gister was vriendlief naar de wei.
zal de situatie even schetsen:
hebben bijna 2 hectare pachtgrond aan de rand van een dorpje.
pachtgrond ligt aan een weg waar verder geen andere auto's mogen komen behalve dus de mensen die het pad nodig hebben om bij hun bestemming te komen(grond of boerderij)
maar goed,.. we hebben daar dus een paar beessies lopen. Alles is opnieuw netjes gehekt etc.
ziet er dus keurig uit allemaal.(jaren voor ons stond het stuk grond braak en was het 1 aftands zooitje daar)
maar goed,.vriendlief was dus naar de wei.
komt er ineens een mannetje van een jaar of 70/80 naar hem toe en vraagt of we toevallig bezig zijn om een kinderboerderij ervan te maken want dat vind hij maar niks(huh? vaag,maar goed)
vriendlief staat hem netjes te woord en verteld dat we hobby-boeren zijn.
meneer vertelde dat hij knettergek werd van al het tuig dat er steeds op ons land loopt.
(de enigen die er komen zijn vriendlief,ik,onze kids en soms mijn moeder,..verder niks
)Verder kan er niemand op het terein komen tenzij ze van slootje springen houden,.de rest zit een groot/hoog hek omheen
Staat ook overal "verboden terein "op.Daarbij komt dat in ieder geval manlief er smorgensvroeg en savonds laat is(tot uur of half elf) en verder hebben we daar nog nooit iemand gezien. weer zo vaag dus.
toen vertelde meneer dat hij al 60 jaar aan deze weg woonde en dat de weg daardoor van hem was
mijn man zei toen dus: "tja sorry meneer,.deze weg is nu dus ook van ons,.u zult hem dus echt moeten delen met ons"
waarop meneer antwoorde dat ie dat niet hoefde te doen.
toen nog het leukste:
aan de weg staan windmolens,... schijnbaar is er op- 1 van die windmolens graffiti gemaakt en meneer beweert nu dat wij dat hebben gedaan.
pfff moet toch niet gekker worden zo hahah
ten eerste heb ik niks te zoeken bij die windmolens,ten tweede ben ik echt geen graffiti-muts en zie daar dus de lol niet van in.
na die beschuldiging was manlief het dus een beetje zat.
maar goed,.wat een rare vent joh!! Hij mag dan wel op leeftijd zijn,maar zomaar mensen beschuldigen of dingen toe-eigenen slaat nergens op.
Mischien was ie een beetje verstrooid of zo,.wie zal het zeggen?!?
gelukkig heb ik zo'n supervent die in dat soort situaties lekker rustig blijft en de vragen gewoon terug kaatst.(tuig op ons land?Welke mensen neemt u dan mee ons land op meneer?!?
waarop zo iemand dan direct niks meer weet te zeggen
)Hoop in ieder geval niet dat ie nog meer rare dingen gaat lopen verkondigen .
moest het even kwijt hahah
sommige mensen pffffffffffffffffffffffff
Dat was ook het eerste wat ik dacht
Zou me er verder neit heel erg druk om maken en hem gewoon zijn gang maar laten gaan
Als ie weer wat vraagt gewoon praten zoals je nu ook al doet, volgens mij lossen jullie het namelijk erg goed op