goede oordoppen voor het slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonney4evver

goede oordoppen voor het slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:25

Oke, beetje vage titel :D.

Ik ben op zoek naar oordoppen die je in kan doen als je gaat slapen en dat je dan
ook echt niets hoort.. Ik werk op dit moment op Schiphol en heb heel vaak
5,6,7 uurs diensten waardoor ik savonds rond 8 uur al op bed lig.
Nu met de zomer eraan, zijn er nog zoveel mensen die savonds buiten zitten, muziek aan hebben enz.
Hierdoor kan ik gewoon echt niet in slaap komen, waardoor ik vaak pas rond 12en in slaap val en
er dan om half 4 weer uit moet.

Heeft iemand enig idee of zoiets ergens te koop is, en hoeveel dat kost?

Alvast bedankt

:)

siskeh

Re: goede oordoppen voor het slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:26

oww daar ben ik ook wel benieuwd naar!
ik heb in de zomervakantie weer ponykampen :P wordt vast ook niet veel slapen..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:27

Ik heb altijd oordoppen van de Hema :) zijn gekleurde iet wat puntigere oordoppen. Die gele blokken zijn niet goed voor je oren, deze zijn er al wat meer naar gevormd.

Als ik die dunner draai en in mijn oor stop, zetten ze goed uit. Ik hoor dan vrijwel niets meer :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:28

Volgens mij kan je zoiets ook op maat laten maken? Ik denk dat het op langere termijn voordeliger en handiger is.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:40

Je zou bij een winkel zoals Beter Horen of Schoonenberg van die afdrukken van je oren laten maken. Die sluiten heel goed af en volgens mij hoor je dan ook bijna niets meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:42

Idd, maar 1 oplossing, op maat gemaakte oordoppen om te slapen. Zijn ongeveer 100 euro, maar ik heb gehoord dat je ze niet voelt, ze zijn nl zacht en het werkt heel goed.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:45

Stipje!
Ik ben van plan om ook een paar mee te nemen op vakantie naar Spanje!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:47

Zijn jullie niet bang dat je je wekker niet meer hoort :P. Dat zou ik hebben :j. Bang om de wekker te missen met het gevolg alsnog pas om 12 uur gestresst in slaap vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:49

Of zo een lichtlamp kopen en die vogels lekker hard zetten. :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:49

zap schreef:
Zijn jullie niet bang dat je je wekker niet meer hoort :P. Dat zou ik hebben :j. Bang om de wekker te missen met het gevolg alsnog pas om 12 uur gestresst in slaap vallen.

Ik hoor mijn wekker dus altijd :j heel bijzonder :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:36

Bij schoonenberg kun je vast ook gelijk even een trilwekkertje kopen :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:38

MoonChloe schreef:
Volgens mij kan je zoiets ook op maat laten maken? Ik denk dat het op langere termijn voordeliger en handiger is.

Dat is waar, maar dat kost wel 140 euro ex btw

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:41

Je doet er wel paar jaar mee.. (ik zou denken 2 tot 5 jaar mits je ze niet kwijtraakt.. misschien zelfs langer.. maar ik weet niet hoe snel oren van volwassenen groeien)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:43

Ik heb oordoppen van ohropax (koop ze bij kruidvat). Werkt goed. :j Ik gebruik ze omdat al mijn hamsters op mijn slaapkamer staan, op een halve meter afstand van mijn hoofdkussen. :D

En de wekker zet ik 's avonds als ik mijn oordoppen al in heb. :P Zodoende weet je zeker dat je hem hoort.

Maar ergens vind ik het ook wel gevaarlijk. Als er brand is o.i.d. dan hoor ik gewoon echt niks... Laatst is er hier 's nachts een hele toestand geweest bij de buren, mensen hebben 's nachts schreeuwend op straat gestaan en onze telefoon is meerdere malen gegaan (en die staat echt hard), en ik hoor het gewoon echt níet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-09 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:44

Nou niet dus... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:46

russel schreef:
Nou niet dus... :D

Hoezo niet dan? Als ik hem 's avonds instel als ik ze in heb, en hij dan hard genoeg gaat zodat ik hem hoor. Dan hoor ik hem 's morgens ook, terwijl ik ze in heb. Lijkt me nogal logisch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:46

Nee, joh, je oren die groeien... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:47

Oh.... Dat bedoelde je. :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:54

Ik heb dus van die op maat gemaakte oordoppen, Ik weet eigenlijk niet meer of ze nu 40 euro per stuk of per 2 waren..... maar ze zijn wel ideaal. Maar zorg inderdaad dat je je telefoon naast bed hebt liggen, dat je in geval van nood wel gewekt kan worden.
Probeer het eerst even uit met je wekker of je er ook écht wakker van word op een ochtend dat je er niet uit hoeft. Het horen als je 's avonds gaat slapen is nog wat anders dan er 's ochtends wakker van worden.

