Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghani

Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:43

Ik lees hier af en toe verhalen op bokt over een bokker waarvan de vriend is vreemdgegaan, en dat ze (meestal meisjes hier op bokt heh.. ;) ) wilt weten wat ze ermee aan moet!
Vreemdgaan lijkt wereldwijd een steeds meer voorkomend verschijnsel te zijn, en het lijkt ook wel of het steeds meer normaal gevonden wordt.

Bij Oprah werd het gedrag van mannen die vreemdgaan zelfs goed gepraat, en kregen de vrouwen van deze mannen eigenlijk de schuld, omdat ze niet genoeg 'waardering' zouden uiten naar hun mannen toe..
Belachelijk als je het mij vraagt!
Oprah had volgens mij de beste definitie voor vreemdgaan ooit:
"Wanneer je iets doet met iemand wat je niet zou doen met diegene als je partner erbij zou zijn."

Nu ben ik misschien wel de grootste tegenstander van vreemdgaan, ondanks dat het me nog nooit is overkomen.

Mijn vraag is eigenlijk: Wie van jullie is er weleens vreemdgegaan? Waarom en hoe ver ging dat vreemdgaan? (Bleef het bij een x met een andere man zoenen of een hele affaire?) Wat zijn de gevolgen geweest voor je relatie?

Ook ben ik benieuwd welke bokkers er belazerd zijn door vriendlief/ manlief en hoe je erachter bent gekomen! (ook alleen een x zoenen met een andere vrouw, of ook hele affaire?)

Ik wil dit graag weten omdat ik me er over verbaas hoeveel mensen er tegenwoordig vreemdgaan! Ik sta er erg sceptisch tegenover, maar misschien zie ik het te zwart/wit..

_Sanne

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:47

Uuh, dat is zo'n 5 jaar geleden geweest dat me ex is vreemd gegaan en nog wel met me beste vriendin.
Gek genoeg zat ik er niks mee.. Voelde toch al vrij weinig voor hem (kalverliefde was over := )
Ze kwamen bij ons indrinken en toen zat hij al heletijd met mijn beste vriendin op zijn schoot.. Tsja boeiend dacht ik.
Toen in de kroeg later kwam andere vriendin naar me toe en vroeg of ik niet zag dat ze mijn vriendje aan het aflebberen was..
Tsja dat zag ik dus wel.. en ik gaf er niks om. Heb hem natuurlijk wel meteen gedumpt.

Als mijn vriend nu vreemd zal gaan dan heb ik er wel problemen mee.. Dat zou ik dus echt niet leuk vinden en al zou het gebeuren dan kan hij de pot op.

Zelf weet ik van me eigen dat ik nooit vreemd zou gaan. Wordt niet snel zat dus kan ook niks gebeuren..

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:48

Mijn ex heeft een keer met een ander meisje gezoent. Hoorde het van een collega, geloofde het eerst niet omdat hij zei dat het niet waar was. Later word ik gebeld door echt een goede vriend die het mij nog een keer vertelde en vriendje bleef maar ontkennen.Tis uiteindelijk uit gegaan en nu heeft hij met haar.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:48

Ghani schreef:
I

Mijn vraag is eigenlijk: Wie van jullie is er weleens vreemdgegaan? Waarom en hoe ver ging dat (Bleef het bij een x met een andere man zoenen of een hele affaire?) vreemdgaan? Wat zijn de gevolgen geweest voor je relatie?
..

Ik ben nooit vreemd gegaan, wel eens getwijfeld over me gevoelens, maar heb dat toen eerlijk uit gesproken, en is ook gewoon allemaal goed gekomen :)

Ghani schreef:
Ook ben ik benieuwd welke bokkers er belazerd zijn door vriendlief/ manlief en hoe je erachter bent gekomen! (ook alleen een x zoenen met een andere vrouw, of ook hele affaire?

