een relatie met een collega. Het was totaal niet de insteek, maar het gebeurde gewoon. De spanning was er al, maar dat zag ik niet heel erg... Het is tussendoor ook een paar keer gruwelijk mis gegaan tussen ons. Nu gaat het gelukkig al 6 maanden fantastisch!

Hij is twee jaar ouder en we hebben dezelfde functie in een bedrijf waar slechts 15 personen werken. De eerste paar maanden zat hij tegenover mij, maar hij heeft toen (gelukkig) overplaatsing gevraagd naar een andere kamer!

Ik ben nu hard op zoek naar een andere baan, omdat ik het al een tijd (ong. 14 maanden) niet naar mijn zin heb en het ook niet positief werkt op de relatie :n

Bedenk goed waar je aan begint en of je dit waard vind!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 00:32

Tsja hij heeft een relatie en snap ook niet waarom hij naar jou toekomt met de mededeling ik ben verliefd op je terwijl die een vrouw/vriendin thuis heeft zitten!
Wat wil hij dan? een extraatje? of moet jij voor hem gaan beslissen wat hij nu moet gaan doen.

Vindt het in ieder geval ernstig niet netjes van hem.

gambalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:12

We hebben inmiddels een goed gesprek gehad en zijn beiden tot de conclusie gekomen dat we elkaar echt uit het hoofd moeten zetten. Hij heeft zijn excuus aangeboden, hij heeft spijt dat hij mijn gevoel weer helemaal op zijn kop heeft gezet. Hij heeft het vertelt omdat hij niet langer met de spanning overweg kon. Hij hoopte dat de spanning op die manier wat minder zou worden.

Inmiddels kunnen we wat normaler met elkaar omgaan en ga ik hem meer en meer zien als iemand waar ik goed mee overweg kan en verder niet. Maarja ik weet dat dit gevoel van tijdelijke aard kan zijn, dus het is even afwachten of dit zo blijft.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:14

Mijn vriend en ik hebben elkaar ook leren kennen op het werk. Hij leidinggevende, ik "gewoon" medewerker. Ons leeftijd verschil is dan wel maar 3,5 jaar. Maar de situatie was dus enigzins hetzelfde. Uiteindelijk hebben we wel een relatie gekregen en ook op het werk is dit prima blijven gaan. Op het werk waren we gewoon collega's. Op den duur ging het toch allemaal wat lastiger en inmiddels hebben we beide ander werk. (ook omdat we beide wat anders zochten) Maar het kán dus wel :)

Edit: ik was vrijgezel, mijn vriend had kort een nieuwe relatie toen ik er kwam werken, maar dat liep al niet goed. Is ook heel snel uitgegaan en pas daarna zijn wij gaan daten :)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:47

Jeetje wat moeilijk zeg. Het is ontzettend moeilijk, maar zoals je zelf ook onder ogen ziet kan je hem inderdaad beter uit je gedachten proberen te zetten. Gelukkig lukt het nu al wat beter. Succes in ieder geval!
Ik ben wel benieuwd hoe dit er over een tijdje uitziet, hij heeft immers een partner en is verliefd op jou, en je probeert er nu samen uit te komen maar je weet niet hoe dit eindigt...

gambalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 09:06

Wat hij gaat doen met zijn relatie, dat zie ik als zijn probleem. Ik moet zeggen dat hij er eerder klaar mee is dan ik, maar dat zal wel mannen eigen zijn. Ik heb wel het gevoel dat zijn gevoelens oprecht zijn, en niet bedoeld zijn om even een groen blaadje te scoren.

gambalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:24

Ik vrees dat het verliefde gevoel nog niet zo ver weg is als ik gehoopt had. Zoals ik zei hebben we van de week een goed gesprek gehad. Niet alleen over ons, maar wat ons bezig houd en hoe wij de wereld om ons heen zien.
We hebben geconstateerd dat wij dit soort gesprekken allebei nodig hebben. We hebben allebei onze angst uitgesproken dat dit soort gesprekken ook de verliefdheid kan aanwakkeren, en dat is nu net wat we niet willen.
Hij is een helper, vindt het leuk om mensen te helpen met goede raad die hij uit zijn levenservaring put (hij heeft nogal een roerig leven achter de rug). Hij maakt zich zorgen om mij, (jong in combinatie met een drukke veeleisende verantwoordelijke baan etc.) en hij geeft aan rust te vinden als het met mij beter gaat. Maar het is voor mij onduidelijk (en misschien ook wel voor hem) of hij dit echt doet om mij te helpen, of om bij mij te zijn.
Ik vindt het fijn om met hem te praten, we hebben dezelfde denkpatronen en ik hoef niet alles uit te leggen. Aan de andere kant ben ik ook bang dat ik dit soort gesprekken fijn vindt, omdat ik dan bij hem kan zijn. Ik ben dus nog steeds in de war. Iemand tips?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:27

