brandgat in kleren door sigaret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

brandgat in kleren door sigaret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 00:42

Ik had een heel leuk jurkje van iemand geleend, een grijze van hele zachte stof. Nou sta ik vijf minuten in de kroeg en ja hoor.. een brandgat erin door een sigaret.
Alleen ik had beloofd heel zuinig ermee om te gaan, en dat was ook de bedoeling maarja dit had ik ook niet kunnen voorspellen. Is dit nog enigszins te fixen of te laten fixen?

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 00:45

mischien naar z'n naai winkeltje gaan mischien dat die het netjes weg kan werken ligt denk ik ook welke plek

Brainless

Re: brandgat in kleren door sigaret

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:22

Je mag toch niet roken in de kroeg?
Als degene met sigaret illegaal aan het roken was, kun je hem/haar aansprakelijk stellen voor de schade.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 01:31

@Brainless

Misschien was het wel een eenmanszaak? Misschien was het wel in een legale rookruimte?

Een plek echt netjes dichten is helaas niet mogelijk. Het is wel mogelijk, maar het wordt er nooit mooier op. Wellicht kun je beter een nieuw jurkje kopen voor diegene van wie je het geleend hebt.

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 08:35

Ik zou inderdaad een nieuw jurkje voor het meisje kopen.
Want als het een heel fijn stofje is word het er inderdaad niet mooier op en zal je het echt wel blijven zien..
Ik persoonlijk zou er in ieder geval niet blij mee zijn als ik mijn jurkje zou uitlenen en het terug kreeg met een dicht gemaakt brandgaatje..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:29

Dat is dus de reden dat ik gewoon geen kleren leen voor het uitgaan.. Ik denk helaas dat het niet te maken is, kun je het anders niet laten maken (het evt. zelf houden dan?) en hetzelfde/vergelijkend halen voor die ander?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:31

Dat is bij mijn weten niet netjes te maken.
Dat wordt dus een nieuw jurkje voor je vriendin....

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:39

Ik zou een nieuw jurkje kopen.

Denk niet dat ze blij is als je het laat repareren (je blijft het toch zien).

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:42

Dit kan je op je WA verzekering gooien. Wij hebben ook wel eens zoiets gehad, door eigen schuld zelfs en dat werd gewoon vergoed.

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:46

heb je een goede assurantie-tussenpersoon ? Probeer het eens op je inboedelverzekering, daarop is schroeischade vaak verzekerd. Moet je wel het bonnetje nog hebben van de jurk.

succes !

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 09:48

Hm das zeker balen..t vervelende is dat ze hem op de beverwijkse markt heeft gekocht :)
maarjaaa ik verzin wel wat.. desnoods rijd ik daar wel heen..

ja t bonnetje heeft ze dus niet meer het was ook een niet echt duur jurkje ofzo maar het ging eigelijk gewoon om het principe. ik had beloofd dat ik er zuinig mee om zou gaan, ik was ook niet van plan er mee uit te gaan. ik heb 1 drankej gedaan in de kroeg (waar trouwens wel gerookt mag worden;) ) en was binnen 5 minuten weer weg.. en meteen zoiets.. zal je altijd zien pfff..

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:57

Dat is dus altijd het nadeel van lenen. Zelf ga je met je eigen jurk 300 keer naar die kroeg en dan is er niks aan de hand. Je heb 5 minuten iets van iemand geleend en het is stuk. Wet van maximale pech. Ik durf zelf bijna niks meer te lenen.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:06

Silvaantje schreef:
Hm das zeker balen..t vervelende is dat ze hem op de beverwijkse markt heeft gekocht :)
maarjaaa ik verzin wel wat.. desnoods rijd ik daar wel heen..

ja t bonnetje heeft ze dus niet meer het was ook een niet echt duur jurkje ofzo maar het ging eigelijk gewoon om het principe. ik had beloofd dat ik er zuinig mee om zou gaan, ik was ook niet van plan er mee uit te gaan. ik heb 1 drankej gedaan in de kroeg (waar trouwens wel gerookt mag worden;) ) en was binnen 5 minuten weer weg.. en meteen zoiets.. zal je altijd zien pfff..

Hihi dat zul je idd altijd zien :=.
Ik persoonlijk zou het nooit verhalen op iemand (de gene die die sigaret rookte of op je WA) maar ik zou gewoon zorgen voor een nieuw jurkje; kun jij mooi ook dat leuke jurkje (met brandgat) houden!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:11

Tsja.. dat is best wel banketstaaf := Dat soort dingen gebeuren altijd..

Ik zou het inderdaad ook niet op je WA gaan verhalen, ik denk dat je haar ook blijer maakt met een nieuw jurkje zonder een gemaakte brandgat.
Geeft aan dat je er toch mee zit, en het probleem ook wilt oplossen. Ookal is het niet hetzelfde jurkje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:54

Aangeven bij de verzekering natuurlijk, daar is ie voor!

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:57

Ja, ik heb dat probleem ook al eens gehad. Een vriendin maakte met haar sigaret een gaatje in mijn nieuwe galajurk. We hebben dat toen aan de verzekering opgegeven en kregen gewoon het geld terug. Deden ze totaal niet moeilijk over. Dus ik zou zorgen voor geld en dat aan haar geven, dan kan ze zelf een nieuw jurkje uitzoeken.