Ik heb een Ex gehad die hier vaak in huis zat, hij woonde 3 uur hier vandaan, dus als hij er was bleef hij ook een paar dagen. Ik moest naar school maar was veel eerder thuis als dat ik verwacht had, dus ik sloop heel stil naar boven...zat hij zich gewoon te rukken achter de webcam voor allemaal meisjes(en zei dede dingen voor hem)

Ik was zooo boos |(. maar vooral verdrietig :(

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:49

Ik heb het ook gezien van Oprah, beide shows daarover, vond het ook niet te geloven toen ik dat zag :n

Ik ben niet vreemdgegaan zou het ook niet kunnen en willen met iemand anders dan mijn vriend. En mijn vriend is ook niet vreemdgegaan en zou het ook niet doen. Dan is het voor mij ook einde relatie omdat ik niet denk dat ik hem dan nog kan vertrouwen.
Ik heb wel zeer dichtbij gezien wat er met een relatie gebeurt wanneer iemand vreemdgaat en dat wil ik een ander maar ook mezelf niet aan doen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:52

Ik vind vreemdgaan een vorm van zwakte. Omdat je het thuis niet krijgt/wil dan maar ergens anders zoeken. Blijkbaar kunnen mensen tegenwoordig niet meer met elkaar praten, maar gaan hun frustratie ergens anders of op iemand anders uiten. Dus vreemdgaan/agressie en ga maar door. Maar omdat het tegenwoordig zoveel gebeurd, kijkt niemand meer vreemd op als er iemand vreemd gaat.

Als mijn vriend vreemdgaat komt ie er met alleen gedumpt worden niet vanaf. In mijn ogen kom je dan iets te kort, wat je thuis niet kunt vinden. Of je bent met iemand waar je geen hol om geeft. En dat je dan iemand zo in de rug steekt, waar je zogenaamd verliefd op bent. Is in mijn ogen onbegrijpelijk..

Nou zou ik zelf nooit van mijn leven vreemdgaan, als ik in de verleiding kom om het bij andere mannen te gaan zoeken, ga ik eerst bij mezelf na waarom dat zo is, en uiteindelijk denk ik dat iedereen dan bij de conclusie komt, dat je relatie slecht in elkaar zit. Dus ga je uit elkaar. Maar als je gewoon slim bent ga je er over praten als volwassenen.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:54

C_arola schreef:
Ik heb het ook gezien van Oprah, beide shows daarover, vond het ook niet te geloven toen ik dat zag :n

Ik ben niet vreemdgegaan zou het ook niet kunnen en willen met iemand anders dan mijn vriend. En mijn vriend is ook niet vreemdgegaan en zou het ook niet doen. Dan is het voor mij ook einde relatie omdat ik niet denk dat ik hem dan nog kan vertrouwen.
Ik heb wel zeer dichtbij gezien wat er met een relatie gebeurt wanneer iemand vreemdgaat en dat wil ik een ander maar ook mezelf niet aan doen.

Ik zat dus echt te tieren voor de tv. Die vrouwen zaten daar gewoon de schuld op zich te nemen en ze praatte het gewoon goed dat hun man was vreemdgegaan.. eigenlijk was het gewoon hun 'eigen schuld' . Daar kan ik me zo boos om maken!

Of een man of een vrouw nu vreemdgaat, dat interesseert me niet, het is gewoon onacceptabel. Heb gewoon de ballen om een relatie eerst te verbreken voordat je iets met een ander doet!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:58

Ghani schreef:
Nu ben ik misschien wel de grootste tegenstander van vreemdgaan, ondanks dat het me nog nooit is overkomen.

..

Je hebt wel gelijk hoor, vreemdgaan is fout. Maar ik denk wel dat het makkelijker is om de grootste tegenstander te zijn, als je niet zelf in de situatie hebt gezeten. Het is heel makkelijk roepen, mijn man gaat meteen de deur uit als ie vreemd gaat, tot puntje bij paaltje komt. Je weet denk ik pas wat je doet, als je zelf in de situatie hebt gezeten. En elke situatie is ook weer verschillend.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:59

Ik heb sinds kort een relatie met iemand wat begonnen is als vreemdgaan voor hem.
Hij had een vriendin, maar we waren beide gek op elkaar.
Wel heb ik vanaf het begin af aan hem verteld dat mocht hij iets flikken wat lijkt op hetgeen ons overkomen is met een ander, dat hij er per direct uit vliegt.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:01

Anoeska, wat voor excuus zou jou man/vriend dan mogen hebben om hem er mee weg te laten komen of te begrijpen? Bij mij is het hop hop hop dr uit met een dikke rotschop!

