Hij wil me veranderen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Hij wil me veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:37

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb nu 14 maanden een vriend, ben gek op hem, maar hij kwetst me zo erg. Hij wil het perfecte meisje, ik moet me volgens hem zo kleden. Als ik met hem in de stad loop is het als snel :’oh waarom koop je dit niet, weet je hóe mooi ik dat vind staan bij meisjes’. Ik word onzeker, maar pas de kleding niet. Dan dringt hij nog even extra aan : ‘Pas dan gewoon, dat is mooi!’
Laatst zei ik dat ik hele leuke schoentjes gepast had, maar dat ik niet op hoge hakken kon lopen. Hij wist het zo te brengen dat meisjes op hoge hakken sierlijk/mooi zijn, en het klonk zo alsof hij wilde dat ik ’t droeg. Hij vroeg nog : vind je niet dan?’.. Ik weet niet hoe ik moet reageren en krop het allemaal op.
Om nog een voorbeeld te geven: ik wilde een tongpiercing laten zetten, maar zag wel op tegen de gevolgen en uiteindelijk kon ik geen piercing laten zetten omdat ik een beugel heb. Hij vond het jammer dat ik die piercing niet liet zetten, en hij sleurde me bijna naar binnen naar de piercingshop. Toen ik hem vroeg waarom hij wil dat ik een tongpiercing neem antwoordde hij heel banketstaaf : ik wil gewoon lekker zoenen.
Ik wil dat meisje zijn waar hij op valt! Hij was voorheen verliefd op een meisje die in zijn ogen ‘perfect’was, hij viel alleen op haar uiterlijk. Dit zegt hij tegen mij en best vaak.. Vraag ik aan hem : val je alleen op m’n innerlijk: dan is het ‘nee’. Innerlijk is super belangrijk, maar ik wil niet dat hij me alleen om het innerlijk leuk vind.
Voorheen was in donkerblond, nu ben ik blond, hij schijnt dus op blondjes te vallen, zeg ik dat ik m’n haar weer donker wil, gilt hij het bijna uit dat ik dat niet mag doen, omdat hij dat niet mooi vind.
Al had ik zwart haar, na zo’n tijd hoort hij toch van me te houden om wie ik echt ben..
Met zijn verjaardag gaf ik hem een duur digitaal fotolijstje, omdat ik het hem gun. Ik ben nu eenmaal gek op hem. Maar de volgende dag krijg ik te horen :’ik krijg nog geld van je (3.50 van de snackbar ), terwijl ik altijd voor mezelf betaal en hem soms trakteer.

Misschien ben ik super gevoelig, maar dit komt gewoon door m’n verleden, ik heb geen zelfvertrouwen en ben erg gevoelig, mij heb je gewoon snel gekwetst.
Als je jaren gepest wordt door je uiterlijk, en het maar vaak genoeg gezegd wordt dat je een mislukking bent dan ga je het geloven..
Nu ben ik in een periode dat ik weer wat trots op mezelf kan zijn, maar elke keer als hij me wil ‘veranderen’ dan word ik weer onzeker.
Wat moet ik hier nu mee, ik heb het nu al een paar keer aangegeven bij hem, maar ik bereik er niks mee..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:43

Ik vind het niet normaal dat hij je op deze manier wil gaan veranderen.
Als hij wil hebben dat zijn vriendin andere kleding draagt enz dan moet hij een meid kiezen die zich zo wil gaan kleden en niet zijn eigen vriendin veranderen.
Jouw moet hij accepteren zoals je bent.
Ik zou als ik jou was een gesprek met hem aan gaan en dit bespreken. Vertel hem wat het met jou doet, luistert hij er niet naar of veegt je gevoelens weg dan zou ik genoeg weten hoe moeilijk het ook is want jij bent goed zoals je bent!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:44

Meid, hij heeft je te nemen zoals je bent! Als hij een barbiepopje wilt, moet hij maar naar de speelgoedwinkel lopen.
Als jij je beter voelt met een donkerdere haarkleur, dan moet je het gewoon in die kleur doen. Als hij je voor iets dom als de kleur van je haar zou dumpen, dan is hij je in de eerste plaats al niet waard. Mag je zelf blij zijn dat je van hem af bent.