Ik zou even afstand proberen te nemen, zonder dat dit jullie proffesionele relatie beinvloed. Probeer met hem net zo om te gaan als andere collega's. Ik zou hem qua hoe het met jou echt gaat en hoe je je voelt niet meer op de hoogte brengen, dus proberen weer een 'oppervlakkige' relatie op te bouwen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:56

wel fijn om te lezen dat ik niet als enige een relatie heb met een ex collega (ik werk er niet meer :D) Hij is daar nog steeds leidinggevende en ik was gewoon medewerker.
Wel grappig dat er zoveel relatie's op het werk ontstaan!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 14:04

Volgens mij vind het gros van de mensen of zijn partner tijdens zijn studententijd of op het werk! Maar aan de ene kant wel logisch, want dan leer je mensen over het algemeen beter/eerder kennen dan bij de zuivelafdeling in de supermarkt (om maar een dwarsstraat te noemen :D )

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:02

Oe lastige situatie. als je er verder niets mee wilt doen, dan lijkt het me lastig om samen te werken en telkens met elkaar geconfronteerd te worden. Is er geen optie dat hij bijv. tijdelijk op een ander filiaal gezet wordt? Zou het als je er niets mee wilt professioneel houden en niet meer over gevoelens praten hoe moeilijk dat ook is.

Daarnaast is 25 jaar wel echt een groot verschil (ben verder niet veroordelend hoor, en ben wel wat gewend met leeftijdverschillen en doel ook niet op groene blaadjes enz., maar hij gaat al richting pensioenleeftijd als ik goed reken toch?)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 15:10

Tja, dat is inderdaad wel een probleem...

Persoonlijk zeg ik laat het lekker overwaaien en doe er niets mee. Waarom:

1. Het kan je baan in gevaar brengen (of dat van hem)
2. Het respect naar jou van andere assistenten kan hierdoor flink aangetast worden (ze nemen je niet serieus meer)
3. Het leeftijdsverschil is echt te groot. Jij zit in een hele andere levensfase dan hem, dat gaat uiteindelijk tot problemen leiden en dan heb je toch een andere verstandhouding met elkaar dan dat je nu heb.

Ik kan me voorstellen dat de gesprekken prettig zijn, en daar hoef je ook niet mee te stoppen. Maar hou het anders gewoon vriendschappelijk....

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 00:32

Tips....tsja toch eth contact stopzetten als jullie beide denken weer verliefd te worden.
Kijk het is leuk dat jullie het nodig hebben, maar jullie leven beide al een leven zonder dat jullie dat nodig hadden, dus jullie overleven het ook wel weer.

Als de gesprekken gewoon kunnen, vriendschappelijk en zonder verdere gevolgen vooral doorgaan, het is altijd prettig om iemand te hebben die je begrijpt, maar als dittoch weer omslaat in meer zou ik er een punt achter zetten, er zijn meer mensen waar je leuk mee kan praten.

gambalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 17:39

Overplaatsen kan niet, daar is het bedrijf te klein voor. Ik heb me voorgenomen hem te gaan zien als iemand waar ik het goed mee kan vinden. Mijn voelsprieten gaan uit, en probeer allert te zijn als het gevoel weer overslaat naar verliefdheid, stop ik met de gesprekken.
Het is niet eerlijk tegenover andere collega's en zal hem niet anders moeten gaan zien of behandelen dan anderen. Dus ook daar zal ik een duidelijke grens voormezelf in moeten trekken

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:55

Goed voornemen, TS. Ik hoop dat dit voor jullie beiden de oplossing is! Succes

gambalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 15:52

Even een update. Ik kan mezelf wel voor mij kop slaan, maar we hebben gezoend. Stom, stom stom hadden we niet moeten doen. We gaan elkaar buiten het werk om even niet meer zien

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:16

Oh jeetje.....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:02

ooooow das minder, als ik jou was zou ik echt oppassen hoor, hij is bezet, hij is 25 jaar ouder (hoe oud ben jij?) hij is een assistent op je werk. Er zijn genoeg redenen om dit niet door te zetten, dus verstandig dat je elkaar naast het werk even niet meer ziet.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:04

oeps... dar gaan je goede voornemens...
ik hoop stiekem dat t heel erg vies was oid, dan ben je er meteen vanaf :+

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:06

:=
oops

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:08

Alleen dat bezet was al een goede reden, kan alleen maar zeggen arme vriendin :=