Deeltijd PABO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Deeltijd PABO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 19:14

Ik ben me aan het orienteren voor een eventuele nieuwe studie. Het probleem is dat ik op mezelf woon en dat er toch centjes binnen moeten komen om vaste lasten te betalen. Nu zat ik zelf te denken aan een deeltijdstudie. Mij lijkt de PABO erg leuk.

Nu is mijn vraag, hoe werkt zoiets? En moet je naast je studie ook al een baan hebben in het onderwijs? Is er voldoende werkgelegenheid?

Amaryllis

Re: Deeltijd PABO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:15

Ik doe de voltijd Pabo, maar loop stage op een school waar ook een aantal deeltijders zitten!

Bij mijn Pabo (nijmegen) heb je op maandag- en donderdagavond les. Daarnaast moet je per periode (+- 4 kalendermaanden) 20 dagen stage lopen, wat neer komt op gemiddeld 1 dag per week. De stof is in principe hetzelfde voor de voltijders, maar dan in een ander jasje.

Werkgelegenheid is er in mijn regio voldoende, maar misschien niet direct voor de klas maar wel in het onderwijs/kinderopvang/enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:15

Ik denk dat wij in dezelfde regio zitten, ik woon in een dorpje net onder Nijmegen. Ik zou dus ook naar Nijmegen gaan.

Zijn jullie stages betaald?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 19:35

Neeeeeee! Was het maar zo'n feest!! Alleen je LIO (afstudeerstage) heeft als je geluk hebt een vergoeding voor je in petto..

Binnenkort zal er nog wel een info-avond zijn, en misschien kun je anders eens vrijblijvend een mail richting de school eruit doen?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:45

*Steekt vinger op*
Ik doe deeltijd PABO. :j Ben dit jaar van de voltijd overgestapt naar de deeltijd en het bevalt me prima moet ik zeggen. :)

Ik ga op maandag, dinsdag en woensdagavond naar school. Ik heb dan lessen van 17:00 tot 21:45.
De stagedagen mogen wij zelf indelen, als we er op het eind maar 25 gehad hebben. Ik liep op maandag en dinsdag altijd stage. Ik moet nu nog 2 dagen en dan ben ik klaar.

De stof is precies hetzelfde als bij de voltijd, alleen moet je net iets meer zelfstudie doen. Maar dit is verder prima te doen.

Ik werk zelf 2 dagen in de week (meestal op woensdag en donderdag) maar ik heb ook klasgenoten die 5 dagen in de week werken overdag en dan 's avonds dus naar school gaan.