Koekenpannen, wokken etc. en de merken...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Koekenpannen, wokken etc. en de merken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 08:19

Ik ben weer de trotse bezitster van een nieuwe koekenpan en wok. :D :+
Ex-lief (de eikel :+ ) vond het altijd nodig om met een mes of what ever in de bodem te hakken en nu was ik dus echt aan nieuwe pannen toe want ik heb geen zin om pure Teflon te moeten eten...

Koekenpan van Tefal en wok van Herman omdat die in de aanbieding was bij de Blokker. Helaas zijn de wokken van Tefal zo rond de 50 euro en dat werd me even te gek dus die van Herman kwam goed uit. Mooi wokkie (wel zwaar zeg, sodeju).

Ik ben een rasechte Tefal fan als het op koekenpannen etc. aankomt. Vind het gewoon superpannen, kookt als een tierelier met die heerlijke anti-aanbaklaag etc.
Goedkope meuk als Hemapannen etc. heb ik slechte ervaringen mee (pannen trekken krom) en koop ik dus echt niet (ja, leuk voor op de camping zodat je het erna weg kunt gooien; dat effect heeft het op mij).

Maar goed, nu heb je bij de Blokker bv. ook het merk Le Chef. Ook niet zo verkeerd lijkt mij? Het is niet zo bekend als Tefal, maakt niet zoveel reclame etc. dus tja, ook goedkoper. Of is het goedkoper omdat de kwaliteit minder is?

Wat zijn jullie ervaringen met de diverse merken aan koekenpannen, wokken c.q. hapjespannen?

Oh ja en ik kook zelf trouwens op gas.

WillemYntJee

Re: Koekenpannen, wokken etc. en de merken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:33

Wij koken elektrisch en hebben BK pannen, moet zeggen ze zijn errrg fijn :) Vriendlief is kok geweest en hij vindt ze ook fijn om mee te werken.

Toen we tijdelijk op gas moesten koken hadden we van die goedkope hemadingen, maar die trokken idd krom waar je bij stond. Hebben ook een tijdje 1 AH pan gehad maar die trok zelfs krom op t elektrische :P

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:36

ik heb inductie dus moet altijd al speciale pannen hebben...
tefal was goed maar vond voor de prijs dat ie snel versleten was heb ook de wok pan nog van tefal en die is nog in prima staat maar word natuurlijk niet zo vaak gebruikt als een koekepan.
Ikea pan ook best lang goed prijs/kwaliteit vond ik prima
heb nu een Herman pan en tot nu toe nog erg tevreden hierover.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:36

Ik heb inductieplaten en ik kook met de pannen van ikea (zo een hele set voor 50euro) en nog een koekenpan van de ikea voor 30euro.
Mijn wok komt van de blokker en is van het merk Lechef, een heel goed pan!
Ik kook en bak er bijna elke dag in en ze zien er nog goed uit!
Het nadeel wat ik heb is dat je met inductie niet iedere pan kunt gebruiken en dat je dus geluk moet hebben om een goedkope pan te vinden.
Ik zit trouwens op kamers dus als ik ze over een jaar of 3/4 moet weggooien vind ik dat niet zo erg

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:56

Ik heb een prachtige set Berkhoff pannen staan, zeer, zeer degelijke duitse kwaliteit en ook nog super energie zuinig :')

Mijn pannenset lijkt op deze: http://www.berghoffworldwide.com/Templa ... ctID=20972

Ik heb mijn pannenset 6 jaar terug gewonnen bij een loterij :) De nieuwprijs van de set was ooit 2000 DM. En ik moet zeggen dat Berghoff echt doet wat zij beloven.. De pannen zijn echt energiebesparend, alles word echt supersnel warm en ik heb een veel kortere kooktijd :)

Daarnaast zijn mijn pannen voor ALLE soorten koken geschikt, tot aan halogeen aan toe :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:04

Bij de hema pannen zit duidelijk een groot verschil je hebt de goedkopere pannen met een bodem van 2mm die zijn echt flut.
Maar je hebt ook de iets duurdere geneve lijn waarbij de bodem 6mm is.
Zijn iets goedkoper als de tefal pannen maar echt heel erg fijn sommige hebben we nu al heel lang maar zijn nog niet beschadigd of kromgetrokken.