Jij probeert hem toch ook geen bepaalde kledingsstijl aan te meten? Waarom zou hij het dan bij jou mogen doen?

Kukkie

meissie meissie... wat een dropl*l is die jongen!
Je zal dit misschien niet heel leuk vinden om te horen, maar dat sort jongens zullen ALTIJD iemand zoeken om op te zaniken, en zullen altijd meisjes vinden zoals jij, die dat laten gebeuren omdat ze onzeker zijn.

Hij is waarschijnlijk zelf zo leeg en hol dat hij geen eigen identiteit heeft, en de meisjes die in zijn ogen wel perfect zijn, zullen nooit op hem vallen. Maar laat hem lekker gaan! Als jij ook maar het kleinste rotgevoel hierover hebt, en je maakt dat serieus duidelijk, is hij je alleen maar waard als hij smekend op z'n knieën op vergissenis vraagt en het ook ECHT nooit meer doet. ALs hij blijft zeuren en aangeven wat hij mooi vind (en het is iets waar jij in zijn ogen niet aan voldoet) , laat hem lekker verder de wereld in lopen zonder jou!
Liefde moet lief zijn! En iemand moet je hoger tillen dan je je voelt. Niet lager. Dat is geen liefde.

Limanade

meid.. kleur je haar weer lekker bruin.. staat je veel beter :)

je moet niet veranderen voor iemand.. hij moet je nemen zoals je bent.. of je nu bruin blond of kaalo bent, of je nu op hakken loopt of op kaplaarzen

jij moet doen waar je je lekker bij voelt
en als jij je lekker voelt, straal je dat ook uit :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:45

Als er dingen zijn dat je erg verlegen bent en je vriend wil je helpen om dat te veranderen is dat geen probleem. Of als bv je zelf ook wil dat je er wat vrouwelijker uitziet bv kwa kleren en je vraagt hem wat je mooi vindt is dat ook geen probleem. Maar dit komt gewoon allemaal van zijn kant en dat is echt niet zoals 't zou moeten.
Zoals Carola al zei, ik zou eens goed met hem praten en zeggen wat het met je doet.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:45

Mijn vriendjes-figuur zou mij ook graag op (hoge) hakken zien en vol in de make up maar dat is gewoon niet hoe ik ben, maar hij accepteert dat omdat hij mij leuk vindt om wie ik ben. Als ik jou was zou ik eens goed nadenken over zijn gedrag en of jij je aan wilt passen aan zijn 'ideaal beeld'.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:46

Je kan geen communicatie of veranderingen verwachten als je niet praat. En dat wat je nu zegt moet je hem zeggen, misschien heeft hij niet door dat hij verkeerd is en zegt hij het voor goed te doen. Mannen kunnen soms dingen zo slecht neerzetten.

Verder zou ik hulp zoeken voor je zelfzekerheid
Laatst bijgewerkt door lesilla op 30-05-09 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:46

Tijd om afscheid te nemen.....t is mss niet het antwoord wat je graag wil horen maar ik denk niet dat deze egoist jou gelukkig kan maken.
Heb je verhaal echt met open mond zitten lezen.

panache schreef:
Als je jaren gepest wordt door je uiterlijk, en het maar vaak genoeg gezegd wordt dat je een mislukking bent dan ga je het geloven..
Nu ben ik in een periode dat ik weer wat trots op mezelf kan zijn, maar elke keer als hij me wil ‘veranderen’ dan word ik weer onzeker.