Ik kan geen enkele reden bedenken waarbij ik zou denken. Goh hij deed het echt niet om mij te kwetsen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:02

Ik ben wel een keer bijna vreemdgegaan, was stomdronken en zat bij een zeeeer romantisch kampvuur met een andere jongen :=
Laat ik het zo zeggen: het is dat mijn verstand nog meewerkte, maar anders had ik hele leuke dingen met hem gedaan. Heb hem alleen een kus op de wang gegeven om hem weltrusten te wensen :) Dus dat was netjes!
Heb het wel direct mijn vriend verteld en die vond het vreselijk dat ik zo knus was met een ander.
Maar goed, ik zal niet vreemdgaan. Dat vind ik oneerlijk.
Stel dat ik het wel zal doen, dan zal ik wel eerlijk zijn.

Maar beide hebben wij de instelling dat vreemdgaan het einde van de relatie is.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:03

Maar dan vind ik toch wel raar chantal dat je bij een ander aandoet wat je zelf nooit zou accepteren.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:04

Ik weet het ook niet, daarom zeg ik ook dat je er pas over kan oordelen als het je overkomt. De gevoelens die je dan hebt.

Misschien is het na een relatie van tig jaar wel niet zo erg als je man een keer met iemand anders zoent. MIsschien zet je de stap niet zo snel als je kinderen / huis hebt. Misschien hou je zoveel van 'm dat je het kan vergeven.

Er kunnen allerlei redenen en excuses zijn. En dat moet iedereen voor zich bepalen als het gebeurt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:04

_Zsazsa_ schreef:
Anoeska, wat voor excuus zou jou man/vriend dan mogen hebben om hem er mee weg te laten komen of te begrijpen? Bij mij is het hop hop hop dr uit met een dikke rotschop!

Ik kan geen enkele reden bedenken waarbij ik zou denken. Goh hij deed het echt niet om mij te kwetsen..

Wat anders; je bent 20 jaar bij elkaar, heb 2 kids en een leuk huis. En je relatie is goed.
Je man biecht op, dat hij 15 jaar geleden 1x is vreemd gegaan.

Geef je hem dan ook een rotschop??

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:06

Anoeska schreef:
Ghani schreef:

..

Je hebt wel gelijk hoor, vreemdgaan is fout. Maar ik denk wel dat het makkelijker is om de grootste tegenstander te zijn, als je niet zelf in de situatie hebt gezeten. Het is heel makkelijk roepen, mijn man gaat meteen de deur uit als ie vreemd gaat, tot puntje bij paaltje komt. Je weet denk ik pas wat je doet, als je zelf in de situatie hebt gezeten. En elke situatie is ook weer verschillend.

Elke situatie verschillend? Zoenen met een ander is toch altijd zoenen met een ander? Met een ander het bed induiken is toch altijd met een ánder het bed in duiken? Vreemdgaan is vreemdgaan, om wat voor reden je het ook doet.
Ik snap wel dat zeggen dat je je man het huis uit schopt makkelijker gezegd is dan gedaan, maar hoe moeilijk het ook is, ik denk (voor mezelf) dat ik mijn partner dan onmogelijk ooit nog zou kunnen vertrouwen, en is dat toch net hetgene waar een relatie op gebouwd moet zijn?

maar je hebt een beetje gelijk, het is makkelijker gezegd dan gedaan.. Daarom ben ik ook zo benieuwd hoe jullie dat hebben aangepakt!

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:08

@ 2e bericht Brainless:

:| aii, weet niet of je dat zelf hebt meegemaakt, maar dat is nou net zo'n situatie dat ik het ook niet meer zou weten..
Geen oude koeien uit de sloot halen zeggen ze toch..
Maarja.. ze zeggen ook (een andere bokker :P ) 1x vreemdgaan is 2x vreemdgaan!

Ik zou niet kunnen zeggen dat ik dan zou doen!!
Laatst bijgewerkt door Ghani op 02-06-09 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:08

katiavl schreef:
Maar dan vind ik toch wel raar chantal dat je bij een ander aandoet wat je zelf nooit zou accepteren.

Ben ik helemaal met je eens Katiavl. :j
Ik heb hem ook verteld dat wat we deden eigenlijk ook absoluut nooit had mogen gebeuren, en eigenlijk niet kan.
Ik heb me ook in en in slecht gevoeld, omdat ik voor mezelf ook het fatsoen had moeten hebben om te zeggen: Nee je hebt een vriendin weet je nog?
Maar ik heb het niet gedaan...

