Verloven, hoe te vragen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardjuh

Verloven, hoe te vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:33

Hai,

Nou zal je wel direct denken van kind je bent nog maar 18 ;):P
Maar ik heb inmiddels 1,5 jaar verkering met mijn vriend. Wij wonen samen sinds oktober '08.
Maar bij ons in huis woont ook mijn schoonvader.
Het klikt wel tussen ons, maar hij laat zich gigantisch ompraten door T.
En sinds dien doet hij alles stijl tegen draad in, eigenwijs enzo.
Hij hoort ook slecht, en gehoorapparaat wil hij niet in doen.
Maar erger me wel vaak aan hem, maar kan me gelukkig wel inhouden.

T. Is onze huishoudster die komt 1 maal in de week een halve dag.
Nouja, ik ben druk met school, werk en huiswerk.
Ik werk 30 km verderop dus ben veel tijd kwijt met rijden.
Maar als alles mee zit ben ik daar binnenkort weg, en heb ik werk op 10 minuten afstand op een zorgboerderij :D:D:D

T. Vertelde mij vorige week dat ik niks anders deed als uitgaan elke avond met vriendinnen enzo.
Terwijl ik toen al mijn vriendinnen en vrienden al 3 weken niet had gezien.
En dat als zij zou weg gaan hier dat het een puinzooi zou worden enzovoort.
ik stofzuig 4 maal in de week en maak alle dagen de wc schoon.
Maar een grote boerderij, en mijn vriend en schoonpa denderen naar binnen met stro en hooi aan de voeten en met slecht weer veel zand.

Ze klaagde over dat ik de was niet meer weg vouwde, Toen ik meer thuis was en zo afentoe bij mijn vriend was deed ik altijd de was. Maar nu ik 2 paarden heb, werk druk hoog ligt (personeelsgebrek) en allemaal toetsen wat op laatste moment nog gemaakt moeten worden kom ik er gewoon niet tot nauwelijks aan toe (wel wassen en ophangen)

Zij roddelt over mijn schoonzus, dat ze slecht zorgt voor haar kind en ondertussen doet zij lief tegen mijn schoonzus, Zo schijnheilig. :(

Ik had echt zo iets van wie is zij om mij dat te zeggen wat ik de hele week moet doen, mijn vriend heeft haar daar over aangesproken en hij werd afgesnauwd door van ja jij houd haar toch hand boven het hoofd. ;(

Mja mijn mama had het ervan dat zij verloofd was met mijn pa toen hun jaar verkering hadden en zijn 12 jaar later pas getrouwd.
Een vriendin van mij is 18, en is ook verloofd.

Ik weet zeker dat mijn vriend echt de ware voor mij is, en dat wil ik eigenlijk de hele wereld laten weten. En op welke manier kan dat beter als verloven?
En mijn schoonvader is best ouderwets dus als wij ons verloven heeft hij misschien zoiets dat het echt serieus is ofzo?

Als ik hier eenmaal werk, zo kort bij heb ik meer tijd voor de huishouding en heb ik echt de hulp niet meer nodig van T. ;)

Maar hoe kan ik mijn vriend beste vragen??:o
wij willen nog wel weekendje weg(wij zijn samen erg slecht in plannen, ik heb onregelmatige diensten en hij zit met zijn bedrijf), maar ben ook binnenkort jarig,, Wat is het leukste moment?

Groetjes

Sorry voor het lange verhaal :O
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 03-06-09 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:37

Ik zou eerst even subtiel informeren hoe je vriend daar tegen over staat! :Y)

Vraag bijvoorbeeld hoe hij erover denkt dat je vriendin zich al op haar 18de verloofd heeft.
En hoe hij de toekomst ziet, hoe hij over trouwen denkt? enz...

paardjuh

Re: Verloven, hoe te vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:38

Geef is hints:P heb hem wel verteld van mijn moeder, maar heb mijn moeder gezegd dat mama dat zelf maar is aan hem moet vertelle:P

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:41

T werkt voor jou, ik zou haar toch even een fikse waarschuwing geven want een nieuwe huishoudster kun je ook wel weer aankomen?
of begrijp ik dit nu verkeert?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:42

Wat heeft je huishoudster hier mee te maken :D
Verder zou ik eerst even polsen bij je vriend (wel subtiel :+) en inderdaad, verloven kan maar met trouwen zou ik even wachten

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:43

God, je bent 18 en je wil je verloven omdat de buitenwereld dan ziet dat het serieus is? Jij vindt jullie relatie serieus dus dat is dan toch voldoende? Ik zie er echt de meerwaarde niet van in :n

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:43

T. Liep er al voor dat ik kwam, ongeveer 2 weken langer, maar is een vrouw waar mijn schoonvader goed zijn ei kwijt aan kan zeg maar, Maar zij zit mijn schoonpa van alles te vertellen over mij en over mijn schoonzus wat niet waar is, of wat niet aan haar is om te vertellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:44

Ik vind het persoonlijk gewoon een smoes om te verloven ;) Ik snap best dat je het wel ziet zitten, maar wacht er nog even mee. Je hebt nog alle tijd van de wereld. En bovendien heb je het nu 1,5 jaar met je vriend, en vind je dat zelf niet wat kort om gelijk al te verloven? Je weet nooit hoe het over een half jaar is :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:44

Idd daantjuhhh, ik zou eerst zeker weten dat je vriend dat ook wil, straks jaag je hem weg!

