Vriend of vriendinnen....?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Posh

Vriend of vriendinnen....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 14:39

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat ik zit met iets in de knoop:

Ik heb sinds 2 jaar een vriend en we hebben een serieuze relatie.

Een tijdje geleden ging er ergens iets mis tussen mijn vriendinnen en vriend en hij maakte opmerkingen naar 1 van hen wat bij haar nogal hard aankwam.

Sindsdien heb ik altijd moeten kiezen: of met mijn vriend omgaan vandaag of met mijn vriendinnen want samen gaat niet.

Nu is een andere vriendin van mij ook erg geïrriteerd door hem en sprak mij hierop aan.

Ik begin er aardig gek van te worden en weet ook niet meer hoe het verder moet ;(

Heeft iemand advies/tips???

zij

Re: Vriend of vriendinnen....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:41

uit laten praten? lijkt mij het makkelijkste. je vriend kan zijn excuses maken als het echt te erg was. en anders kan je het er met je vriendinnen over hebben dat je het er moeilijk mee hebt en of ze het niet kunnen vergeten?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 14:43

Ik heb het er met ze over gehad, mijn vriend heeft toen (op heeeeeeel erg aandringen van mij) zijn excuses aangeboden maar houdt nog steeds vol dat het niet aan hem ligt en dat mijn vriendinnen gewoon kinderachtig zijn...

Mijn vriendinnen zeggen dat ze weten hoe ik me voel maar dat ze niet meer zoals vroeger met elkaar om kunnen gaan omdat ze liever niet meer met mijn vriend om willen gaan.......

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:45

Vriend maakt geen onderdeel uit van die vriendengroep?
Dan moet het toch prima te combineren zijn?
Soms is het gewoon zo dat vriend het niet met vriendinnen kan vinden. So be it.

Ik neem aan dat je vriend en jij ook tijd voor jullie zelf hebben.
Probeer het gewoon gescheiden te houden: Leuke dingen met vriendinnen en leuke dingen met vriendje.

Ik weet hoe het is als je vriend het niet met je vrienden kan vinden, maar je vriendinnen hoeven het niet met je vriend te doen en andersom. :)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:46

Ik zit in bijna dezelfde situatie, alleen is het bij mij zo dat zijn vrienden mij om een of andere reden negeren...
Wat hij nu probeert is gewoon een keer met z'n allen afspreken, voor de fun, en vanaf daar kijken wat er gebeurt.
Grote kans dat ik (en dus ook jou vriend, als jij dat ook zou gaan doen) er maar een beetje bijzit en zich buitengesloten voelt...
Zoals je merkt, ben ik niet zo'n hele grote fan van deze oplossing.

Een oplossing heb ik niet echt voor je, maar ik snap wel dat het enorm vervelend is :(:)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:47

Sugarfoot schreef:
Ik heb het er met ze over gehad, mijn vriend heeft toen (op heeeeeeel erg aandringen van mij) zijn excuses aangeboden maar houdt nog steeds vol dat het niet aan hem ligt en dat mijn vriendinnen gewoon kinderachtig zijn...

Mijn vriendinnen zeggen dat ze weten hoe ik me voel maar dat ze niet meer zoals vroeger met elkaar om kunnen gaan omdat ze liever niet meer met mijn vriend om willen gaan.......

tsja, als ze beiden niet toe willen geven dan moeten ze zelf ook maar begrijpen dat je af en toe niet af kunt spreken omdat jij bij de ander bent... heel simpel lijkt mij? alleen moet jij daar zelf dan ook mee kunnen leven. het ligt niet aan jou iig, dus schuldig hoef je je niet te voelen als je een keer niet kunt afspreken met de een omdat je al met de ander hebt afgesproken...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:48

Hmm vervelende situatie. Snap dat het vervelend is als je je vriend en vriendinnen angstvallig uit elkaar moet houden. Vind jij zelf ook dat je vriend veel te ver is gegaan of stellen je vriendinnen zich een beetje aan? En is het niet mogelijk om gewoon geen dingen met zn allen samen te doen? Ik doe eigenlijk ook echt heel weinig samen met én m'n vriendinnen én met mn vriend. Niet dat ze niet met elkaar door 1 deur kunnen, maar we doen bijna nooit echt wat allemaal met elkaar samen. Ja stappen, maar dan spreken we eerder met een ander bevriend stel af oid.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 14:50

@savasan: Bedankt in ieder geval, jij veel succes dan!

