Lekker snoepen, alternatieven voor chocolade e.d.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Lekker snoepen, alternatieven voor chocolade e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 11:35

Hey,

Ik wil echt serieus iets aan mijn figuur doen, alhoewel de andere sekse van mening is dat het totaal niet nodig is, verander ik het even in: ik wil af van het snoepen.
Dus niet echt van mijn figuur, want ik ben al begonnen 3 maanden geleden met fitnessen.
Ik kan gewoon niet van het lekkers afblijven.
Ik ben nu 30 en alles begint langzamerhand af te takelen :P
Buikje door het krijgen van een kind, huid die wat rimpeliger wordt, etc. etc. ;(
Ik snoep dus altijd erg veel chocolade. Vanaf mijn 15e weten de jongens al dat ze mij blij maakten met bonbons.
Ik heb ook gewoon honger 's middags en 's morgens rond 11 uur in wat lekkers.
Hebben jullie alternatieven die ook lekker zijn, je buikje voldoende vullen (dus geen appel) en waar ik toch mijn kilotjes wat kan minderen?
Dingen van Cereal vind ik niet te eten en veel te duur.
Kellogskoekjes van 100 kalorien of zo, is dat wel echt gezond?
Ik hoor het graag, ben benieuwd wat anderen eraan doen.

Groetjes!

Kristie

Re: Lekker snoepen, alternatieven voor chocolade e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:40

Het is idd verstandig om je chocolade te vervangen voor iets gezonders dus fruit (als je geen appel wilt een banaan) een plakje ontbijtkoek, rijstewafels en meer gaan bewegen natuurlijk :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:43

Wat ik dan wel eens wil eten is zo'n klein zakje snack a jacks caramel.

Maar heb je 's avonds honger om 11u, duik dan te bed en neem liever niets.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:48

Een smoothie? Als je wat hartiger wil doe je er ook wat musli doorheen. Kan je eindeloos mee combineren!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:50

Ik ken het probleem maar al te goed :P
Wat ik nu doe, als ik merk dat ik trek krijg in iets lekkers pak ik een lege literfles en vul hem met water. Die tank ik dan in 1 keer leeg, en dan heb ik zo'n gigantische waterbuik dat ik er niet aan moet denken er nog iets van eten erbij te stoppen.

En gewoon 3x per dag een goede en gezonde maaltijd. En als ik dan écht iets tussendoor wil, neem ik gewoon een stuk ontbijtkoek met minder toegevoegde suikers/vetten.
En indd, zoals hiervoor al gezegd smoothie's vullen ook aardig en zijn gezond :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:04

Appeltje raspen en wat kaneel erdoorheen doen, vind ik opzich redelijk 'vullen', maar niet echt als 4uurtje bij wijs van spreke. Een banaan vult dan inderdaad wel veel beter, of maak je eigen fruitsalade van meerdere soorten fruit! Of gewoon een eigen kleine salade met bijv. rucola en noten, of gewoon veldsla en tomaatjes, noem maar op. Yoghurt met bijv wat mueslie erin vult ook goed voor tussendoor.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:14

Ontbijtkoek of kruidkoek zijn gezonde vervangers. Voor chocola: er schijnt een soort inhalator te zijn voor chocolade. Dan heb je wel de smaak maar niet de calorieen!! Dit was afgelopen weekend op TV Gelderland in Hallo Gelderland, het consumentenprogramma.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:51

Een bakje druiven of aarbeien is ook altijd lekker, ook zijn noten als cashewnoten (ongezout) en amandelen erg gezond.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 13:50

wat dacht je van gewoon 'ochtends en 'middags als tussendoortje 1 of 2 boterhammen met een laagje chocoladehagelslag? dit kreeg ik als alternatief aangereikt van mijn dieetiste omdat ik ook zo'n chocoladeverslaving had. ging prima en de kg vlogen eraf!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 22:33

LZP -> VT

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 21:35

Moet dit bij voedertijd?

Ik wist niet dat ik een paard was }> :P :+

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:45

VT is toch wel echt voor mensen :D

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 10:11

MoonChloe schreef:
VT is toch wel echt voor mensen :D

O, hahahaha :D :P
Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:16

Wat ik vaak doe is een bakje fruit maken: Stukjes kiwi, aardbei, kersen, stukjes appel, stukjes banaan. En dat vult best wel. Of smoothies, vullen ook heel goed. En fruit is ook lekker zoet. Appels vullen ook niet, bananen al een stuk beter en gemengt fruit zeker ook. En als je echt aan de chocola wilt, cacao met een klein beetje suiker en magere melk. Heb je toch chocola(demelk) maar een stuk minder vet. En als je wat wil knabbelen is Japanse mix en rijstzoutjes niet zo heel slecht. Ik was vroeger ook echt niet van het snoep af te houden. Altijd maar chips, chocola, koekjes, snoepjes.... maar nu ik bijna uitgegroeid ben en steeds een opgeblazen gevoel had enzo ben ik dr maar mee gekapt, en ik voel me veel beter.. en dan vind je het ook niet erg meer om op een feestje lekker te snoepen, dan is het ook écht lekker. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-06-09 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:16

