Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Denise_84 schreef:Hij is niet strafbaar want de pillen zijn nep en jullie weten niet zeker of hij ook daadwerkelijk dealt.
Verder vind ik dat jij als zus niet de aangewezen persoon bent om hem op zijn plaats te zetten o.i.d. Dat moeten je ouders doen. Verder vind ik dit verhaal erg vervelend om te horen maar eigenlijk niet erg schokkend, je moest eens weten hoe vaak dit gebeurt en hoeveel jongeren drugs gebruiken. Dat praat het natuurlijk niet goed maar heb je er wel eens aan gedacht dat hij gewoon de waarheid spreekt? In dat geval heeft hij zijn lesje wellicht al geleerd?
Liek_ schreef:Ik snap dat het heel heftig is wat er is gebeurd, maar ik erger me dood aan de manier waarop jij hier tegenover staat en de uitspraken die je doet. Je bent zijn moeder niet....Dit is aan je ouders om dit op te lossen, niet aan jou.
Iemand is niet gelijk een junk als ie een keer een pilletje slikt. Iemand is niet gelijk een dealer als hij dacht een keer wat geld te kunnen verdienen.
Ik vind echt dat je overdrijft. Het doet mij er aan denken dat je nu eindelijk een reden hebt voor vergelding. Het komt op me over als een 'eindelijk een reden om mijn ouders te bewijzen wat een etter het is'. Nogmaals, hartstikke heftig, maar laat dit lekker aan je ouders over.
Juul schreef:Denise_84 schreef:Hij is niet strafbaar want de pillen zijn nep en jullie weten niet zeker of hij ook daadwerkelijk dealt.
Verder vind ik dat jij als zus niet de aangewezen persoon bent om hem op zijn plaats te zetten o.i.d. Dat moeten je ouders doen. Verder vind ik dit verhaal erg vervelend om te horen maar eigenlijk niet erg schokkend, je moest eens weten hoe vaak dit gebeurt en hoeveel jongeren drugs gebruiken. Dat praat het natuurlijk niet goed maar heb je er wel eens aan gedacht dat hij gewoon de waarheid spreekt? In dat geval heeft hij zijn lesje wellicht al geleerd?
Het begint altijd ergens hè.. ik vind dit wél schokkend. Als hij hiermee weg komt, wordt het steeds makkelijker om verder te gaan.
marleen_88 schreef:Ik ben het met bovenstaande reactie van Denise_84 eens.
Tuurlijk schrik je je rot als je pillen ontdekt in de tas van je broertje, zou ik in jou situatie ook hebben gedaan.
Maar jij bent zijn zus, niet zijn ouder, dus ik denk dat jij je beter beetje op de achtergrond kunt houden.
En wat betreft 'dealen' denk dat, dat ook niet helemaal terecht is. Daar die pillen nep zijn.
Juul schreef:marleen_88 schreef:Ik ben het met bovenstaande reactie van Denise_84 eens.
Tuurlijk schrik je je rot als je pillen ontdekt in de tas van je broertje, zou ik in jou situatie ook hebben gedaan.
Maar jij bent zijn zus, niet zijn ouder, dus ik denk dat jij je beter beetje op de achtergrond kunt houden.
En wat betreft 'dealen' denk dat, dat ook niet helemaal terecht is. Daar die pillen nep zijn.
Ik vind het goed dat ze zich ermee bemoeid. Als haar ouders zo mild zijn.. ze vraagt hier om tips hoe ze hem kan helpen..
Liezel1 schreef:Nikki, zo lachwekkend bedoelde ik het helemaal niet... Ik bedoelde ermee te zeggen dat het net zo goed 50 smarties hádden kunnen zijn, qua samenstelling en werking. De gedachtengang van het broertje van de TS erachter is hetgene wat zo fout is aan dit verhaal....
marleen_88 schreef:[naam] schreef:
Ik vind het goed dat ze zich ermee bemoeid. Als haar ouders zo mild zijn.. ze vraagt hier om tips hoe ze hem kan helpen..
Tuurlijk bemoei je je als zus met je broertje, maar met zijn opvoeding moet zij zich niet bemoeien. Dat is de zaak van de ouders en niet van haar.
C_arola schreef:Ik zat ook te denke aan dat hij met mensen moet praten die daardoor hun leven en alles zijn kwijtgeraakt.
Laat hem zien wat drugs met iemand kan doen ipv vertellen wat
te vertellen wat er kan gebeuren als hij ermee doorgaat.
Kun je geen contact opnemen met de ggd of misschien de leger des heils. Klinkt raar, ik heb er stage gelopen op de P&O en ook een dag rond gelopen bij verschillende werkzaamheden van de LDH en vooral de nachtopvang en de mensen die daar zijn maken veel indruk.
Sterkte!
Denise_84 schreef:Hij is niet strafbaar want de pillen zijn nep en jullie weten niet zeker of hij ook daadwerkelijk dealt.