Hou er overigens rekening mee dat het echt lage geluiden niet buitensluit. Je kan je gehoor nou eenmaal niet uitzetten. Ik gebruik ze wegens veel geluidsoverlast in de buurt, en voor de stemmen helpt het echt geweldig. Ook voor de muziek, behálve voor de bas.... die word zeker wel verminderd, maar je hoort hem nog wel steeds. Echter dus wel gedemt. Maar das dan ook het enige wat je hoort. + je eigen hartslag :+

Gewoon even gaan informeren bij een audiciën, want op maar gemaakte dopjes werken echt vele malen beter dan welke dopjes dan ook en zijn véééél comfortabeler om mee te slapen, zeker als je een zijslaper bent en er dus op ligt.

Ik merk trouwens dat ik ze er halverwege de nacht uittrek (in mijn slaap), juist omdat ik me niet veilig voel. En ook inslapen vind ik erg lastig, steeds even 1 eruit om te horen of alles wel oké is.... :o Maar dat heeft voornamelijk iets met mijn verleden te maken, en het feit dat ik me nooit veilig voel. Maar ga voor jezelf even na hoeveel last je daar van zou kunnen hebben. Ik gebruik ze daardoor namelijk veel minder dan ik zou willen.....

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:56

Ik zweer persoonlijk bij oordoppen van Otalgan.. :Y)

Ik slaap ontzettend licht en kan zonder oordoppen gewoon niet lekker slapen, dus dit is voor mij dé oplossing.

Ik heb vele merken, soorten en maten geprobeerd en deze "puntige" zachte oordoppen sluiten het best af, zonder zeer te doen (ik heb gevoelige en redelijk kleine oren). Ze kosten € 2,70 of zoiets voor twee paar en ze gaan best een tijd mee (hier in ieder geval..)

Afbeelding

Succes!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:01

Lalidan schreef:
Ik heb dus van die op maat gemaakte oordoppen, Ik weet eigenlijk niet meer of ze nu 40 euro per stuk of per 2 waren..... maar ze zijn wel ideaal. Maar zorg inderdaad dat je je telefoon naast bed hebt liggen, dat je in geval van nood wel gewekt kan worden.
Probeer het eerst even uit met je wekker of je er ook écht wakker van word op een ochtend dat je er niet uit hoeft. Het horen als je 's avonds gaat slapen is nog wat anders dan er 's ochtends wakker van worden.

Hou er overigens rekening mee dat het echt lage geluiden niet buitensluit. Je kan je gehoor nou eenmaal niet uitzetten. Ik gebruik ze wegens veel geluidsoverlast in de buurt, en voor de stemmen helpt het echt geweldig. Ook voor de muziek, behálve voor de bas.... die word zeker wel verminderd, maar je hoort hem nog wel steeds. Echter dus wel gedemt. Maar das dan ook het enige wat je hoort. + je eigen hartslag :+

Gewoon even gaan informeren bij een audiciën, want op maar gemaakte dopjes werken echt vele malen beter dan welke dopjes dan ook en zijn véééél comfortabeler om mee te slapen, zeker als je een zijslaper bent en er dus op ligt.

Ik merk trouwens dat ik ze er halverwege de nacht uittrek (in mijn slaap), juist omdat ik me niet veilig voel. En ook inslapen vind ik erg lastig, steeds even 1 eruit om te horen of alles wel oké is.... :o Maar dat heeft voornamelijk iets met mijn verleden te maken, en het feit dat ik me nooit veilig voel. Maar ga voor jezelf even na hoeveel last je daar van zou kunnen hebben. Ik gebruik ze daardoor namelijk veel minder dan ik zou willen.....

Waar heb je deze gekocht? Blijkbaar zit er nl flink prijsverschil in de verschillende zaken

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 00:26

toen k nog thuis woonde, sliep ik naast de kamer van mijn ouders en mijn vader snurkt enorm.
ik gebruikte toen altijd van orophax die wax bolletjes

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:14

Bij Oosterhoff hoorstoestellen. Schoonenberg ga ik zelf never nooit weer naar toe, jeetje, wat kunnen die er een bende van maken zeg!!

Maar ik denk dat het vooral een kwestie van goed laten voorlichten is: wat ik heb zijn gewone, dichte oordoppen. Er zijn ook oordoppen met filters erin, waardoor geluid gedempt word, maar normale gesprekstonen wel doorgelaten worden. En die zijn dus veel en veel duurder. Misschein dat daar het verschil in zit?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:53

ik heb werkelijk geen idee, maar ik ga eens even kijken, die van jou klinken goed, met buren die nogal erg luidruchtig zijn kan ik wel een paar goede gebruiken haha

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:02