Natuurlijk hoort hij niet bij die vriendengroep, maar mijn vriendinnen denken dat ik geen eigen mening heb en hij alles voor mij beslist.
Ik zou namelijk een keer naar mijn vriendin gaan (een flinke treinreis) samen met mijn andere vriendin. Dit ging niet door omdat ik bij mijn merrie en pasgeboren veulen thuis wilde/moest blijven.

Toen ben ik wel in mijn eigen dorp vlakbij huis nog even uit geweest en dit heeft ze van iemand gehoord. Nu verdenkt ze mijn vriend ervan dat hij mij heeft verboden om naar haar toe te komen :?

Hij vindt het namelijk niet echt leuk als ik met vriendinnen uitga maar ik doe het natuurlijk wel gewoon, ik wil idd leuke dingen met ze blijven doen.

Maar binnenkort vier ik mijn verjaardag en zoals het altijd gebeurt geef ik dan 1 groot tuinfeest maar nu is dus de discussie: Als hij komt komen wij niet... Mijn vriend wil juist wel dat ze komen en vindt dan weer dat ze zich aanstellen.

Pffff

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 14:53

@sifra01: Nou, mijn vriendin had even een moeilijk tijd achter de rug en was daardoor een beetje geïrriteerd door een goede vriend van hem. Toen heeft hij haar uitgemaakt voor opgefockt iemand en kinderachtig persoon.

Dat kon ze dus helemaal niet hebben en sindsdien wil ze niet veel meer met hem omgaan. Ik had hem nog gewaarschuwd zich er niet mee te bemoeien maar hij deed het toch.

Hij schijnt het ook wel leuk te vinden mijn vriendinnen te irriteren en belachelijk te maken (door dus dat soort opmerkingen naar ze te maken) en daar kan ik dus niet mee leven.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:54

het moet van beide kanten gemeent zijn! werkt het dan toch nog steeds niet nouja dan moeten ze het met een feestje of enkele keer gewoon slikken zowel je vriend als je vriendinnen dat ze ff met elkaar door 1 deur moeten... verder zul je dan gewoon comprimies moeten sluiten! dan hun dan hem, en zullen ze moeten accepteren dat het zo wel minder tijd word voor iedereen. Persoonlijk vind ik het moeilijk advies te geven daar ik het niet zelf mee maak en het maar moet doen met wat geschreven staat. Ze moeten elkaar accepteren en tja als het je te lastig is moet je kiezen en persoonlijk laat ik mn vrienden niet vallen die ik al lang ken voor iemand die miss over 3 maanden weer weg is. maar zoals ik zeg ik weet niet precies hoe je vriendinnen zijn en hoe je vriend is... van eigen zien en horen, dan ist veeeeeeeeeeel makkelijker je te helpen

Succes

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:54

om de tafel gaan met z'n allen. dat is de enige manier om het op te lossen. om te kiezen tussen je vriend of je vriendinnen vind ik not done.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:57

Tja ik zou niet gaan kiezen hoor. Als je vriend het geen probleem vind dat je vriendinnen komen, maar andersom wel, lijkt mij dat hun probleem. Eigenlijk. En dan moeten zíj dat maar met hem oplossen. Dat moeten ze dan maar voor jou overhebben.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:59

als ik zo lees vind ik persoonlijk ook dat je vriendinnen eens volwassen moeten worden wat dit betreft dan... ze hoeven toch niet bij hem op schoot te zitten... gewoon normaal doen, hoe erg ik iemand ook niet moet op zoon feestjes doe ik dan gewoon normaal! en kan zelfs miss nog wel eens een keer lachen met die persoon!!!