Al vraag ik me af hoe zijn vriendin erover denkt, want toen ik bij hun thuis was heeft ze zelfs gezegd: 'Wat hij doet moet hij zelf weten, zolang hij niemand mee naar huis neemt, vind ik het best.'
Ik vraag me af of dat de goeie instelling is in een relatie?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:10

Brainless: Ja natuurlijk, nog veel harder zelfs dan bij een jeugd vriendje!
Wie zegt dat het bij 1x is gebleven? Waarom zou hij het naar 15 jaar wel zeggen. Omdat ie dan denkt dat ik dan zeg, oh joh maakt niet uit, is al zo lang geleden! Nee hoor, ik zou er dan zeker overna moeten denken, maar vertrouwen doe je dan nooit meer, en ik dacht toch echt dat dat de basis was van een relatie.

Vooral bij volwassenen vind ik het schandalig! Jeugd, probeert/drinkt van alles en nog wat. Dus doen domme dingen daar ben je jong. Wat vreemdgaan absoluut niet goed maakt!

Dit is mijn mening, en ik accepteer zulke dingen niet, omdat ze respectloos, oneerlijk en een slechte basis zijn van je relatie. Iedereen mag daar anders over denken natuurlijk...

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:11

@ chantal: Nu zit je het goed te praten!!

Is geen excuus om het dan maar te doen, vind ik.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:13

Nee dat is ook zeker geen excuus. En hoe erg ik het ook vond dat ik eraan mee gewerkt heb. Ik tollereer het niet als ik erachter kom dat hij bij mij hetzelfde flikt met een ander.
We hadden allebei zo verstandig moeten zijn om het niet te doen. Niet alleen hij, en niet alleen ik. Maar we waren het allebei niet.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:14

_Zsazsa_ schreef:
Brainless: Ja natuurlijk, nog veel harder zelfs dan bij een jeugd vriendje!
Wie zegt dat het bij 1x is gebleven? Waarom zou hij het naar 15 jaar wel zeggen. Omdat ie dan denkt dat ik dan zeg, oh joh maakt niet uit, is al zo lang geleden! Nee hoor, ik zou er dan zeker overna moeten denken, maar vertrouwen doe je dan nooit meer, en ik dacht toch echt dat dat de basis was van een relatie.

Vooral bij volwassenen vind ik het schandalig! Jeugd, probeert/drinkt van alles en nog wat. Dus doen domme dingen daar ben je jong. Wat vreemdgaan absoluut niet goed maakt!

Dit is mijn mening, en ik accepteer zulke dingen niet, omdat ze respectloos, oneerlijk en een slechte basis zijn van je relatie. Iedereen mag daar anders over denken natuurlijk...

Er zijn wel meer dingen onder volwassenen waarvan ik dacht dat alleen kinderen/jeugd dat deed! Pesten bijvoorbeeld.. Kinderen moeten het toch van iemand leren.. nou van volwassenen dus.. :n maar goed, dat is een beetje off-topic.. :+

Mensen zeggen weleens 'we blijven bij elkaar voor de kinderen', ik weet niet zo goed wat ik daar van moet denken. Ik denk niet dat een omgeving waarin papa en mama elkaar niet meer vertrouwen en waar de liefde aan het afsterven is, ook niet bevordelijk is voor een kindje, echter, ouders die uit elkaar zijn gegaan met de nodige haat en verwijten is ook niet je-van-het..

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:17

Scheiden kan ook op een normale manier gaan waarbij je de kinderen voorop stelt, dat zou voor mij dus geen reden zijn om bij iemand te blijven, waar ik niet meer bij wil zijn...

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 23:22

heb je helemaal gelijk _Zsazsa_.. Ik probeer het nog ergens te verdedigen, maar moet voor nu gewoon bij mn oude standpunt blijven, en het met jou eens zijn, en 100% tegen vreemdgaan zijn, en no excuses!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:26

Ik denk ook dat ik mijn man met een fikse schop op straat zou gooien als 'ie vreemd zou gaan. Maar misschien is de situatie wel anders als je al 20 jaar samen bent. Ik kan me voorstellen dat er dan zoveel meer is, dat een keertje met een ander dat niet meteen helemaal kapot maakt. Het blijft moeilijk!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:36

nooit bedrogen (wel lange relatie) en ook nooit vreemdgegaan.