Tijdschrift Abbonnement, opgezegd toch factuur?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Tijdschrift Abbonnement, opgezegd toch factuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 09:49

Ik heb op 2 maart van dit jaar een factuur gekregen van een tijdschrift waar ik een abbonnement op heb, omdat deze het laatste jaar meer bij het oud papier lag dan dat er echt gelezen werd, wou ik hem opzeggen.
Ik heb op 19 maart 2009 een email gestuurd naar het destbetreffende tijdschrift, met de mededeling dat ik wil opzeggen, als dit via de e-mail kan, of per post en dat ik graag een bevestiging wil hebben dat (als het via de e-mail mocht) mijn abbonnement stop gezet is per.
Ik heb op 14 april een email terug gekregen dat ik per 30 juni niet meer abbonee ben en nummer 10 mijn laatste nummer is wat per post toegestuurd wordt.
Nu kreeg ik op 18 mei weer een brief van ze, met daarin een betalingsherinnering.
Dit vind ik heel raar, aangezien ik dus in maart al heb aangegeven geen abbonee meer te willen zijn.

Ik heb dus een email gestuurd met de vraag, waarom ze me een betalingsherinnering sturen, waarop ik als antwoord krijg, dat deze nog van vorig seizoen/jaar was. Ik weet niet beter, dan dat de tijdschriften eerst geld willen zien dan dat ze je de tijdschriften toesturen. Uiteraard doen ze het soms niet, dan loopt het contract gewoon door en krijg je een afschrift. Maar aangezien dit seizoen rond juli/augustus begint lijkt het me sterk dat ze me een heel jaar geen afschrift sturen, maar pas in maart doen, dan is officieel het (schaats) seizoen al ten einde.

Wie weet hier trouwens meer over?

eempiej

Re: Tijdschrift Abbonnement, opgezegd toch factuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:51

Maar als je eerst een rekening krijgt, en daarna opzegt, dan ben je al te laat met opzeggen en moet je het jaar gewoon betalen. Tenminste dat lijkt mij.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 10:56

Nieuwe jaargang begint in juli. Op de website staat;

- Opzeggingen dienen voor 1 augustus schriftelijk ontvangen te zijn op het bondsbureau. Opzeggingen ontvangen na 1 augustus lopen dus nog een jaar door.
- U betaalt vooruit, d.m.v. acceptgiro, of via automatische incasso. Indien het verschuldigde abonnementsgeld niet binnen vier weken op de rekening van de KNSB is bijgeschreven, houden wij ons het recht voor om de toezending van de SchaatsSport te staken. U blijft dan echter wel het abonnementsgeld verschuldigd.

Dan hadden ze dus eigenlijk al lang in moeten houden, terwijl ik ze soms 2x van de postbode krijg.
Laatst bijgewerkt door Samy op 27-05-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:56

Aha, dat wist ik niet ;) Ik zou ze gewoon even bellen hoor! Gaat nog altijd het snelste denk ik.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 10:57

Ik ga vanavond eerst even kijken hoe en wat met de betaling van afgelopen seizoen, want ik heb wel vaker gehad dat ik op wou zeggen, maar dan weer een rekening kreeg dus netjes betaalde. Kan best zo zijn, dat ze dit jaar laat zijn, maar een 3/4 jaar? Dat lijkt me sterk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:56

lijkt mij idd ook sterk dat ze zo laat zijn.
ben lid van de yes en de flair en krijg dan in mei een factuur voor de maanden juni tot december :)