ik heb dat met vriendinnen onder elkaar die hebben onderling ruzie pffffff als ik ze allemaal op mn feestje wil is het nee daar is die en die en die doet dan stom enc.. dan heb ik zoiets van ja als je zo kinderachter doet kom je niet ik vermaak me wel.

een echte vriendin en een echte goede vriend zet zich dan iig voor die ene keer erover heen!!!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:00

We hebben al eens om de tafel gezeten, hoop geschreeuw en gegil en uiteindelijk was het okee we proberen het.... niet dus.

1 vriendin ken ik nu 11 jaar en mijn andere vriendin leerde ik iets nadat ik met mijn vriend wat kreeg, kennen. Dus ongeveer 2 jaar.

Verder zullen ze nooit van hun leven (om hun eigen woorden te gebruiken) nog een keer met hem omgaan, hoe hard ik ook zal smeken. Dus ze zullen het me waarschijnlijk kwalijk nemen dat ik mijn vriend (en zijn vriendengroep waar ik het goed mee kan vinden) op mijn feest laat komen omdat ik dan weet dat zij thuis blijven.

En over de vriendengroep van mijn vriend gesproken; dat zijn gewoon echt leuke gezellige mensen, maar helaas heeft vriendin 1 (die ik 11 jaar ken) een verkeerde indruk achtergelaten en valt ze dus erg buiten de groep wat ze hun dan weer kwalijk neemt.

Mijn vriend maakt snel per ongeluk harde opmerkingen en mijn vriendinnen zijn erg lichtgeraakt..

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:02

@AlexandraM : Ik ben het met je eens, ik heb dit ook aangegeven dat ze het best voor me over kunnen hebben maar vriendin 1 is bang dat ze weer zo'n opmerking krijgt en ze is snel boos...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:02

Mag ik vragen hoe oud jij, je vriend en je vriendinnen ongeveer zijn?

Zulke vriendinnen zouden van mij de waarheid horen, hoor.
Ze komen toch voor jou en niet voor je vriend? Als zij niet op je feest willen komen omdat hij er is.. tja..
Ze laten je nu in principe kiezen en dat zouden ze niet moeten doen.

Ik heb ook wel eens problemen gehad met een vriendin van een vriendin. (en vice versa)
Die negeerde ik dan vrolijk de hele avond en had het alsnog naar mijn zin. :D

Mijn advies voor jou is om ze even duidelijk te maken dat jij niks met dit hele gedoe te maken hebt.
Praat rustig met ze over dat jij er ook niks aan kan doen en als je vriend dit echt op wil lossen kan hij er altijd zelf nog op afstappen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:03

voor je eigen verjaardag: gewoon allemaal uitnodigen en zeggen dat je niet wil dat iemand je dwingt om keuze's te maken. Ze kunnen zich allemaal toch voor jou wel een avond normaal gedragen?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:03

als ik je post zo lees is het tijd dat je vriendinnen volwassen worden. not done om jou te laten kiezen tussen hen en je vriend :n

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:06

@MissHaffie: Ik ben 17 (wordt 18), mijn vriend is net 22 en mijn vriendinnen zijn 18 en 19...... Lijkt me volwassen genoeg, maar goed.

Bedankt voor je tips in ieder geval, ik heb ze al vaak gebruikt maar hoop dat ze eens van pas komen.

Hij heeft wel eens uitgelegd aan ze dat hij het niet zo bedoelde maar daar moeten mijn vriendinnen niks van weten. Het probleem met vriendin 1 is ook dat ze als ze zich niet vermaakt de hele avond chagrijnig is tegen iedereen (vandaar de reactie van de andere vriendengroep).

