Ik werk 24 uur per week en de rest van de tijd kwam ik voor mijn gevoel bijna nergens aan toe dan schoonmaken en opruimen
' s Ochtends begint het al met het bed opmaken, gordijnen open, was verzamelen, doekje over de wc heen halen, 3 paarden, 2 pony's, 2 katten en 2 honden voeren en naar buiten doen.
Na het ontbijt opruimen, afwassen, stoffen, stofzuigen, dweilen, kattenbak schoonmaken, stallen en paddock uitmesten en aanvegen, de wasmachine aanzetten, was ophangen, boodschappen doen en het eten voorbereiden.
' Middags werk ik, na het werk eten koken, voeren, waterbakken schoonmaken en bijvullen, stofzuiger voor de 2e maal door het huis, was opvouwen en opruimen en afwassen.
Daarna is het tijd voor leuke dingen meestal betekend dat iets met de paarden doen.
Maar dan heb je nog 100 dingen die ook regelmatig moeten gebeuren, grasmaaien, schoffelen, ramen zemen, keuken en badkamer schoonmaken, voegen boenen, bed verschonen, schoenen poetsen en noem maar op!
Gelukkig heb ik sinds kort 8 uur hulp per week van een puber die graag wat centjes wil verdienen
Mijn vraag aan jullie is:
Hoeveel tijd zijn jullie kwijt aan het huishouden?
.. Ja dat bevalt me wel zo in m'm eentje
Vind ik ook niet belangrijk.. Verschonen wel regelmatig..
. Maar die zie ik nog geen 2x per dag stofzuigen.