Overal hoor en lees je tegenwoordig dat die-en-die ook twitter heeft, en dat het zo gewéldig leuk is. Nu heb ik even gekeken, wat het precies is, maar als ik het goed begrijp, kunnen mensen daar gewoon kort op neerzetten wat ze aan het doen zijn op dat moment? En dat is alles?
Ik vraag me ook af wat er nou zo leuk aan is... Snap de bedoeling er eigenlijk niet zo van. Wat is er nou zo leuk aan om iedereen te laten weten waar je bent en wat je aan het doen bent....
Rana
Geplaatst: 28-05-09 10:11
ga dit ook maar eens even volgen. Heb begrepen dat het een beetje als de " wie wat waar " van hyves is....
Yoshimi
Geplaatst: 28-05-09 10:14
Wij (boekings- en promotiekantoor) gebruiken het niet alleen om te vertellen wat we aan het doen zijn, maar ook als promotiemiddel. Voor ons is het ideaal om een selecte groep mensen te bereiken met een kort bericht of teaser.
Je kunt het inderdaad zien als de "wie, wat, waar" van hyves Het is wel grappig, maar om nu te zeggen echt geweldig, nee. Ook ik gebruik het sinds kort, maar om men zaak te promoten dan wat anders.
Ik vind het ook niet super. Het is als de www van hyves. Je verteld gewoon in het kort wat je aan het doen is. Je krijgt dan dingen als: 'Paardrijden @ Het bos'. Nou géweldig dat mensen dat allemaal kunnen zien....
1Boefje
Geplaatst: 28-05-09 12:03
Waardeloos dus........
wieowie.nl is ook altijd wel grappig. Kan je de nieuwe vriendinnen van je ex opsporen en dan hard lachen om de foto's Nee ik zou dat nooit doen....
Heeft iemand een link ofzo van deze 'twitter'? Ik snap er geen hol van
Es_ther
Geplaatst: 28-05-09 12:07
Met twitter kan je mensen toch laten zien waar en waneer je wat aan het doen bent ofzo ?
1Boefje
Geplaatst: 28-05-09 12:11
Ik ga eens googlen wat het nu precies is........
1Boefje
Geplaatst: 28-05-09 12:12
Twitter is een internetdienst waarbij gebruikers korte berichtjes publiceren. Het is een sociale netwerksite waarop je jezelf, zoals bij Facebook, een profiel en een avatar aanmeet.
Toelichting De activiteit bij het gebruiken van Twitter heet Twitteren en betekent kwetteren. Het logo van Twitter is daarom een klein vogeltje. Twitteren komt neer om in real time te communiceren via een microweblog op een pc of gsm. Door de combinatie van webloggen met instant messaging wordt het soms microblogging genoemd.
De basisvraag van de dienst is "Waar ben je nu mee bezig?". Iedere twitteraar kan op elk moment van de dag in maximaal 140 tekens per e-mail of sms meedelen waar hij/zij mee bezig is, of wat hij/zij van plan is. Er zijn ook mensen die vooraf aankondigen dat zij bij een evenement aanwezig zijn en met anderen, al dan niet aanwezig bij het evenement, willen twitteren. Dit creëert een virtuele aanwezigheid.
Oooooo
MacavityL
Geplaatst: 28-05-09 12:15
Snap het nut ook niet zo, vind het maar een vorm van narcisme.