Mijn vriend is op zijn beurt ook verkeerd, maar mijn vriendinnen pushen me echt om te kiezen en zeggen zelfs dingen als: 'Nou we kunnen niet eeuwig blijven wachten tot het uit gaat dus proberen we maar normaal te doen maar dan moet hij ook mee werken'.

Dan denk ik zoek het met hem uit als je zo'n grote mond hebt, maar dat is dan te veel gevraagd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:09

In principe kun je e.e.a. prima scheiden. Ik heb ook vriendinnen die niets met mijn vriend hebben. En andersom. Prima. Maar ik verwacht wel een normaal wederzijds respect en normale omgangsvormen van alle partijen (doen ze ook hoor, is nooit een issue geweest.)

Dat vriendinnen niet op je verjaardag willen komen als hij er is zou me VEEL te ver gaan.
OF.... er moet méér gebeurd zijn dan jij nu weet...
Daar zou ik ze regelrecht naar vragen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:10

sugarfoot het word echt tijd dat ze volwassen worden althans zich daar naar gaan gedragen. omdat vriendin 1 zich niet vermaakt moet ze maar de hele avond chagie gaan doen :n triest!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:11

Nee er is (als het goed is) verder niks gebeurd, ik heb ontzettende eerlijke vriendinnen en mijn vriend vertelt mij ook alles.

Ik was erbij toen alles speelde en weet hoe iedereen het opgevat heeft, mijn vriend denkt: ik maak mijn excuses en we proberen het toch weer verder?
En mijn vriendinnen denken: ik kan jou niet meer vertrouwen/uitstaan.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:14

@Pashon: Ik ben het helemaal met je eens, hij heeft dit wel eens voorzichtig geprobeerd te zeggen toen ze zo chagrijnig deed (ik had het zelf even niet in de gaten) maar heeft haar toen per ongeluk kinderachtig genoemd waardoor ze helemaal niet te genieten was. Ze zegt dat hij niet mag uitmaken hoe snel ze volwassen moet worden en dat ze lekker kinderachtig wil blijven (haar eigen woorden).

Daarna is ze nog wel eens mee gegaan met de groep omdat het van beide kanten toch wel goed beviel maar toen ze 1keer thuis bleef omdat ze chagrijnig was en niet wilde dat we ons aan haar irriteerden begon mijn vriend dus weer tegen haar te zeuren...

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 15:28

In ga in elk geval even met mijn vriend praten, als hij zich er nu mee bemoeit hebben we de poppen aan het dansen.

Heel erg bedankt voor al jullie tips, hoop echt dat ik er wat mee kan :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:36

Sugarfoot schreef:
@Pashon: Ik ben het helemaal met je eens, hij heeft dit wel eens voorzichtig geprobeerd te zeggen toen ze zo chagrijnig deed (ik had het zelf even niet in de gaten) maar heeft haar toen per ongeluk kinderachtig genoemd waardoor ze helemaal niet te genieten was. Ze zegt dat hij niet mag uitmaken hoe snel ze volwassen moet worden en dat ze lekker kinderachtig wil blijven (haar eigen woorden).

Daarna is ze nog wel eens mee gegaan met de groep omdat het van beide kanten toch wel goed beviel maar toen ze 1keer thuis bleef omdat ze chagrijnig was en niet wilde dat we ons aan haar irriteerden begon mijn vriend dus weer tegen haar te zeuren...

ik snap dat die vriendin het je vriend niet in dank afnam dat hij haar per ongeluk kinderachtig noemde, maar hij noemd het zoals het is en mag hij zijn mening/ waarheid niet meer zeggen dan omdat hij anders jou vriendinnen tegen het hoofd stoot.
Zoals ik het nu lees allemaal is jou vriend niet altijd even tactisch (zoals de meeste mannen) maar bedoeld hij het niet verkeerd (elke man kraamt wel eens onzin uit en praat alleen maar dom maar zo zijn er ook vrouwen die dat doen).
buiten het feit dat dus je vriend niet zo tactisch is in sommige gevallen treft hem geen blaam als ik het allemaal zo lees.