En over jullie huishoudster.. Als die van ons commentaar dat soort dingen had gezegd, was ze allang weggeweest!
Echt, er zijn veel aardigere mensen daarvoor te vinden hoor!
Ze mag blij zijn dat ze werk heeft, zoiets doe je toch ook niet tegen je baas? :o

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:45

Gewoon goed gaan zitten en praten over hoe hij de toekomst ziet. Wanneer hij kinderen zou willen, of hij die wel wilt en of hij jullie zal zien trouwen.
Dan stelt hij vast en zeker aan jou wel dezelfde vragen en kan jij hem vertellen dat dat bij jou ziet te broeden.
Natuurlijk kan ik dit niet stap voor stap voor je uitschrijven. Praten is het belangrijkste factor in een relatie dus gewoon doen.
Verder vind ik jou ook erg jong. Trouwen schoot bij mij pas een half jaar geleden door mijn hoofd na bijna 7 jaar relatie...

Misschien ook nog een leuke vraag; Wil jij hem vragen of zou je liever willen dat hij jou vraagt?

Succes

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:48

reininglover schreef:
Wat heeft je huishoudster hier mee te maken :D
Verder zou ik eerst even polsen bij je vriend (wel subtiel :+) en inderdaad, verloven kan maar met trouwen zou ik even wachten

Trouwen zijn we nog niet aan toe, :P Paar van zijn kameraden zijn al wel getrouwd,, En toen die in de kerk zaten en het ja woord gaven, begon hij te snikken, Hij zei toen ik zie ons daar al staan ;) Whaha, Grote bek maar klein hartje:P

T. die is er eigenlijk omdat er geen vrouw in huis was.
Maar me vriend en ik willen wel van T. af, maar me schoonpa niet.
En mijn schoonpa en vriend horen nooit hoe zij tegen mij te keer gaat.
Me schoonpa ziet pas in dat serieus is na verloving,, Dat zij hij ook bij myn schoonzus.
En bij mijn ouders is toen mijn oma er wel over na gaan denken om te verhuizen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:49

Hier is de gewoonte om je te verloven als je al een trouwdatum hebt.
Die maak je dan bekend op je "verlovingsfeest(je)".

Hoezo wil je met je verloving laten zien dat het serieus is?
Dat je samenwoont zegt toch ook wel wat?!

Als je problemen hebt met je huishoudster, moet je haar daar over aan spreken.
Verbeterd het niet, dan zou ik zelf een ander nemen.

Ik zie het verband ook niet tussen verloven en daardoor meer tijd hebben voor het huishouden.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:50

Als je nog niet aan trouwen toe bent waarom zou je jezelf dan verloven? Alleen voor de woordjes 'wij zijn verloofd'?

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:51

LynnDenise schreef:
Gewoon goed gaan zitten en praten over hoe hij de toekomst ziet. Wanneer hij kinderen zou willen, of hij die wel wilt en of hij jullie zal zien trouwen.
Dan stelt hij vast en zeker aan jou wel dezelfde vragen en kan jij hem vertellen dat dat bij jou ziet te broeden.
Natuurlijk kan ik dit niet stap voor stap voor je uitschrijven. Praten is het belangrijkste factor in een relatie dus gewoon doen.
Verder vind ik jou ook erg jong. Trouwen schoot bij mij pas een half jaar geleden door mijn hoofd na bijna 7 jaar relatie...

Misschien ook nog een leuke vraag; Wil jij hem vragen of zou je liever willen dat hij jou vraagt?

Succes

Hij wil voor zijn 30ste kinderen, Hij is 27.
Hij wil wel wachten als ik er aan toe ben.
Ben nou bezig met school, maar wil wel jong moeder worden rond 23/24 En dat weet hij ook.
Hij wil 3 kinderen zei die gister nog:P
En hij zei dat ie alles zeker wist, Ik vroeg hem toen over de toekomst.
Toen zei hij;

Ik zie toekomst voor met jou en mij in dit huis. Met kindjes.
Tot wij oud en versleten zijn. En daar ben ik 100 procent zeker van, Kreeg ik kus op me wang:P

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:53

LynnDenise schreef:
Als je nog niet aan trouwen toe bent waarom zou je jezelf dan verloven? Alleen voor de woordjes 'wij zijn verloofd'?

Trouwen kan later nog wel, maar verloofd zijn klinkt serieuser als verkering.
Het is meer als alleen de woordjes, Het is het gevoel dr bij, En de gedachtes dat je door met elkaar wilt.

