Mokken en zwijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Mokken en zwijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 13:32

Vorige week zaterdag was ik op me werk in gesprek met 2 mensen. 1 Daarvan is ook echt een werk-vriend (je kent ze wel, die persoon aan de desk tegenover je waar je altijd mee kan lachen enzo, hier dan geen desks maar het werkt wel zo).

Alleen heb ik toen schijnbaar iets verkeerds gezegd. Ik weet niet meer wat. Zondag was hij heel boos en toen ik vroeg wat er was, kregen we een soort van ruzie.

Alleen dinsdag tot en met vrijdag heeft ie dus niks meer tegen me gezegd. Wat doe je om zo iets op te lossen? Ik kan geen sorry zeggen (weet niet meer waar het over gaat) en hij wil trouwens toch geen woord met me wisselen.

Wie heeft de truuk?

verootjoo

Re: Mokken en zwijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:37

En hij heeft niet gezegd wat hem zo boos gemaakt heeft?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Niet zeggen wat er is, en toch boos blijven :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:39

ik vind dit echt kinderachtig! Als volwassen mensen moet je toch egt dit uit kunnen praten en niet kinderachtig negeren...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:41

Tja, ik heb ook pas in zoiets gezeten, heel vervelend en ook ik vind het kinderachtig. Toch maar proberen te vragen en een volwassen gesprek aan gaan.
Als volwassen mensen moet er toch uit te komen zijn, denk ik zo.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 13:43

verootjoo schreef:
En hij heeft niet gezegd wat hem zo boos gemaakt heeft?

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig. Niet zeggen wat er is, en toch boos blijven :\

Het enige wat hij gezegd heeft is: "Je zei iets wat ik je vaker heb horen zeggen en ik wil niet dat mensen dat zeggen"
Dus toen ik vroeg wat dat dan was, riep ie laat me nou maar met rust. Ik wil het er niet over hebben en als je het zo niet snapt dan is het nog erger dan ik dacht.

Verhelderend...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:47

jeetje... en dan zeggen ze dat vrouwen niet te snappen zijn :+

Heb je misschien iets gezegd wat betrekking heeft op iets wat hij heeft meegemaakt? Ervanuitgaande dat je normaliter niet te pas en te onpas met kanker, tyfus of andere ziektes strooit?

En anders zou ik toch proberen idd een gesprek aan te gaan. Vertellen dat je het altijd zo gezellig met hem vond, en dat je het jammer vind dat hij nu zo doet. En dat je toch graag wilt weten wat je verkeerd hebt gedaan om daar in het vervolg rekening mee te houden.

Ofzo?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:47

Hm vreemd, ik zou het toch weer aankaarten, want op deze manier kom je niet verder. Wellicht is het na het weekend weer een beetje afgekoeld.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 13:53

Ik hoop dat ie is afgekoeld...

Is lastig dit en ik voel me er ook niet zo lekker bij. Ben niet zo'n ruzie type.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:11

waar hadden jullie het over tijdens dat gesprekn?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 14:21

Van alle: Het te laat zijn van de 3de persoon, auto's, het weer en het aankomende schapenscheren. We hebben daar een uur gezeten en gewoon niks anders gedaan dan gekletst.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:12

Ik confronteer zulke mensen heel direct. Zeg concreet dat ik niet van ruzie hou, dat ik wil dat het weer gezellig is tussen ons. Hij heeft 2 keuzen zeggen wat er is en het uitpraten of erover ophouden. Ik kan helemaal niet tegen zulke types!