belastingaanslag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ansieee

belastingaanslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 22:38

Misschien heeft iemand anders dit ook ervaren. Ik kreeg afgelopen vrijdag een brief van de belasting met daarin een belastingaanslag over 2006. In 2006 was ik 16/17 en verdiende dus niet meer dan 3,10 ongeveer per uur. Ik was in 2005 gestopt met mijn opleiding en in 2006 het nieuwe schooljaar weer gestart. Ik heb dat jaar geen aangifte ingediend, omdat er geen loonbelasting werd ingehouden (ik werkte bij de AH en had een 0 uren contract). Nu krijg ik dus een belastingaanslag van 375 euro over het "geschatte" belastbare inkomen. Maar dit klopt toch niet? De jaaropgaaf heb ik niet meer, maar een aanslag van 375 euro lijkt me nogal veel voor een scholier van 16 die 3,10 per uur verdiend. In 2005 werkte ik ook en daar heb ik ook geen aanslag over gekregen terwijl ik daar ook geen aangifte over heb gedaan. Weet iemand of je hier bezwaar tegen kunt indienen?

Sylvia

Re: belastingaanslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:48

Als het goed is staat er ergens een stuk over bezwaar indienen. Doorgaans is dat binnen 6 weken na dagtekening van de brief (je mag tot 5 jaar terug, dus als er niets over bezwaar indienen staat: gewoon doen), maar daarvoor zul je dus wel je gegevens over 2006 bij de hand moeten houden. Je kunt het heel kort houden en zeggen dat je bezwaar maakt tegen de opgelegde aanslag, maar wsn willen ze dan alsnog een aangifte zien. Ik zou het dus zelf houden op bezwaar maken en verwijzen naar een aangifte die je 'inmiddels ingediend hebt'.

Een nuluren contract betekend overigens niet dat er geen loonheffing ingehouden is. Ik neem aan dat je in september 2006 begonnen bent met je studie en dus zeker 6 maanden gewerkt hebt bij de AH. Dan is er gegarandeerd loonheffing ingehouden. En dat bedrag dat ingehouden is, had je terug kunnen krijgen - nog steeds trouwens - omdat je vanwege de aftrekkortingen (oa arbeidskorting) gewoon geen loonheffing zult hoeven te betalen.

Heb je nergens een allerlaatste loonstrookje over 2006? De cumulatieve gegevens zijn dezelfde als op je jaaropgaaf. En anders dinsdag even Personeelszaken bellen. Die kunnen je een nieuwe jaaropgaaf of laatste loonstrook verstrekken, zij het wsn ietwat morrend... ;)

zonnebloem18

Re: belastingaanslag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 00:51