Ja logisch! Wie niet? Je heb een verleden, maar al zou je dat niet hebben dan nog is dit niet gezond.
Je zegt zelf al dat je net weer een beetej trots was op jezelf :)

_Tara_

Re: Hij wil me veranderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:47

Tijd om afscheid te nemen lijkt me wel erg kort door de bocht. Misschien denkt die jongen er wel totaal niet bij na hoe 't bij de TS aan komt wat hij zegt?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:48

Ze heeft het alleen wel vaker aangegeven dus ik vraag me wel af of hij wel open staat voor haar gevoelens.
Het kan zijn dat hij het niet door heeft maar als ze het vaker heeft aangegeven dan heb ik mijn twijfels.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:49

Hier word jij niet gelukkig van meid! Laten gaan die vent. Ja, dat zal zeer gaan doen een poos, maar voor hem 100 anderen die een stuk intelligenter in het leven staan en jou wél accepteren zoals je bent.'
Je zegt zelf al dat je onzeker bent en dat is heus niet erg; je kent jezelf goed en alleen jij weet wat het beste voor je is!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:51

C_arola schreef:
Ze heeft het alleen wel vaker aangegeven dus ik vraag me wel af of hij wel open staat voor haar gevoelens.
Het kan zijn dat hij het niet door heeft maar als ze het vaker heeft aangegeven dan heb ik mijn twijfels.

Hangt er van af hoe het aangeven gebeurt, in relatietherapie zie je soms vrouwen gek worden van hoeveel boodschappen er worden gegeven. En als je dan analyseerd word dat vaak op een verkeerde manier weergegeven.
Niet dat dat bij ts zo is, ken de situatie niet.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:51

Char, geen enkele jongen heeft het recht om zo tegen jou te doen :n Je kan hem nog zo leuk vinden, maar als hij zo op zo'n schijnheilige manier jou probeert te veranderen zou ik een ander zoeken eigenlijk.
Je hebt genoeg goede redenen om bepaalde dingen niet te doen :n
Ik geloof dat dit de jongen is die ik bij stal zag? Toen je je proefje met Kasa ging oefenen? Vond hem ontzettend ongeintresseerd voor je overkomen.. :o

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:54

katiavl schreef:
C_arola schreef:

Hangt er van af hoe het aangeven gebeurt, in relatietherapie zie je soms vrouwen gek worden van hoeveel boodschappen er worden gegeven. En als je dan analyseerd word dat vaak op een verkeerde manier weergegeven.
Niet dat dat bij ts zo is, ken de situatie niet.

Klopt, maar toch heb ik mijn twijfels :)
Vraag me namelijk af waarom hij zo gericht is op wat hij sexy vindt bij andere meiden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:54

Oeh... ik ben altijd allergisch voor zulk soort types :Y) Word er altijd een beetje recalcitrant van.

Daarbij, een vriend moet je aanvullen, je zelfvertrouwen geven, je laten zien dat hij van je houdt, en je mooi en lief vindt zoals je bent. Als hij je zo onzeker maakt, vind ik niet dat hij jou waard is :n

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:55

Zodra jij alles aan je uiterlijk gaat veranderen om hem te pleasen ga je ook je eigen persoonlijkheid veranderen. Jij wil je haar weer donker, omdat je je er beter bij voelt, maar laat het blond omdat hij dat wenst? Hij wil dat je een tongpiercing neemt, hakken draagt, noem maar op, omdat dat voldoet aan zijn ideaalbeeld?
Dan moet hij maar gewoon een plaatje van internet halen, uitprinten en op zijn kamer hangen, want die ideale vrouw bestaat echt niet voor hem.

Jij bent jij en hij heeft het recht niet om voor je te bepalen hoe je eruit ziet. Natuurlijk mag hij best zeggen dat iets minder/meer mooi staat wat je draagt, dat waardeer ik zelf wel altijd, maar hij heeft feitelijk gewoon trots op je te zijn, al loop je in een vuilniszak. Mits hij daadwerkelijk om je geeft en niet op het plaatje wat aan zijn arm meeloopt (want een plaatje ben je echt wel).

