Word gek van mn vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Word gek van mn vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 12:54

Hoi,

Ik word helemaal gek van mn vader! Krijg er zelfs woede aanvallen van.. Van alles wat ie zegt wat niet goed is.
Ook al is mn moeder al bijna 1,5 jaar overleden.
Word helemaal gek van mn vader, iedere dag weer!
Net ook weer, komt binnen en vraagt aan mij alleen van Hoe gaat het met jouw..
En kijkt ondertussen mn kamer door, kan niet eens mn antwoord geven en dan is het van ''Hoe gaat het met je troep?''
Ik kan er gewoon niet meer tegen, iedere keer weer.. zie ik gewoon die kop door mn kamer heen gaan..
Moet ook iedere dag dingen doen, wat op een lijstje staat.. denk ik zoo dat ie het zelf ook wel kan!
Ben de enige die in huis schoon maakt, en dingen doet.. Hij doet helemaal niks.. Zelfs eten koken doet ie niet.
Hij doet echt geen reet in huis..

Ook als ik weg ben, en hij's alleen thuis.. Gaat ie altijd mn kamer door..
En hij vind vaak dat ik nooit iets goed doe..

Vind het zoo oneerlijk, want mn broer kookt alleen en doet voor de rest echt niks in huis.

W_W

Re: Word gek van mn vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:57

Heb je geprobeerd met hem te praten?
Als jij het niet aangeeft, heeft hij het misschien niet door.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:00

Als er een lijstje bestaat, staat zijn naam daar dan niet op? Anders moet je dat misschien eens heel voorzichtig voorstellen, zonder daarbij kritiek te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:01

Helpt het ook als je je troep opruimt misschien? :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:02

Ik heb het al eerder met em besproken..
En kreeg een ''GROTE'' brutale bek van em, dat ik er voor was want IK ben een vrouw en hij niet! :\

Ik vind NIET dat ik iedere dag mn kamer moet opruimen!
Heb ook een leven!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:04

Je vader is waarschijnlijk de hele dag buitenshuis aan het werk? Dan vind ik ook wel dat de kinderen iets in het huis kunnen doen zodat hij 'savonds niet een zwijnenstal binnen stapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:05

Tja Mandy, dat vind ik dus ook, en ik vind het niet meer dan normaal dat mensen hun eigen troep opruimen en hun eigen kamer....
Verder tja, ik ben er niet bij natuurlijk, maar de opmerking van de TS "grote brutale bek" tja, dan vraag ik me echt af, of het wel allemaal de schuld van paps is....
Ik vind het niet abnormaal, dat je als hele jonge, nog thuiswonende vrouw, toch het nodige doet in het huishouden, je zult het toch moeten leren voor later.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-05-09 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:06

Hij werkt 8uur per dag, en ik werk sinds kort ook [4-5 weken]
En ik mag als nog iedere dag iets doen.
Mn broer die is zelfs eerder thuis dan mij, die doet echt niks die komt thuis en gaat in de tuin zitten of hij gaat boven computeren tot dat we gaan eten.
En dan mag ik als nog alle taken gaan doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:06

Siggislief, als je op jezelf woont, moet je thuis ook nog aan de bak na je werk, meis!

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:08

Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je elke dag wat doet in huis. Als je dat niet wil moet je op kamers gaan, huis is niet van jou dus jij bepaalt niet de regels. Vind wel dat het in overleg moet gaan, maar dat ter zijde.

Waarom doet je broer niets? Ruimt hij zijn kamer wel op?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:09

suleilitha schreef:
Siggislief, als je op jezelf woont, moet je thuis ook nog aan de bak na je werk, meis!

Maar dan doen wel alle huisgenoten iets - tenminste, bij mij wel. Ik kan wel in het probleem van TS komen. Ik denk dat ze zelf ook wel snapt dat ze e.e.a. moet doen in het huishouden, dat zal het probleem ook niet zijn. Maar alles - omdat ze een vrouw is, zoals ze schrijft? Dat gaat dan wel weer net effe te ver.
TS, ik denk wel dat je vader het nog behoorlijk moeilijk heeft met het overlijden van je moeder en daardoor misschien niet altijd weet hoe hij het aan moet pakken. Heb wat geduld en begrip. Al begrijp ik dat het voor jou ook zwaar is. :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:11

Ik vind het prima dat ik iets doe, maar hier is het gewoon alles wat mn vader ook best kan doen!

Als ie zegt ''WE'' gaan koken, dan kook ik eerder dan dat hij zijn handen uitsteekt!

En een vader moet ook iets doen in huis vind ik!
Want hij doet echt NIKS hier..

@ W_W: Hij ruimt zn eigen kamer wel op ofzo, maar voor de rest n huis zijnde doet ie echt niks..
Alleen koken + eigen kamer.
Maar vegen/stofzuigen/kattenbak/Vaatwasser enzo doet ie niet..
Ik moet dit allemaal nog doen..Want ik weet nu gewoon dat mn vader lui op de bank ligt, tv te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:12

Hoezo alle huisgenoten, Blue Eyes? Niet iedereen die de deur uitgaat, gaat op kamers, er zijn zoveel jongeren die een appartementje, flatje of wat dan ook nemen voor zichzelf.

Siggislief, jij hebt verdriet om je moeder natuurlijk, maar vergeet niet dat het voor je vader ook enorm moeilijk is, meid. Plus dat hij ook nog eens de zorg heeft voor jullie.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:14

Zelfs als ik iets ''fouts'' doe, of niet goed veeg in huis.
Dan is het zelfs dat ie ''50euro'' van mn rekening afhaald.
Krijg dan altijd te horen van ''Ja, je heb het niet goed gedaan, dus ik krijg 50 euro van je!''

