Kilometervergoeding benzine auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kilometervergoeding benzine auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:35

Ik kon er niet echt wijs uit worden maar wat is het normale tarief betreft benzinevergoeding per kilometer?
Ik ree namelijk 30 km heen en terug naar mijn werk maar heb nooit geen km vergoeding gehad. Is mij wel toegezegd en aangezien mondelinge afspraken net zo zwaar wegen als schriftelijke ben ik er nu toch even werk van aan het maken.
Wie o wie weet hoeveel er voor staat of waar ik dat kan vinden.
Alvast bedankt

Marjolein

Re: Kilometervergoeding benzine auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:37

0,19 eurocent per km maximaal onbelast. Maar een werkgever is niet verplicht de max te geven.
Wat zeggen de algemene arbeidsvoorwaarden over km vergoedingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:39

Moet dat in het contract staan?
Staat niks over in namelijk.....
Is mondeling afgesproken toen ik ben begonnen.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:44

Dit soort arbeidsvoorwaarden liggen meestal in je arbeidsovereenkomst vast, maar worden ook vaak genoemd in de algemene arbeidsvoorwaarden.

Gewoon even aan je werkgever vragen hoe het precies zit.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:45

Ja dat moet in het contract staan of in het CAO /algemene arbeidsvoorwaarden vermeld zijn wat je werkgever volgt. Soms zijn er voor bedrijfstakken wel CAO's, maar is de werkgever daar niet bij aangesloten.

Wij krijgen per 5 km 15 euro betaald per maand.

edit: toevoeging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:51

Heb het er al meerdere malen over gehad met mijn werkgever. Hij weigert te betalen omdat ik min uren heb.
Nu ga ik die minuren terug betalen maar wil van die minuren wel de reiskosten aftrekken. Ben namelijk erg bang dat ik anders niks meer van dit geld terug zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:54

Ik meen dat er wel een minimum aan afstand is voor de vergoeding.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:57

Maar hij wil de bruto min. uren verreken met een netto reiskostenvergoeding?

Is het niet mogelijk de min uren op een andere manier te compenseren? bijvoorbeeld door nu extra te werken. Hoelang werk je er al? en hoeveel reiskosten ben je al misgelopen?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:02

Minimum afstand is vaak 5 of 10 km.

Ik zou de minuren terug betalen en de reiskosten terug eisen. Anders ga je appels met peren vergelijken volgens mij (bruto betalen, netto terugvorderen wordt lastig volgens mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:11

Mijn contract is per 1 april al beindigd en zou nu netjes mijn min uren weg werken.
Dit gaat niet erg hard aangezien ik op school zit. Ik heb hier geen problemen mee maar mijn werkgever wel. Tevens is de werksfeer onhoudbaar en wil er dus geen seconde langer meer werken.

Hij wil dat niet verekenen maar ik wel, weet bijna zeker dat ik kan fluiten naar die centen als ik alles terug betaal zonder de verekening van de reiskosten.

Ben in totaal al iets aan 265,- aan reiskosten misgelopen als ik uitga van 0.17 cent per gereden kilometer.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:27

LZP -> STW

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:12

heb je min uren omdat je steeds naar huis bent gestuurd of omdat je teveel vrije dagen hebt genomen. Als het eerste het geval is ben je niet verplicht op je min uren in te halen. Het is namelijk niet jouw verantwoordig dat ze je het werk niet kunnen bieden. Ik zit in de OR en hebben het er laast over gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:03

ninja2, het 1e. Hoorde het ook al van een vriendin, die had het even opgezocht en zei idd ook al dat ik die uren niet hoef in te halen. Ben dus nu bezig met een nette brief op te stellen met daarin uitgelegd dat ik mijn min uren niet hoef weg te werken en dat ik dus nog recht heb op reiskostenvergoeding en vakantiegeld.

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:26

misschien een late reactie, maar beter laat dan nooit he?!
ik heb dit zelfde gehad met min uren bij mijn vorige werkgever die eiste dat ik of na einde contract langer door zou werken zonder betaald te krijgen of ik moest de min uren terug betalen (dit waren er behoorlijk wat zo ronde de 200) hij heeft ook al vakantie uren ingehouden om te compenseren zonder overleg.
wij hebben de rechtsbijstand in geroepen en het mag dus niet. als jij zelf ontslag neemt mogen ze wel eisen dat je het inhaalt of terug betaald maar als hun jou zelf ontslaan is het hun probleem en krijgen ze niks.
bij mij is dit aal een half jaar aan de gang omdat ze ook geen borg en ingehouden salaris terug willen geven..
als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik die zeker inschakelen.