Verder maakt het hel erg uit wat je doet met de pannen na het koken.
Je moet ze eerst af laten koelen en dan schoonspoelen en niet als ze heet zijn afspoelen met koud of lauw water.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:10

IKea 365....sinds we die ontdekt hebben willen we niet anders meer. We hebben er nu 4, 2 normale, 1 heeele grote :D en 1 kleintje.

IK ben er echt helemaal wijs mee, ze voelen degelijk aan en er zit een fijne anti aanbaklaag in. En wat ook fijn is, voor de prijs kan je ze ook nog eens vervangen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:13

Onze plaatstalen wok komt bij de Toko vandaan. Niks geen anti-aanbaklaag erin, gewoon plaatstaal.
Lekker licht, in een vloek en een zucht goed heet, wokt als een trein!
En schoonmaken is simpel, alleen met heet water, géén sop gebruiken.

Verder hebben we de pannen van Sigg, 2 superfijne koekenpannen en ook de kookpannen zijn van Sigg. Bij de AH vandaan. Pannenset bestaande uit drie kookpannen in verschillende maten en 1 klein steelpannetje was in totaal (in de bonusaanbieding bij AH) 89,- euro. Normaal rond de 160 euro, geloof ik.
De koekenpannen komen volgens mij ook achtereenvolgens uit de Bonus, maar dat weet ik niet zeker, kan ook dat ze op de Airmilespas gekocht zijn bij de Albert Heijn XL.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:00

Wij koken op gas en hebben koekenpannen en wok van Tefal, inderdaad super pannen :D

toevallig onze kook- en steelpannen van Le Chef en dat zijn prima pannetjes. We hebben ze al jaren en geen plannen om anderen aan te schaffen, ze zijn prima :)

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:33

Geen idee waar onze pannen vandaan komen. Maar aangezien ze al ruim 15 jaar meegaan, lijkt het me dat ze van goede kwaliteit zijn. :)
Verder hebben we ook nog een grillpan van de Ikea (omdat we die niet vaak gebruiken, vond mijn moeder het niet nodig een hele dure te kopen) en een Tefal wok en barbecue. Tefal is inderdaad handig in gebruik enzo. De wok wordt hier zeker 4 keer per week gebruikt.

Ik weet niet of iemand hier het merk 'Green Pan' kent? Dat is een milieuvriendelijkere versie van Tefal. Ik hoop dat ik mijn moeder zover krijg dat ik zo'n set krijg wanneer ik op kot ga.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:06

Ik weet alleen dat we Tefal & Le Chef hebben, mn broer vond het zoo leuk om alle pannen weg te gooien! :\
En nu bij iedere Tefal/LeChef pan lekker met de hand wassen, word er ondertussen gek van!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:09

Ik heb (koeke)pannen van Sola. Ik vind tefal te duur en de hema gaan de stelen van los zitten (bij mij) en ik krijg ze niet meer vast :( Ikea heb ik geen ervaring mee qua pannen.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 13:51

Wij hebben nu alles van Tefal. Ideaal voor inductie!
Op mijn kamer heb k ook de pannen van Ikea en die doen het eigenlijk prima, maar als ik ze na die tijd weg moet gooien is t ook goed :D

Nu was k laatst bij Ikea en zag daar een heel goedkope wokpan.
Maar mag deze ook op inductie kookplaten?
Ik kwam nl. niet echt wijs uit alle tekentjes en er was ook nergens een verklaring te vinden :+

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 00:10

Ik heb al best veel merken gehad, maar de duurdere pannen van de Hema en de duurdere serie van Ikea bevallen me eigenlijk toch nog het beste. Hema en Ikea hebben ook supergoedkope pannen. Die zijn prima als je ze maar af en toe gebruikt, maar als je er wat langer plezier van wilt hebben dan zou ik de duurdere nemen :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 15:27

Ik heb nu bijna een jaar inductie en heb de rvs set van IKEA maar ben erg tevreden over de pannen. Blijven ook mooi in de vaatwasser :D