Hoe regageer jij op commentaar van anderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Hoe regageer jij op commentaar van anderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 17:50

Ik hoop dat de titel duidelijk genoeg is :)

maar hoe reageer jij, als bijvoorbeeld iemand zegt dat je dik bent. Of dat je een rotkop hebt? Hoe reageer jij als het een bekende is, of juist je allerbeste vriend(in) of zelfs familie?

Kort om: reageer jij niet, of toch wel? Zo ja wat zeg of doe jij dan terug? Begin je meteen te schoppen en te meppen, of los je het op door je toch om te draaien en te denken: het zal wel! :evaw:

Ook ben ik benieuwd wat mensen dan tegen je zeggen. Waar kan je wel tegen en waar niet?

Stort je hart hier uit :D

(hoe ik op dit topic kom? Van de week kreeg ik een raak commentaar van iemand die ik ken. Het raakte me eerst zo erg, maar ik dacht: niet reageren, des te mooier die gene het vind...)

groetjes!

BertBaley

Re: Hoe regageer jij op commentaar van anderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:52

Ze zeggen het tegen mij bijna nooit, (kan uiteraard wel tegen elkaar OVER mij).

Maar ik geef gewoon een dikke rotopmerking terug :') En soms reageer ik dr niet op. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:53

Tegen de 'jongens' uit mijn klas die me elke dag dik/lelijk/varken e.d. noemen schreeuw ik (+ vrienden haha) gelijk dat ze hun eigen lelijke k*t kop nog nooit gezien hebben en dat ze niet grappig zijn en.. naja een hele waterval van geschreeuw haha. :o

Als m'n beste vriendin 't zegt mja. Dan word ik fe boos op d'r maar later vind ik het niet erg meer =)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:55

iemand uit de klas zei een keer (wel voor de grap adn ;) )

'wat heb jij toch een lelijk hoofd zeg.. :P
ik: ja, daarom houd ik er al mn hele leven een spiegel voor _O-

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:55

Als iemand zegt dat ik te dik of aangekomen ben, en het is ook echt zo, dan is dat niet leuk om te horen. Maar ik houd van eerlijkheid en ben zelf ook recht door zee, en kan het dus wel op een bepaalde manier waarderen.

Als iemand zegt dat ik een rotkop heb, dan zoek ik een spiegel en hou die voor die ander zijn smoel en vraag of hij of zij het tegen die persoon had??

Meestal is negeren het beste, maar dat lukt mij niet, als ze niet gelijk hebben, dan moet ik wat terugzeggen.

Of ik maak er gewoon een grapje van "ik ben dik, jij bent lelijk, ik kan afvallen "

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:56

ik sta met men mond vol tanden en ben daarna kwaad op mezelf.

Heb vroeger zoveel gehoord hoe lelijk/dik ik ben dus ben het ook wel gewoon.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 17:57

crossmonster schreef:
Of ik maak er gewoon een grapje van "ik ben dik, jij bent lelijk, ik kan afvallen "

die is geniaal!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:59

Niet zelf verzonnen hoor :D

Ooit ergens gelezen,zal wel een Loesje ofzo zijn :D

Maar heb m altijd onthouden :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 17:59

Ligt eraan wie het zegt, maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Vroeger weleens gehad dat vreemde machotjes op school wat riepen, maar dan keek ik ze gewoon arrogant aan met een blik dat ze mijn woorden niet waard zijn. Dat werkt voor mij het beste, want de geniaalste tegenopmerkingen maak ik pas achteraf. Al komt het voor dat ik er wel iets uitfloept wat adrem over komt, maar dat is niet zo vaak. Gelukkig maak ik het ook niet mee dat ik het nodig heb :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:01

Ik vind het verschrikkelijk om commentaar van andere te krijgen dus meestal krijgt diegene een 'houd je bek' of 'donder op' terug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:03

meestal ga ik in de verdediging.. automatisch. Maar wordt er wel weer lekker onzeker van. Hangt er natuurlijk wel vanaf wie het zegt. Een vriendin van me zegt ook precies wat ze ergens van vind, ook als het spuuglelijk is. Maar dan weet ik iig ook dat ze niet schijnheilig is als ze zegt dat iets mooi is, dus dat scheelt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:04

Qua uiterlijk trek ik me het meestal niet aan, daar kan ik toch niets aan veranderen. Als iemand een opmerking heeft over mijn gedrag oid dan probeer ik uit te vissen wat diegene daar nu concreet mee bedoeld. Maar dan wel weer alleen als ik die persoon waardeer en respecteer. Als iemand met wie ik het niet goed kan vinden zegt dat ik te agressief reageer in discussies, irriteert het me, zeker als die persoon zelf ook (of juist degene die) agressief reageert :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:04

Maar dat zijn andere commentaren, die zijn niet bedoeld om te kwetsen. Die eerlijke dan

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:05

Als het mn broertje is die zegt dat ik een dikke kont heb, dan heb ik wel ffkes een gevatte opmerking. Soms iets heel banketstaaf waardoor hij bijna door de aardkorst gebrand word en soms iets lievers, zoals: oh oke.

