Moeders telefoon verloren, staat te koop op internet wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Moeders telefoon verloren, staat te koop op internet wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:18

Hallo,

Mijn moeder is een weekje of anderhalf geleden haar nieuwe roze telefoontje verloren onderweg naar huis, via Ridderkerk.ze voelde hem vallen in Ridderkerk maar reed op de scooter, ze reed terug maar zag hem niet meer liggen. Het is een nieuwe roze telefoon met de waarde van 200 euro, maar met een abbonementje kreeg ze hem gratis. Abbo is gelijk opgezegd natuurlijk, ze had de telefoon nog geen week in huis.

Nu zien wij een telefoon op marktplaats staan van een adverteerster uit Ridderkerk. Telefoon wordt aangeboden voor 50 euro en ze heeft geen foto's van de doos. Ook worden er twee kabeltjes bijgegeven die erbij horen volgens haar, terwijl deze kabeltjes niet bij de telefoon horen. Mijn moeder heeft een winkel gebelt en het is ook niet mogelijk dat deze bij de doos zaten, verkoper zegt in de advertentie van wel. Verder heeft ze er geen oplader bij, ze zegt dat ze die is kwijtgeraakt.

Ik weet eigenlijk wel dat ik hier niets aan kan doen, en dat er de kans is dat deze telefoon niet van mijn moeder is. Maar ik baal best wel, en vind het best rot.

Mijn moeder heeft nu contact gehad met tmobile die heeft een nummer gegeven die zij moet bellen met de telefoon die verkoper aanbied, dan krijgt ze een nummer door, is dat het nummer gelijk aan nummer van mobiel is het die van haar. Maar wat als het nummer van haar is, nemen wij de telefoon dan gewoon mee? Moeten wij politie inschakelen ofzo?

Wat zouden jullie doen?

corientjuhh

Re: Moeders telefoon verloren, staat te koop op internet wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:20

Tsja moeilijk te beoordelen
Een mailtje sturen met erin dat je de mobiel wilt zien
Zodat je er naar toe kan gaan
En dan het verhaal houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:20

Serienummer is alles. Als je dat heb is de rest niet zo ingewikkeld meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:21

Er is inderdaad een kans dat de telefoon niet van je moeder is, maar ik kan me voorstellen dat je nu wel met een dubbel gevoel zit. Er is immers ook een kans dat het hem wel is.

Een mailtje sturen naar deze vrouw via marktplaats heeft weinig nut denk ik, aangezien ze er waarschijnlijk niet op zal reageren. Misschien voordoen als een koper en dan heen gaan en haar confronteren?
Pff, erg moeilijk zeg!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:21

Zal wel de politie inschakelen als het de telefoon van je moeder is.
Hier heb ik het al vaker meegemaakt dat mensen de spullen zelf terug halen.

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:22

dat staat aan de binnenkant van je tel, en ook ergens in/op de doos volgens miji!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:22

imei nummer vragen ;)
staat ook op der contract of kassabonnetje als het goed is ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:23

niet echt netjes van de verkopende partij, gevonden spullen hoor je niet te verkopen..

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:24

Ja mijn moeder moet nu langs als eventuele koper. Ze heeft een mail gestuurd, helaas geen telefoonnummer vermeld, dat ze langs wilt komen en de telefoon wilt kopen. Dan moet ze dus met dat gekregen nummer kijken of het matched.

Gek hier krijg je enorm veel adrenaline van.. ik was serieus zo verbaasd. Raar gevoel hehe.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:24

Ik heb op marktplaats gekeken (link naar adv mag niet) en als het de advertentie is die ik denk dat het is; er staat ook bij dat ze de doos van de telefoon nog heeft?
Als dat echt zo is, lijkt het me niet dat het om de telefoon van je moeder gaat.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:25

belachelijk.. zeker niet teveel vragen stellen, en ernaar toe gaan als koper... Dan met haar neus op de feiten en zeker niet zonder telefoon naar huis!! neem je gegevens mee waarop staat dat hij van je moeder is. En neem een sterke vent mee!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:27

ben benieuwd hoe dit afloopt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:27

jeetje wat een verhaal zeg!
succes vanavond met het kijken!

niet te best hoor met de mensen tegenwoordig

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:29

Poeh, ben benieuwd.
Ik zou er heen gaan als ik je moeder was.
(de nr's op de doos etc. even opschrijven) ;)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:29

Jeetje bizar :+

Het zou zomaar bij mij om de hoek kunnen zijn, ben benieuwd!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:29

Dat is inderdaad de advertentie. Echter had ik ook al een mailtje gestuurd als geinteresseerde en toen vertelde ze mij dat ze zich had vergist en de doos helaas niet meer had.

Dan nog kan het ook zijn dat het mijn moeders telefoon niet is. Dan koopt ze hem alsnog, heeft ze in ieder geval haar telefoontje terug zeg maar. Neem verkoper nu ook nog niets kwalijk, alleen het idee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:30

*Popcorntopic* ben benieuwd hoe dit af gaat lopen en wie weet is het haar foon wel :) Zou idd wel iemand meenemen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:31

Naartoe gaan als koper, politie daar inlichten, is het de mobiel van je moeder, zeg dat je even geld gaat pinnen, onder het ''pinnen'' bel je de politie, die neem je mee naar mevrouw toe, en je hebt je mobiel weer terug.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:34

*heeft ook op marktplaats gekeken*
is het die "nette sony ericcson rose" ?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:35

raar zeg!

als je gaat kijken, moet je naar 1244 bellen ofzo, dan kan je een optie kiezen van beluister uw eigen mobiele telefoonnummer... dan als jij het nummer in je mobiel hebt staan kan je controleren of ie klopt, al is er natuurlijk een kans dat er een andere simkaart in is gestopt...

maar dan nog, als het hem is, wat kan je dan beginnen? want een gevonden telefoon is niet gestolen, dus volgens mij ook niet strafbaar.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:36

Ook al heb je al het bewijs, dan mag je nog niets! Je zal eerst aangifte moeten doen bij de politie ivm verlies en vermoeden van heling.

itske

Henkjan schreef:
Naartoe gaan als koper, politie daar inlichten, is het de mobiel van je moeder, zeg dat je even geld gaat pinnen, onder het ''pinnen'' bel je de politie, die neem je mee naar mevrouw toe, en je hebt je mobiel weer terug.

Goed idee.
Als je naar het nummer van je moeder belt wat gebeurt er dan.

Noeps

Krijg je de telefoon met SIM kaart? Zo ja, dan zou ik een tweede mobiel meenemen en als je bij de verkoopster bent, stiekem het nummer van de mobiel van je moeder bellen. Je weet maar nooit. :)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:39

maar als het de advertentie is die ik denk (vraagt ze 50 euro?? )

dan staat er bij ZONDER ABBONEMENT dus zit er geen simkaart in...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:39

Kun je eigenlijk niet iets bewijzen wanneer je zelf nog de doos + originele papieren e.d hebt?
Zit er niet ergens een serienummer oid op?

Best een interessant topic dit. Ik heb zelf net een hele dure Sony Ericsson C902 gekocht en ben ook als de dood dat mij zoiets overkomt.