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:14

Dat wil toch niet zeggen dat zij in haar eentje het huishouden moet bijhouden? Alles schoonmaken, koken, en dan nog alleen maar commentaar krijgen?

Wat zij in haar eigen kamer doet of aan rommel heeft liggen moet iemand anders niet uitmaken, normaal gesproken komt er niemand anders.

TS, ik zou als ik jou was alle taken evenredig verdelen naar de tijd dat ieder gezinslid thuis is. De ene dag kookt de 1, de volgende dag de ander.

Als het niet jouw beurt is om bijvoorbeeld te koken, dan doe je dit niet. Ze krijgen vanzelf honger :) Jijzelf ook maar dan pak je een keer een boterham. Of kook je voor alleen jezelf.
Zo zullen ze misschien vanzelf inzien dat het ook anders kan.

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar is op kamers gaan geen optie als je er écht schoon genoeg van hebt?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:14

Dan ben je de enige huisgenoot, Suleilitha, en hoef je alleen je eigen troep op te ruimen. Een meisje alleen maakt minder zooi dan een vader, zoon en dochter samen. Dus minder mensen = minder zooi om op te ruimen. ;) Als iedereen in zo'n huishouden nou een beetje mee zorgt, dan is het prima. Maar als dat meisje alles alleen moet doen, krijg je een soort Assepoester-situatie (om het even te chargeren) en dat is scheef.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:15

Siggislief schreef:
Krijg dan altijd te horen van ''Ja, je heb het niet goed gedaan, dus ik krijg 50 euro van je!''

En DAT zijn dus dingen die in mijn ogen echt veel te ver gaan....

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:16

Spreek je vader je broer er niet op aan?
Misschien kan je zelf een lijstje maken en de taken eerlijk verdelen onder jullie... Dat samen doen zou nog beter zijn :)

Ik denk ook idd dat je vader het wel moeilijk heeft met het overlijden van je moeder, net als jij en je broer...

Blue_Eyes schreef:
Siggislief schreef:

Dit vind ik ook echt veel te ver gaan...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:17

Dit is het zoveelste topic van je meis. Maar je bent nu eenmaal een meisje wat veel structuur en controle nodig heeft.

Je vader heeft het beste met je voor. Echt waar.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:17

Waarom ga je niet op jezelf wonen? Je eigen huis bijhouden voor alleen jezelf is altijd nog minder erg dan dat je dat moet doen met het gevoel dat iemand die op gronde van het hebben van een ... (3-letterwoord) niet wil helpen je loopt te commanderen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:20

En dan heeft ie zelf maar geveegt, en dan denk ik zo van hallo ik hoef niet altijd alles te doen.

Als ik van mn werk kom, wat echt bijna 1,5uur reizen is moet ik nog van alles doen.
En dan ben ik al gewoon bekaf, ik heb em ook een keertje gezegt ik doe meer op een dag dan dat jij op je luie reet zit daar!
Want hij doet dingen achter de computer, en dat is echt te weinig wat ik doe op een dag!
Als mn werk mee telt + de dingen die ik doe.
Dan is er gekookt, dan doet mn vader heel soms de vaatwasser inruimen maar dan krijg ik vaak te horen van '"De rest mag Lienke doen''
Dan is die vaatwasser nog niet eens vol.

Zelfs onzin dingen moet ik doen, we hebben een schoonmaakster in huis..
Die moet ik zelfs HELPEN van mn vader..

Word er echt gek van!

Mn vader wilt me niet uit het huis hebben! :\
En als ik uit huis gaa, dan kom ik in een huis bij gekken in de Stad.. [Mensen met Down]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:20

suleilitha schreef:

Ze is nou toch nog jong?!

Ik snap haar wél.
Ik ben 14 en m'n moeder is ziek.
Ik moet strijken/was uitruimen/eten halen enz en ik word er schijtziek van, omdat m'n broertje NOOIT wat hoeft te doen.
Nee, ik snap dat je het later OOK moet doen, maar nu is ze gewoon jong en tja.. dan moet je gewoon fe kind kunnen zijn want je bent maar zo kort kind..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 13:23

@ Rebeccaa: Ik ben 20 ;) Maar ik heb een beperking en daar doet mn vader soms nog moeilijk over om me uit het huis te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:24

Oh, oké. Ik dacht dat je 16 was oid :o sorry.

Maar alsnog vind ik 't.. abnormaal. Ik bedoel, okay dat je meer moet doen als je geen moeder meer hebt vind ik normaal want tja iemand moet 't huishouden doen.. maar in míjn ogen kan je dat ook verdelen tussen je vader-je broer-en jezelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:25

Citaat:
ik heb em ook een keertje gezegt ik doe meer op een dag dan dat jij op je luie reet zit daar!

Als je zó tegen je vader praat, is reden genoeg om je heeeeeeel kort te houden!!! Rebeccaa, niet elke jonge meid is hetzelfde, de een heeft veel strengere opvoeding nodig dan de andere.
Verder vind ik het niet normaal wat sommige pubers tegen hun ouders durven te zeggen. De ouders betalen wel mooi de vaste lasten en zorgen voor brood op de plank en een inkomen en dat wordt heel vaak niet gewaardeerd.
Siggislief, een beperking is geen reden om zo een grote mond op te zetten tegen je vader, wel of geen beperking, we hebben ons allemaal te gedragen ;)