T is maar net in wat voor bui ik ben.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:19

EngeltjeS schreef:
crossmonster schreef:

die is geniaal!

haha die is idd geniaal *D

Wat ik meestal doe :o Als het onterecht is krijgen ze de volle laag van voren, word hij/zij ff de grond in getrapt :o Maar ook als het wel terecht is vind ik dat je het ook voor je kan houden want die persoon weet het best zelf wel tenzij zij bijv. heel dik is en ze vind zich zelf normaal :P mag je best keer op een "grappige "manier wat zeggen:P negeren... werkt niet dan gaan ze aan je zitten, dus gwn grote bek terug zijn ze vanzelf stil, of je staat op doet zo van pff.. ik sta hier boven en loopt weg *D heb nu nergens last meer van, vroeger wel ;)
Laatst bijgewerkt door Charissa_N op 31-05-09 18:24, in het totaal 3 keer bewerkt

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:22

EngeltjeS schreef:
Ik hoop dat de titel duidelijk genoeg is :)

maar hoe reageer jij, als bijvoorbeeld iemand zegt dat je dik bent. Of dat je een rotkop hebt? Hoe reageer jij als het een bekende is, of juist je allerbeste vriend(in) of zelfs familie?

Kort om: reageer jij niet, of toch wel? Zo ja wat zeg of doe jij dan terug? Begin je meteen te schoppen en te meppen, of los je het op door je toch om te draaien en te denken: het zal wel! :evaw:

Ook ben ik benieuwd wat mensen dan tegen je zeggen. Waar kan je wel tegen en waar niet?

Stort je hart hier uit :D

(hoe ik op dit topic kom? Van de week kreeg ik een raak commentaar van iemand die ik ken. Het raakte me eerst zo erg, maar ik dacht: niet reageren, des te mooier die gene het vind...)

groetjes!

Als een onbekende iets banketstaaf's tegen mij zegt kan ik dus heel erg terug flippen wat uit kan lopen tot slaan ;)
Bij een bekende zal ik niet slaan, maar zeker wel wat terug zeggen.

Ik reageer altijd terug ;)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 19:41

Hangt er vanaf wat iemand tegen me zegt..
Als iemand iets zegt wat ook echt waar is, waar ik zelf ook wat in kan vinden, kan ik het best waarderen.
ZOLANG het recht in me gezicht wordt gezegt.

Als iemand iets roept wat totaal nergens op slaat en dus verzonnen is, vind ik dat natuurlijk niet leuk..
Maar hoe meer ik er tegen in ga, hoe leuker het voor diegene is..
Dus meestal negeer ik het wel of het moet echt te ver gaan, dan heb ik altijd wel me woordje klaar en ben ik ook best bereid om ver te gaan.. }>

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:22

Als het goedgeformuleerde feedback is, bedankt ik diegene en bedenk ik voor mezelf of ik er wat mee kan of niet. Als het commentaar gewoon nergens op slaat of nutteloos is, zeg ik meestal niets, negeer ik het.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:26

Tegen mij wordt t niet echt vaak gezegd, maar als ze iets zeggen reageer ik er totaal niet op, of ga er juist op in op dezelfde manier als degene het doet.. Dan vinden de meeste het echt niet leuk om door te gaan, dus stoppen ze van zelf. :D

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:32

Met de vriendengroep (ik ben zowat het enige meisje) heb ik af en toe wat te verduren en kan het soms echt zo uitlopen dat we een hele avond steken naar elkaar geven, maar ook wel lieve dingen hoor :+
Meestal zeg ik iets bitchig terug en als ik niks weet geef ik een mep om te plagen,
Het fijne is echt wel daar dat iedereen weet hoever hij bij iedereen kan gaan en als blijkt dat het toch te ver ging worden er altijd excuses aangeboden :)
Bij vreemde mensen die ka uu tee doen steek ik gewoon mijn middelvinger op, hoe meer reactie je geeft hoe leuker ze het vinden dus ik verspil er mijn woorden niet aan

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:35

Ligt heel erg aan de persoon.. Als ik al een hekel aan je heb en je geeft commentaar geef ik dat commentaar net iets harder terug.

Ben je een goede vriendin kan ik het wel hebben en zij zullen dat ook niet op een kwetsende manier zeggen.

En als het 1 van me ouders is dan zeg ik meestal Jaaahaaa weet ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:29

[MW] > [LZP]

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:44

Ik trek het mijzelf heel erg aan en weet ook nooit zo goed wat ik nou moet antwoorden. Meestal een houd je bek of kijk na je zelf.. Maar voel me dan wel 20cm kleiner worden :=

PriDepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:47

Bekende maken mij niet zo veel uit. Ligt er aan hoe het ook gezegd word. Ik had vorige maand ruzie met mn vriendin, vervolgens krijg ik een berichtje, wat voor k*t wijf ik wel niet ben. Terwijl zij mij, en ik haar niet eens ken.. Nou dan heb je aan mij echt een verkeerde!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:51

Ik ben een binnenvreter.
Doe net alsof het me niet zoveel uitmaakt, en vervolgens blijft het maar in me kop spoken en vraag ik mezelf af of t ook echt zo is.

Ik zeg nooit wat terug, word daarna altijd heel erg stilletjes.
Laatst bijgewerkt door M_EL_ISSA op 31-05-09 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt