Auto weg laten slepen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hoofdstel2

Auto weg laten slepen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:32

Hallo allemaal,

Wij hebben op het werk al vanaf maandag last van een auto die op één van onze parkeerplekken staat. Wij hebben in totaal acht parkeerplekken in ons bezit en er staan ook poortjes voor die je in kan klappen met een sleutel. Aangezien er maandagochtend een klant bij ons langskwam heb ik die ochtend alvast het poortje omlaag gedaan. Echter heeft er toen iemand anders zijn/haar auto daar neer gezet. Het is heel duidelijk dat het een parkeerplaats van ons is (staan bordjes met de bedrijfsnaam voor).

Ik kwam op het idee om het poortje dicht te doen zodat hij/zij er niet meer heel gemakkelijk uit kon, dit is echter geen optie aangezien diegene zo slim is geweest om de auto boven het poortje te parkeren...

Wij vroegen ons dus af of de politie deze auto zomaar kan wegslepen? Het is namelijk geen openbare parkeerplaats en er zijn ook verschillende parkeerplaatsen voor andere bedrijven en voor bewoners van de flats die aan de andere kant van de parkeerplaats staan. Ook zit er een slagboom voor de ingang van de parkeerplaats.

Wie o wie weet het antwoord op mijn vraag?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:34

Is het eigen terrein? Zijn de parkeerplaatsen van jullie? Dan zou je inderdaad de politie kunnen bellen om te vragen of ze weg kunnen slepen. Ik denk dat ze het wel doen, zeker wanneer het eigen terrein is, en met de kennis dat hij er al sinds maandag staat denk ik dat ze ook wel wat actie gaan ondernemen.. Edit; je kan altijd even bellen met 0900 8844. :)

A_n_n_e_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:35

Wat ik zou doen, is kijken of je de auto naar achter kan duwen, en dan het paaltje dicht doen.
Al briefje onder het ruit gedaan?
slagboom dicht?

hoofdstel2

Re: Auto weg laten slepen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:38

De parkeerplaatsen zijn van ons, die heeft mijn baas gekocht. Dus dat is dan in feite 'eigen terrein'...

De slagboom kunnen we moeilijk helemaal dicht zetten zodat er niemand meer in/uit kan... Er staan namelijk ook nog auto's van bewoners en andere bedrijven op...

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:40

Ik denk dat je wel het recht hebt om die auto te (laten) verwijderen, gezien het jullie eigen terrein is en dit ook aangegeven staat. Waarschijnlijk weet de eigenaar van de auto dit ook, anders zet hij zijn auto niet precies zo dat dat hekje niet meer omhoog kan.

Ik zou een briefje achter de ruitenwisser met de tekst dat je de auto weg laat slepen binnen een aantal dagen...en ik zou ook even de politie bellen of ze wat voor je kunnen doen.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:42

Ik denk niet dat een briefje onder de ruitenwisser gaat helpen, aangezien de auto er 's ochtends al staat voor dat er iemand aanwezig is én 's avonds als iedereen naar huis gaat er nog steeds staat. Het lijkt wel of iemand zn auto daar maar heeft gedumpt oid....

Als de auto er morgen nog staat moet ik toch maar gaan bellen met de politie van mn baas over hoe en wat... En dan misschien het weekend afwachten en als de auto er maandag nog staat dan weg laten slepen als dat mogelijk is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:47

Zou dr een briefje met een waarschuwing onderdoen, dat hij daar niet mag staan en de volgende keer weg wordt gesleept op eigen kosten.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 15:54

Chiqa schreef:
Zou dr een briefje met een waarschuwing onderdoen, dat hij daar niet mag staan en de volgende keer weg wordt gesleept op eigen kosten.

Deze auto staat er al bijna een week... omdat deze auto op die plaats staat moeten onze klanten een stuk verder lopen voordat ze bij ons binnen zijn. Zou jij eerst een waarschuwing geven - terwijl het me duidelijk lijkt dat dit een plaats is die alleen voor bevoegden is - en dan pas de volgende keer weg laten slepen?

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:08

Hoezo zou je niet eerst een waarschuwing geven? Dat snap ik niet helemaal... misschien is het probleem dan wel gelijk opgelost

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:09

Je kunt toch ook met het kenteken opvragen van wie de auto is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:09

Wordt er wel mee gereden? Of staat hij dr al een tijdje.
In het eerste geval had je al eerder een briefje kunnen plaatsen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:11

Je hebt hem nu toch staan, en het is bijna weekend. Zou hem dan ook laten staan, er morgen een briefje onder plakken en dan moet hij voor maandag weg zijn én blijven. Anders slepen :). Heeft diegene de kans gehad om hem weg te halen (wat al heel vriendelijk is ;) ).

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 17:47

Hij staat er al heel de week. Er is bij ons altijd om 8uur al iemand op kantoor. En de laatste gaat om 7uur - half 8 weg en dan staat de auto er nog. En 's ochtends staat de auto nog precies hetzelfde... Dus dan kan ik wel heel leuk een briefje onder de ruitenwisser stoppen maar ik neem niet aan dat deze dan door de eigenaar wordt gelezen....

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:51

BSensation schreef:
Hij staat er al heel de week. Er is bij ons altijd om 8uur al iemand op kantoor. En de laatste gaat om 7uur - half 8 weg en dan staat de auto er nog. En 's ochtends staat de auto nog precies hetzelfde... Dus dan kan ik wel heel leuk een briefje onder de ruitenwisser stoppen maar ik neem niet aan dat deze dan door de eigenaar wordt gelezen....

Je kan het toch altijd proberen?
wat is er mis met een briefje eronder te doen en te kijken of hij er maandag nog staat?
Je zegt dat hij waarschijnlijk toch maandag pas wordt weggesleept.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:52

zou inderdaad briefje onder de ruitenwisser stoppen dat hij maandag weg gesleept wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:55

BSensation schreef:
.. Dus dan kan ik wel heel leuk een briefje onder de ruitenwisser stoppen maar ik neem niet aan dat deze dan door de eigenaar wordt gelezen....

Mss is ie dan wel stuk. Ik zou toch dat briefje doen, en na het weekend kijken of het wrak weg is gehaald. Kan je latijd nog stappen odnernemen maar zou dat niet zo vlak voor het weekend doen.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:00

Maar hoe heeft diegene dan die auto op onze parkeerplaats gekregen?! Het is toch wel een redelijk scherp bochtje om netjes op de parkeerplaats te komen staan... En van de buitenkant ziet hij er tiptop uit al kan ik natuurlijk niks van de werkelijke staat van de auto zeggen.

Ik ben benieuwd of de auto er morgen nog staat, en wat voor stappen mijn baas wil ondernemen.

*edit; typefoutje

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 23:18

BSensation schreef:
Maar hoe heeft diegene dan die auto op onze parkeerplaats gekregen?!

O haal met regelmaar een auto op hoor die gestrand is en een paar daagies ergens staat maar goed dat is niet het antwoord op mn vraag ;)