Journalistiek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Journalistiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:51

Momenteel studeer ik af aan de fotovakschool in Amsterdam. Ik haal hier mijn diploma Fotografische Vormgeving.
Het is een HBO opleiding en ik ben daar toelaten op basis van talent, ik heb namelijk alleen mijn mavodiploma.
Is deze diploma dan toch geldig voor andere HBO opleidingen?

Ik zou eigenlijk naar het buitenland gaan, maar wegens omstandigheden zie ik hier van af.
Nu wil ik graag iets doen wat aansluit bij fotografie, en ik schrijf al mijn hele leven.
Daarom lijkt Journalistiek me iets, maar omdat ik zo laat ben denk ik niet dat ik me hier voor nog kan inschrijven.
Wat is een goed alternatief?
Ik zat te denken aan communicatie maar ik kan mijn vinger er niet precies opleggen wát dit inhoud....
Kan iemand me meer informatie geven?
Het liefst in de omgeving van Utrecht of Amsterdam trouwens.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:56

Als je een HBO diploma hebt kun je altijd een andere HBO opleiding gaan doen of zelfs universiteit als je zou willen. Een HBO diploma is een HBO diploma.
Voor journalistiek kun je je nog wel inschrijven, maar houdt er rekening mee dat dit een nummerus fixus opleiding is, dat wil zeggen met loting. Dat gebeurt in juli ongeveer. Alleen is journalistiek voornamelijk schrijven en praten dan vormgeving. Ik zou dan persoonlijk dus gaan voor iets met communicatie. Deze opleiding is in beide steden waar je de voorkeur voor hebt te volgen. Google maar eens, en er gaat een hele wereld voor je open. ;)

Winged

Re: Journalistiek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 20:00

Als jij je HBO diploma hebt van een andere opleiding mag je - tot zover ik weet - ook een andere HBO studie erbij doen.

Verder geloof ik dat je je nog wel voor journalistiek in kan schrijven, loting is namelijk nog niet begonnen geloof ik. (studeer het zelf ook) In dat geval kun je nog beter even bellen met de IB-groep hierover.
Communicatie is heel breed, het heeft wel hier en daar een raakvlak met journalistiek, maar ook weer niet helemaal. Hiervoor zijn vast nog wel folders aan te vragen via de hogeschool waar je naar toe wilt.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 12:25

ik studeer bedrijfscommunicatie en daarmee kan je zowel de kant van de journalistiek op, als de kant van de communicatie.
mij bevalt het heel erg goed en ik vind het ook echt heel leuk.
Mocht je meer willen weten moet je maar even een pb-tje sturen!