Of je hierin verder moet gaan kan ik niet voor je beoordelen, maar wees duidelijk, zowel naar hem als naar jezelf. Blijf vooral van jezelf houden en verlies je eigen persoonlijkheid niet, want uiteindelijk heb je maar 1 persoon op wie je tot de dood kan bouwen en vertrouwen, en dat is je eigen persoontje ;) Sterkte!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:57

Bedankt voor de reacties die voorbij komen, zit nu echt te huilen omdat ik 't nu gewoon doorheb hoeveel pijn en verdriet ik er eigenlijk van heb.

Hulp over m'n zelfvertrouwen, dat heb ik al gehad, helaas nooit geholpen, maar ik ben nu minder onzeker naar andere mensen toe, en durf me weer te tonen.

Wat overigens ook nog gebeurd is, vrienden van hem hadden opmerkingen gemaakt over mij, dit had ik tegen hem gezegd, maar hij heeft er nooit wat mee gedaan.. ik heb het zelf op moeten lossen en hij vond het wel prima zo :'( ..

Elle meis dankje, 't is inderdaad die jonge ja;)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:58

Ik zou eens goed met hem er over praten!
Snapt hij niet waar je het over hebt?
Wijs hem er op aan als hij het weer doet.
En wees sterk, ga ertegenin als hij zo doet

wat een banketstaaf.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:59

Misschien andere hulp zoeken, je moet echt shoppen voor goede hulp. De eerste huisdokter is ook vaak niet de goede.

Ik heb bij 3 psyches gelopen voor ik de goede vond

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:02

Charlotte, meis. Wat een jongen :n.
Het is niet goed wat hij doet. Hij probeert jou te manipuleren en volgens mij maakt hij er een beetje misbruik van je verleden..
Ik zou denk ik in jou situatie een goed woordje met hem spreken.. Dat hij je moet nemen zoals je bent en dat jij andere dingen mooi/leuk vind dan dat hij vind en dat je meer bent dan alleen uiterlijk. En verandert de situatie niet? Dan zou ik er denk ik toch echt een punt achter zetten. In een relatie is het belangrijk dat je jezelf kan zijn en blijven, en dat gebeurt met deze relatie (nog) niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:04

wat een nono....weg ermee....moet je zien hoe je zelfvertrouwen weer groeit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:05

lief, ik ben bij je eerste twee zinnen afgehaakt............

been there done that, made that mistake........

neem van een ouwe taart als mij aan, dat je echt liever alleen verder gaat....... want je wil echt niet de rest van je leven op je tenen lopen om je man te pleasen............

beter nu pijn een poos, dan de rest van je leven ..........

echt, ik praat geen onzin, dat wil je niet voor jezelf :) .....

pak jezelf op, kijk in de spiegel........... en brommer hem!!!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:09

Char, dat is echt niet goed als je ervan moet huilen :(:) Misschien proberen toch met hem te praten? Maar zeker jezelf blijven want je bent een leuk spontaan meisje!
Hij heeft het recht niet om jou te veranderen en een deuk in je zelfvertrouwen te schoppen.
Ik vind het ontzettend vreemd dat hij zo zijn mening wil doordrukken eigenlijk, ondanks dat je het duidelijk aangeeft.
Misschien is het beter om er een punt achter te zetten voordat je je er nog slechter van gaat voelen? Ja oke, dan voel je je ook even naar, maar je weet waarom je het deed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:11

KiWiKo schreef:
lief, ik ben bij je eerste twee zinnen afgehaakt............

been there done that, made that mistake........

neem van een ouwe taart als mij aan, dat je echt liever alleen verder gaat....... want je wil echt niet de rest van je leven op je tenen lopen om je man te pleasen............

beter nu pijn een poos, dan de rest van je leven ..........

echt, ik praat geen onzin, dat wil je niet voor jezelf :) .....

pak jezelf op, kijk in de spiegel........... en brommer hem!!!

Heel mooi gezegd, hier ga ik helemaal in mee :) succes meid.