Beetje vreemde titel maar ik kon niks beters bedenken.
He zit dus zo mijn vriend en ik hebben samen vrij veel schulden gehad.
Sinds 3 maanden hebben we er 5 volledig afbetaald en blijven er nog 2 over.
Ik het begin hebben we het helemaal verkeerd aangepakt waardoor sommige schulden veel hoger zijn geworden, hierover geen commentaar we hebben nu alles op orde en betalen maandelijk netjes af.
Nou was ik wat aan het bladeren en zag ik dat bij 1 schuld de hoofdsom in het begin 1195,- was, dat was maart 2005.
November 2005 was dat alweer 2125.88, in de tussentijd zijn maar 3 brieven verzonden die geen bijzonder inhoud hadden.
vervolgens een aantal maanden 50 euro per maand af betaald maar door het verlies van baan niet door kunnen zetten.
September 2007 was de schuld 1568.92 en dan juli 2008 nog geen jaar later is het ineens 2619.28 en Februari 2009 is het 3108.02.
De hoofdsom is dus meer dan verdubbelt terwijl er tussendoor bijna 600 van is afgelost.
Nou weet ik dat er rente gerekend wordt maar dan nog kom je niet uit op een bedrag dat zo veel hoger is.
zou ik hun kunnen vragen of hun bewijs hebben van de kosten en zijn er richtlijnen voor hoeveel ze mogen vragen voor bepaalde actie's.
Zo hebben ze 1 keer beslag laten leggen op mijn bankrekening die toendertijd leeg was (al een half jaar), dat zal vast iets gekost hebben en dat vind ik ook geen probleem maar dat was vast geen 1500 euro.
Ook in de brieven wordt niks verteld over welke kosten er bij komen en waarom, behalve dan de rente die in totaal ongeveer 500 euro is.
Wie kan mij hiermee helpen?
Ik ga dinsdag sowieso even bellen maar dan zou ik al wel meer willen weten over hoe het werkt.