Eindexamen bio. Ik heb een vreemde klacht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Eindexamen bio. Ik heb een vreemde klacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:32

Hoi hoi!

Vandaag had ik bio. moet zeggen had er beter voor kunnen leren maar toch het meeste kende ik. waaronder de hoofdstukken die vooral voor kwamen in het examen. Geluk zal je denken, misschien wel in normale omstandigheden maar vandaag niet.
Een meisje van een andere school met een soort van handicap (wil hier niet over uitbreiden) ging erom dat ze een raar geluid maakte en aangezien ze 1 plaats achter me zat had ik hier heel veel last van.
Ik kon me dus niet concentreren.
Niks tegen haar natuurlijk, echt totaal niet maar hadden de leraren niet een oplossing moeten hebben?
Ik voel me redelijk *** hier onder aangezien ik de hele tijd werd afgeleid en elke vraag vaak over moest lezen omdat ik door het geluid werd gestoord.
Mijn biologie kwam uit op 25 punten terwijl ik veel hoger had kunnen hebben.
Heb veel gegokt omdat het niet lukte. ;(
Ik heb nog niet op school zelf geklaagd, weet ook niet waarom eigenlijk, misschien omdat ik dacht dat zei het hoorde of dat ik mijn tijd zou verdoen iig, ik heb het niet gedaan.
Ik zit dus een beetje met me handen in het haar, moet ik morgen naar school gaan en alsnog klagen en wat zal ik daaraan hebben?

Wie zou mij kunnen helpen met het vinden van een oplossing?

Groetjes Lieneke.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Eindexamen bio. Ik heb een vreemde klacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:34

Ik zou het even bespreken met je mentor(ix), hij/zij kan dan naar de examencommissie gaan en overleggen of je een andere plaats kan krijgen.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:35

Het is al gebeurd ze maar. en mijn examens zijn nu voorbij.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:37

Vanwaar de topic dan?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:39

wat kan ik er nu nog aan doen, zo is het meer ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:40

Naar het Laks bellen met je klacht?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:40

Er met de mentor over praten, uitleggen wat ervoor heeft gezorgd dat je minder presteerde en overleggen wat mogelijk is. Je kan weinig anders. En met een andere plaats bedoelde ik als je dezelfde plaats krijgt en zij weer achter je komt te zitten. Voor de toekomst dus en niet het verleden ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:41

Je kan er verder niets aan doen, vind het zelf ook niet een gegronde klacht: dan had je maar tijdens je examens van plek moeten wisselen.
Nu ben je te laat en is het je eigen schuld.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:44

Welshcobfan schreef:
Je kan er verder niets aan doen, vind het zelf ook niet een gegronde klacht: dan had je maar tijdens je examens van plek moeten wisselen.
Nu ben je te laat en is het je eigen schuld.

Wat een onzin! het is best lastig om dan je hand op te steken met de mededeling dat je daar last van hebt. Sowieso je zit al in de examenzaal dus dat zou storen (dat wil je niet) en je wil die persoon ook niet kwetsen of in verlegenheid brengen hierdoor. Kan me voorstellen dat je 't toch niet zo gemakkelijk vind daar iets van te zeggen. En vooral als je denkt van 'ach het lukt wel niks van aantrekken' wat je dan ook blijft denken... en voor je 't weet ben je op het einde van je examen.

Zoals eerder gezegt (wat je wellicht al gedaan hebt?) even bellen met het laks! en eventueel op school nog tersprake brengen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:45

Tijdens de examen mag je niet van plek verwisselen, alleen aangeven aan de controleur, maar kan me voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt als je het zo zegt in haar aanwezigheid. Na de examen had je het veel beter kunnen doen, maar goed daar is het te laat voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:47

Je mag wel van plaats wisselen als je er een gegronde reden voor hebt.
Simpele manier van oplossen? Hand opsteken voor een wc bezoek (er loopt toch iemand achter je aan) en daar je probleem voorleggen.

Je bent nu te laat.

Zie het als een goede les voor de volgende keer :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:52

O ja, en wacht nou maar gewoon de uitslag af: het valt misschien reuze mee!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:59

Ik snap dat dat heel vervelend kan zijn.
Waarschijnlijk zou ik mij ook niet kunnen concentreren.
Alleen hoor je dan wel gelijk na afloop op een mentor enz af te stappen.
En niet eerst iets anders te doen.
De klacht lijkt mij nu niet meer gegrond.

Je hebt immers je punten al.
Dat is wel makkelijk om dan achteraf te zeggen ik had veel hoger kunnen scoren als dit of dat!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 23:07

Ik vind het daarom ook geen gegronde klacht meer, het is wel vervelend natuurlijk... maar zo zou iedereen kunnen beginnen: buurman klikte te vaak met zijn pen, henry rook niet al te fris etc. Als de dat niet tijdens het examen aankaart, kan er weinig aan verandert worden na die tijd :(:)
Dat valt niet onder het kopje: onmacht. (zoals ziekte, overlijden familielid).

Tijdens stilte, in combi met spanning, vallen geluiden sowieso sneller op. Dan erger je je sneller en ga je er ook op letten. Je zal vast niet de enige zijn die er last van had. Je kan daardoor wel iets lager scoren, maar in principe zal het niet heel veel moeten uitmaken... En je kan het altijd nog herkansen als je niet tevreden bent (dat is niet leuk, maar je hebt wel die mogelijkheid).

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 07:53

Wát wíl je er mee bereiken? :) Ik kan me voorstellen dat het even een tegenvaller is hoor. Maar ze zullen je punten er niet door ophogen. Ik begrijp dat je je examen wel gewoon voldoende hebt, dus óók daar geen reden om een herkansing aan te vragen.

Dit is ook echt wel een uitzondering, dus de kans dat je met je opmerking het een volgende keer een andere leerling kan voorkomen is ook klein.

Wat dat betreft toch maar de afweging maken of klagen nog wel zo zinvol is. Zo niet, kun je ook gewoon je beklag doen bij je ouders bv. Ben je toch je verhaal even kwijt, want ik denk dat het voornamelijk dat is wat je dwars zit ;)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:22

Ik kan je wel begrijpen, bij mij zit er een jongen in de klas met best wat overgewicht. Die maakt altijd een raar geluid bij het ademhalen en dat stoort gigantisch als je je moet concentreren.

Maar goed, nu kun je er niks meer aan doen. Ik zou gewoon de uitslag eens afwachten. Misschien valt het allemaal wel mee.