liefde: boy's vs girl.. hebben jullie dit nou ook altijd..??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

liefde: boy's vs girl.. hebben jullie dit nou ook altijd..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 17:23

Dit stond op de hyves van een vriendin van me, heb toestemming om het over te nemen...
ik zit zelf ook in zo'n dilema... ik vind iemand leuk... durf hte niet recht voor ze raap te zeggen... ben bang dat het niet wederzijds is... en dat er dan ook geen normale vriendschap meer kan ontstaan... maar zou echt supergraag contact houden met deze persoon... maar ik weet niet hoe hij erover denkt....en dit heb ik áltijd.. als ik iemand leuk vind... of ze zijn bezet.. of ik durf niets te zeggen...
pffff

Een vraag die vaak door het hoofd spookt bij zowel jongens als meiden: Wat wil hij/zij nou?

IK hoor vaak dingen om me heen van vriendinnen, vrienden, familie, collega's dat we vaak degene van het andere geslacht totaal niet begrijpen en dat ze waarschijnlijk van een ander planeet komen of iets in die geest...(Ik ben zelf ook 1 van die personen die dat soms denkt hoor )

Om een voorbeeldje te geven:

Een meisje vindt een jongen erg leuk. Ze zien elkaar zo'n beetje elke dag (op school of op het werk of gewoon via hun vriendenkring) Ze maken af en toe wat oogcontact. Praten af en toe wat, beginnen elkaar iets beter te leren kennen. Goed gekeurd, wat ze van hem weet is positief. Hij krijgt via via te horen dat zij hem leuk vind... meer oogcontact, rode hoofdjes, stuntelig gedoe, je kent het wel. Nu denkt het meisje..Hij weet dat ik hem leuk vind, kijken hoe hij nu tegen me doet. Volgende dag...alles gaat goed, nog meer oogcontact en flauwe grapjes en af en toe zinspelingen dat ze zich gaat afvragen: Zou hij mij misschien ook wel zien zitten?Vervolgens maakt hij de volgende dag een opmerking dat ie het zo wel best vind, geen relatie of iets, geen gezeik zeg maar. Terwijl hij daarna weer door gaat met flauwe grapjes en op 1 of ander manier toch je aandacht probeert te trekken...
Dan gaat er dus door het hoofd van dat meisje heen: Wat wil je nou?

Jongens kunnen soms zo vaag zijn(meiden trouwens ook hoor, wil de jongens ook niet allemaal de grond in stampen )...geven ze je nou een teken dat ze je zien zitten en ben je gewoon te onzeker of te dom om de hint te snappen? en dat ze willen dat jij de eerste move maakt? Of...Ben jijzelf niet duidelijk geweest om hem te laten merken dat je hem leuk vind? En dat ze dan bang zijn om een blauwtje te lopen? Vind hij je misschien leuk maar verder ff geen zin in een relatie of vind hij je niet zo leuk maar is zo iemand die door iedereen aardig gevonden wil worden.

Dan heb je soms dagen dat je het wel gewoon zou willen vragen of uit wil schreeuwen: WAT WIL JE NOU? WAT VERWACHT JE VAN MIJ?

Allemaal vragen maar geen antwoorden...

Zou het helpen als we elkaar gewoon konden vertellen wat we graag zouden willen of van de ander verwachten en of we die ander uberhaupt leuk vinden of dat er helemaal geen kans in zit? Kunnen we niet gewoon eerlijk en straight to the point zijn? Zonder elkaar natuurlijk te kwetsen.

Of vinden we het allemaal wel best zo? Vinden we het allemaal wel best om in onzekerheid te leven en misschien nooit antwoorden op dat soort vragen te krijgen? Nooit wetende dat die ander jou misschien leuk vind maar jij helemaal niks verneemt van de ander en dus maar verder gaat met je leven...? Moeilijk,moeilijk...

Anoniem

Re: liefde: boy's vs girl.. hebben jullie dit nou ook altijd..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:26

Ik vind die onwetendheid altijd juist wel spannend.
Het is zonde als je iets moois misloopt omdat je het allebei niet durft te zeggen, maar ik denk eigenlijk dat in de meeste gevallen zoiets wel vanzelf loopt. :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:59

Gewoon uitspreken. Je kan alles toch bespreekbaar maken?
Ik vraag het gerust hoor? Wat zijn jouw bedoelingen, wat verwacht je?? En wat wil ik...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:11

Het is niet leuk als er meteen ronduit wordt gezegd dat iemand je leuk vindt. Laat het in spanning en ga eerst wat onzeker flirten. Na een tijdje kan je wel een toespeling maken dat je diegene wel erg leuk vindt en dan ga je vanuit daar verder. Direct zeggen: 'hee, ik vind je leuk, wil je wat?' Nee, dat is voor mij een afknapper.
Al mogen na het stadium van voorzichtig zeggen dat je de ander leuk vindt, wel wat duidelijkere tekens komen. Dan weet je waar je aan toe bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:31

Het probleem bij mij is wel dat als een jongen obviously van die hints geeft zeg maar, van die opmerkingen maakt, dat ik dan niet erop in durf te gaan omdat ik bang ben dat het alleen prutsmuts is..
Terwijl ik hem wel leuk vind. Zeg maar. O:)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:02

Suzanne F. schreef:
Gewoon uitspreken. Je kan alles toch bespreekbaar maken?
Ik vraag het gerust hoor? Wat zijn jouw bedoelingen, wat verwacht je?? En wat wil ik...

En dat moet je leren, heb ik zelf ook ervaren.
Heb zelf heel veel moeite met mezelf uitdrukken, wat ik wil, en wat ik verwacht, en vind het nog moeilijk.

Tip: Lees het boek; Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:07

Nou kijk, je gaat altijd eerst wat teasen en aftasten en je hebt al snel door of hij jou ook leuk vindt als je wat toespelingen maakt.
En dan kan je gaan praten over wat de bedoelingen zijn.

Maar goed, ik ben ook al ietsje ouder dan TS vermoed ik.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:32

En daarom is 14 jaar zijn zo leuk x]
Dan mag je zoo heerlijk onsubtiel over komen en gewoon zeggen : Vind je me nou leuk of niet?
Trouwens dat mag op élke leeftijd..
Waarom doe je het dan niet gewoon? Ben je van het gezeur af!