Medische Terminologie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Medische Terminologie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 10:34

Ik ben weer op zoek naar een baan..
Nu heeft het uitzendbureau mij aangeraden dat ik deze cursus ga volgen, omdat er veel werk is als je dit certificaat hebt in combinatie met mijn secretaresse diploma :) dit omdat ik de zorgsector ook erg leuk vind, maar geen verpleegkundige wil worden

Maar je kan hem echt overal en nergens doen, bij de 1 doe je er 4 maanden over en bij de ander bijna een jaar :\
Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk aan het werk en dus degene vinden waar je er het kortste over doet maar wel genoeg informatie binnen krijgt.

Wie o wie kan mij helpen!

Suuskipje

Re: Medische Terminologie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 19:08

niemand die me kan helpen :\ ?

Zwitsal

Re: Medische Terminologie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:22

jeetje, ik zou het echt niet weten!!
kun je niet gewoon wat opleidingen/plekken afgaan of langslopen en kijken waar jij het fijnste gevoel bij hebt?

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:54

Ja, ik kan je denk helpen.
Ook ik ben secretaresse en uitermate geïnteresseerd in de medische branche. En wil inderdaad geen verpleegster worden.
Ook ik wil de medische terminologie gaan doen, misschien zelfs medisch receptioniste/telefonist, is toch wat uitgebreider en je leert ook de dingen binnen de organisatie in de gezondheidszorg! ( deze duurt wel een jaar)
Ik heb nu informatieboekjes aangevraagd bij het NTI, terminologie opleiding duurt 6 maanden maar kan je gewoon thuis doen! Dit dus als voordeel dat je het bij sollicitatiegesprekken wel kan aangeven dat je ermee bezig bent en een diploma ontvangt over een x aantal maanden en ondertussen kan je de opleiding na je werk of als je nog thuis bent overdag doen.
Ook ik ben op het moment aan het zoeken naar een baan en ga er dus nu gewoon mee beginnen en als ik in de tussentijd een baan vind dan doe ik het er gewoon naast. Er staat 5 uur per week voor het leren, en kan je dus zelf bepalen hoe je dat indeelt. of alles in 1 dag of verspreid...
Je hebt contact via internet met een "docent" bij hem kan je huiswerk inleveren en krijg je het binnen 48 uur max terug. Echt ideaal vind ik het, hoef je geen hele jaren meer naar school.
En korter dan 6 maanden vind je hem niet. Alleen maar langer! Bij het LOI, heb je ook de terminologie, die duurt daar 7 maanden, de receptioniste medisch duurt een jaar en medisch secretaresse duurt daar 20 maanden! Maar voor die laatste zou je dan nog vrijstellingen kunnen vragen!
Ik ga dus denk zelf voor de LOI en dan de medisch receptioniste.
De volgende vakken krijg je dan:
- Organisatie van de gezondheidszorg
- basiskennis medische zorg en terminologie
- secretariaatspraktijk en baliewerkzaamheden ( hier zou je vrijstellingen kunne inzetten)
- Medische administratie
- en een startdiploma excel enz..
Is dus net even wat uitgebreiden dan alleen de terminologie en heb je dus een breder pakket aan te bieden bij je toekomstige baan.

Er zijn dus niet echt dagopleidingen voor te vinden of je moet je hele secretaresse jaren overnieuw willen doen!
Hopelijk heb je nu wat meer duidelijkheid en als je nog wat meer wilt weten PB je me maar!

Ze hebben 2x per jaar een examentijd ( voor en najaar) voor de terminologie ben ik dus te laat met inschrijven, examen is in september! Je kan er natuurlijk wel langer over doen dan de 6 maanden maar betaal je meer en dan kan je pas in maart 2010 examen doen ( dus pas 5 maanden later). Dus als je nu ongeveer ermee begint kan je volgend jaar voorjaar zo'n beetje klaar zijn met eventuele speling van een paar maanden tot september!

oeps: erg lang verhaal geworden!