Een appel vult dus niet voldoende, dat deed het bij mij ook niet. Sinaasappels vulden ook niet.. Toen kwam ik hier op bokt en zag ik het topic over sinaasappels, en kocht ik een netje. Mijn honger kwam op (en dan heb ik trek in chocola,chips,zoute rijen,nog meer choco...) en ik begon met eten van een sinaasappel. Vond ze best lekker dus bleef er van eten. Dag 1 heb ik er 5 op! Maar dat twee maar drie, en nu een week verder eet ik er eentje op tijden dat ik honger heb, en daarna nog een extra zodat ik mijn twee stukken fruit per dag eet. Als je echt gezond wilt doen begin je slecht (teveel sinaasappelen is ook niet goed) en dan merk je dat je lichaam op een gegeven moment ook echt om dat stukje fruit begint te zeuren.

En anders heb je van het merk Between, muesli repen met chocolade stukjes ertussen. Is verantwoord, zitten niet veel callorieen in en bevat veel vezels. Ik had er gister een op het strand en het stilde wel mijn trek. En als een van de weinige is dit geen iniminie reep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:18

Oh wortels zijn ook lekker, of komkommer, of zo'n rauwkostmix. :D Vult ook goed..

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:27

ik ben gelukkig geen snoepkont, maar als ik snoep...
het liefste druifjes of meloen!

ook heb ik gehoord dat die eierkoeken echt heel weinig calorien bevatten ongeveer. en die zijn ook lekker.

ook kan je kijken naar je drinken. Light of gewoon scheelt toch wel 100 caloriën per glas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:31

Light is niet zo gezond moonprayer. Daar zitten weer slechte stoffen in enzo. En zoetstoffen zijn alsnog 90% suiker ofzo hoorde ik ergens. Beter gewoon geen frisdrank enzo.. :) Of Roosvicée 50/50, das lekker en ook niet slecht..

Beste is gewoon zo min mogelijk geraffineerde suiker. Daar raakt je lichaam verslaafd aan en wil je meer en meer. Aangezien het ook al in 'pakjesvoedsel' zit, kun je beter niet teveel extra erbij nemen. Fruitsuikers zijn net zo lekker. :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:16

nog een tip voor de chocolade: pure chocolade bevat veeeel minder kcal als melk! Hoe puurder, hoe beter ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:16

Als je wat hartigs wilt, een rijstewafel met kaas? Of, als je net als ik pindakaas verslaafde bent, met pindakaas :Y)
Of een cracker met kaas. Wil je het helemaal 'goed' doen, dan met 30+ kaas.
Ik heb rond een uur vaak ook echt trek, maar wil dan niet teveel eten ivm het avondeten. Een (of twee :+ ) rijstewafels of crackers helpen me dan net weer de tijd tot het avondeten door, en doen niet zo gek veel qua calorieën en suikers.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:14

Berdien schreef:
Als je wat hartigs wilt, een rijstewafel met kaas? Of, als je net als ik pindakaas verslaafde bent, met pindakaas :Y)
Of een cracker met kaas. Wil je het helemaal 'goed' doen, dan met 30+ kaas.
Ik heb rond een uur vaak ook echt trek, maar wil dan niet teveel eten ivm het avondeten. Een (of twee :+ ) rijstewafels of crackers helpen me dan net weer de tijd tot het avondeten door, en doen niet zo gek veel qua calorieën en suikers.

Fruit vult niet echt :n
Ik eet nu vaak 's avonds een nep Magnum ipv chocolade, ook niet goed, maar hooguit 2 ijsjes in de week.
Verder eet ik af en toe kersen (snoepjes). Ik denk minder slecht voor de cholesterol, maar of er nu minder calorien in zitten?
Ook niet elke dag overigens.....
Laatste chocolaatje heb ik vorige week maandag op ;) Goed he?
Er zit inderdaad nog wel choco 's morgens op mijn boterham.
Rijstewafels kan ik wel eens proberen ja. Ik stond vrijdagavond bij de ontbijtkoek. Maar daar lijken me ook zoveel calorien en vetten in te zitten!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:33

Ik eet veel pepermuntjes.
Niet dat die nou zo gezond zijn, maar door het smaakje wat je dan in je mond hebt, smaken de dingen die je erna eet nergens meer naar.
Eerst pepermunt, en dan koekjes of chocolade is echt zó vies...
Dan laat je t wel uit je hoofd :P

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:36

Wolkje schreef:
Niet dat die nou zo gezond zijn, maar door het smaakje wat je dan in je mond hebt, smaken de dingen die je erna eet nergens meer naar.

Hmm van pepermunt krijg ik maagpijn ;(
Kauwgom werkt dan misschien?

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:38

Eierkoeken zijn heel goed voor de lijn :j Mijn moeder doet Sonja Bakker en daarin wordt dit ook aangeraden :D
En ook dingen als fruit of dadels/rozijnen zijn altijd goed natuurlijk...

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:39

Zoezi schreef:
Wolkje schreef:

Hmm van pepermunt krijg ik maagpijn ;(
Kauwgom werkt dan misschien?

Kauwgom is niet goed om er veel van te eten, heeft een laxerende werking.