Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Dat je uberhaupt iemands paard zo af gaat kraken en ook nog eens zo loopt te schreeuwen tijdens de les. Is ze helemaal betoeterd? Ik hou daar niet van en ik vind het schandalig dat ze zulke denigrerende opmerkingen over je paard maakt. De opleiding paardenhouderij wil toch niet zeggen dat we het alleen over KWPNers (ik noem maar wat
) hebben???? Een draver is namelijk ook een paard. En vaak nog hele leuke ook.
) dan kun je ervan uitgaan dat je geen fijn volwassen gesprek met zo'n persoon kunt voeren. Ik zou lekker de raad opvolgen van xxmyrtheexx, dus een gesprek met school aangaan waarbij je ouders aanwezig zijn. Zeker als die vrouw erbij zit bij dat gesprek, is het handig om een ouder erbij te hebben ivm respect naar jou toe en net even wat meer steun voor jou zodat ze niet zomaar over jou heen loopt (wat je dus wel toeliet tijdens de les, wat begrijpelijk is als zij zo intimiderend overkomt).
. Iedereen mag ook gewoon respect voor jou hebben, dus ook de leraren etc.

xxmyrtheexx schreef:@twiggy 2008.. een draver zijn hele leuke paarden, ik heb ook een draver.. en het is een geweldig beest, ik heb een super goeie band met hem en hij rijd heerlijk. Daar komt ook nog bij dat hij vroeger vele dressuurwedstrijden heeft gereden in allerlei verschillende landen. Dus een draver kan ook wel wat.
nou mag hij op zn oude dag (20 jaar) lekker buitenritjes maken en dat bevalt hem prima, en mij ook trouwens

kan je leuke gangenpaard hengst op zetten en dan kan je je veulens voor duizenden verkopen!
Dat is bij mij namelijk absoluut een vereiste, als iemand mij (en mijn paard) les geeft. En gelukkig zijn er geweldige lesgeefsters, die dat respect prima kunnen opbrengen. Afblaffen, afbranden en afzeiken daar zijn mijn paard EN ik te goed voor.