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:53

Als ik 18 ben (wordt ik in September) ben ik al bijna 4 jaar bij mijn vriend! Maar verloven, nee dank je!
Ik dacht ook (en denk nog steeds) dat mijn vriend de ware voor mij is, maar ondertussen ben ik wel een keer wakker geschud , wat er plotseling kan gebeuren waardoor je relatie aan een dun draadje hangt..

Ik zou er nog even mee wachten.. ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:56

Ik vind ook dat je je pas moet gaan verloven als je trouwplannen hebt. Ik vind dat jongeren zich veel te makkelijk verloven en daardoor is de meerwaarde weg.
Als je wil dat je schoonvader en de hulp jou als volwaardig persoon zien, zul je dat op een andere manier moeten afdwingen of verdienen. Niet door te gaan verloven.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 19:56

Sorry hoor maar als ik dit lees denk ik alleen maar 'wat een puberaalgedrag' en terecht je bent nog maar 18..toen ik zo oud was zwijmelde ik ook met mijn toenmalige vriendje over kinderen, landhuizen, onze trouwdag..

Maar in mijn ogen wil je alleen maar verloven zodat je schoonvader zoiets heeft van goh het is serieus..(mijn pa zou zich kapot schrikken als ik me zou verloven op mijn 18e overigens) en dan, ben je verloofd? En ga je over 12 jaar trouwen..mag jij mij vertellen wat er dan is veranderd in jullie relatie als jullie 'verloofd' zijn? Jij wil gewoon van de huishoudster af en je denkt dat je meer inspraakt hebt als je eenmaal 'verloofd' bent..het is immers niet jouw huis maar dat van je schoonvader

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:00

paardjuh schreef:
Het is meer als alleen de woordjes, Het is het gevoel dr bij, En de gedachtes dat je door met elkaar wilt.

Ik en mijn vriend zijn er echt 100% zeker van dat wij bij elkaar horen en met elkaar verder willen maar daar ga ik hem toch echt niet ten huwelijk voor vragen omdat we dan 'verloofd' zijn. Misschien is dat bij jou anders maar ik krijg een beetje het gevoel dat jouw omgeving jou en je vriend niet serieus nemen als partners? Ze zien het als iets tijdelijks? Misschien wel door het grote leeftijdsverschil?
Ik kan alleen maar vanuit mijzelf spreken.. maar ik ga me niet verloven omdat mijn omgeving dan wel vind dat ik en mijn vriend bij elkaar horen.
Verloven is een jaartje voor het trouwen, vind ik, maar gelukkig mag iedereen daar zijn eigen mening over hebben

Maar bedenk wel dat als wanneer je omgeving je nog niet serieus neemt als je bent verloofd... je moet trouwen om het wel echt te laten lijken voor hen. Ik zou zeggen; wacht gewoon tot je echt wil trouwen, hou geen rekening met je omgeving en ga gewoon helemaal voor elkaar.

En zoals iemand anders al had gezegt; Je woont toch al samen? Dat is al een hele grote stap.
Misschien moet je samen een huisje zoeken zonder schoonvader? Misschien zien ze het dan als iets echts....

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:01

paardjuh schreef:
LynnDenise schreef:

Uhu. Dus daarom moet je je maar verloven?

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:03

Dat is het probleem, mijn vriend runt een gehele boerderij.
En mijn schoonvader kan steeds minder in het bedrijf ivm alles wat met computers gebeurt. Wij kunnen dus niet ergens anders gaan wonen.

LynnDenise

Re: Verloven, hoe te vragen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:06

Computercursus voor zijn verjaardag, vaderdag en kerstmis? ;)

Ik denk toch dat je je op de 'normale' manier gewoon kan bewijzen als ware vriendin..

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:06

Ik wil graag weten hoe jullie zoiets zouden vragen? Niet wat je er van vind :o

Ja maar this niet voor mijn omgeving, maar voor elkaar..
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 03-06-09 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:08

paardjuh schreef:
Ja maar this niet voor mijn omgeving, maar voor elkaar..

Wat voegt verloving dan toe? Het is precies hetzelfde, want als je er zo zeker van bent dat je ooit met hem gaat trouwen, WAAROM moet je je dan zo nodig verloven? Maak een kat wijs dat het niet voor de omgeving is. Voor wie moet het dan serieuzer klinken?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:14

paardjuh schreef:

Ik vind verloven zónder trouwerij echt heel niet-serieus juist :D

Volgens mij wil je je verloven omdat je dan het idee hebt 'erbij te horen', 'volwassener' bejegend te worden en vooral de 'mevrouw des huizes' te worden. Wake up: dat heeft niks met je burgerlijke status te maken, maar met hoe je je gedraagt en hoe je staat in het leven.

Ga eens een goed gesprek aan met die huishoudster, die nu de vrouw des huizes lijkt te zijn? Hoe vaak is zij er eigenlijk? En wie betaalt haar?