Arghh kinder-slaap-drama!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Arghh kinder-slaap-drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:24

Ik moet echt even mijn frustratie kwijt, het is sinds 3 weken 1 groot gevecht om mijn dochter van 3 (bijna 4) naar bed te krijgen!
Ik zit er he-le-maal doorheen!
drama drama drama...........
Niks werkt, elk advies, elk nanny trucje heb ik al uitgeprobeerd. Kansloos!
Grrrrrrrrrrrrr :(
Overdag is ze de liefste die je je maar kan voorstellen, ik hoef ze echt NOOIT straf te geven, maar nu ben ik echt woest.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:26

Gewoon vast binden aan bed . :Y)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:27

Sabinee__ schreef:
Gewoon vast binden aan bed . :Y)

:')

Als je haar nou eens een paar dagen net zo lang op laat blijven als ze zelf wil? Waarschijnlijk is de lol er daarna vanaf en zeker als ze op een gegeven moment zegt dat ze naar bed wil, dat je haar dan nog even wat langer op laat blijven. Dan is het vast ineens niet zo leuk meer als ze de touwtjes niet meer in handen heeft :)

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:27

Sabinee__ schreef:
Gewoon vast binden aan bed .

_O- Slechte moeder ben je dan, maar zou ik ook doen eigenlijk :Y)

Neej dat kan ik niet zo zeggen, ik weet niet wat er aan de hand is en hoe de situatie is ontstaan, maar ik denk dat ik dit wel als eventuele oplossing zou zien met mijn eigen dochter

Charaz

Re: Arghh kinder-slaap-drama!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:28

Blijven ademen en het is een fase moet je maar denken! Heb helaas geen tips voor je maar kan je er alleen maar succes mee wensen.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:29

Mijn ouders deden altijd: 'Wie het eerste boven is!!' En dan echt een wedstrijdje er van maken.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:31

Eh... Ik denk niet dat ik recht van spreken heb in dit topic, want ben net 17 :+

Maar wat bij mij altijd werkte, was niet zeggen van, en als je NU niet naar boven gaat...
Maar meer zo van kom maar lekker bij mama in je schone bedje, dan lees ik een verhaaltje voor en dan is het sneller morgen en kun je weer fijn spelen :)

Ik zeg ook maar wat :o

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:32

Ik wil ze wel vastbinden :P
Maar ze is gewoon bang.
Van wat zeggen ze niet.
Soms zegt ze dat ze geluiden hoort. Tja, dat hoort bij opgroeien angst. Er aan toegeven betekend aandacht. Ik laat ze nu lekker stampvoeten.
Eng is dat hoe een lieve kleuter opeens in een evil stampvoetend wicht kan veranderen!

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:34

Zelf even boven blijven rommelen totdat ze in slaap valt, dat ze wel de veiligheid van mama in de buurt heeft?

Roep maar wat hier :Y)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:34

Mah, nu breekt ze de boel af boven, ik ben woest naar boven gegaan.
Grrrrrrrrr :(

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:35

nikolletje schreef:
Zelf even boven blijven rommelen totdat ze in slaap valt, dat ze wel de veiligheid van mama in de buurt heeft?

Roep maar wat hier :Y)

Ja is wel een goede tip, al geprobeerd.
Ze zei vorige keer: mama moet jij de was nog opruimen? Je moet elke dag de was opruimen, je moet boven blijven :+
Slimpie van 3!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:37

Ligt het aan de kamer?. Misschien haar bed eens in een andere kamer zetten eens kijken wat er dan gebeurt.

Want als ze niet wil slapen omdat er wat aan de hand is in de kamer moet je gewoon gaan puzzelen wat er aan de hand is. Misschien samen de kamer opnieuw schilderen enz... weer het vertrouwen vinden. Een spelletje maken.

Ik heb geluk die 2 van mij (2ling) zijn snel vertrokken in bed fles erbij en weg zijn ze. Ze gaan dan ook pas rond 20 uur naar bed (1.5 jaar oud).

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:38

Hmm 'je moet boven blijven' is dit niet omdat ze angstig is of puur om je uit te dagen zeg maar?

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:39

Mijn ouders stopten gewoon me kop onder de kraan als ik me bed uit kwam hoor. :Y)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:39

Tamara schreef:
:')

Als je haar nou eens een paar dagen net zo lang op laat blijven als ze zelf wil? Waarschijnlijk is de lol er daarna vanaf en zeker als ze op een gegeven moment zegt dat ze naar bed wil, dat je haar dan nog even wat langer op laat blijven. Dan is het vast ineens niet zo leuk meer als ze de touwtjes niet meer in handen heeft :)

Dit is denk ik het beste idee.. dan gaat idd de lol er af, maar je moet haar dan smiddags ook proberen wakker te houden zodat ze zoo moe is dat ze savonds uit der zelf naar boven gaat

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:40

Misschien vindt ze het prettiger met een lampje aan te slapen.
Ga dan samen met haar een mooie lamp uitzoeken die zijzelf aan en uit mag doen.
Mijn dochter kon toen niet wachten om naar bed te mogen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:40

Als ze enge dingen ziet die ze niet heeft uitgenodigd zeggen dat ze die zelf kan wegsturen, door te zeggen dat het enge geluid/rare schaduw/wat het ook is niet welkom is en moet vertrekken. Dat wil nog wel eens helpen.

En een groot knuffelbeest dat als beschermer kan dienen tegen alle enge dingen (moet je als mama wel zeer overtuigend overkomen).

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:41

Heb je vast ritueel voordat ze naar bed gaan?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:42

Wat is dan precies het probleem?

Michje

Muziekje aan zodat ze de 'enge geluiden' niet meer kan horen?

Ik heb járen lang geslapen met Jip en Janneke aan.

Lievemeid

Tamara ik denk dat zo'n kleintje zichzelf dan helemaal uitput, en dan zit je de volgende dag met een oververmoeid jengelend kind. Een 3 jarige kan de consequenties daar niet van overzien.
Probeer consequent te blijven en haar steeds terug in haar bedje leggen. Ik weet dat het erg moeilijk is maar de aanhouder wint. ;)
Probeer haar niet te druk laten spelen of tv te laten kijken vlak voordat ze gaat slapen.
Probeer een vast ritueel aan te houden. Bijvoorbeeld liedje zingen, slaapmuziekje aan, nachtlampje, een kus en dan gaan. Niet heel lang bij het bedje blijven drentelen. Evt wat rommelen op de gang mag wel. :) Maak er maar geen probleem van, je faalt niet hoor! ;) Besef dat het bij het opgroeien hoort en dat je niet de enige moeder bent waarbij dit gebeurd. Succes :P en het gaat vanzelf wel over. :D
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 26-05-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:44

Teziej schreef:
Mijn ouders stopten gewoon me kop onder de kraan als ik me bed uit kwam hoor. :Y)

Die van mij zette me gewoon buiten voor de voordeur neer als ik vervelend was. Wat heb ik vaak buiten gestaan omdat ik niet wou slapen, herrie maakte enzovoorts snachts... :') (leek wel uren te duren voordat ik weer naar binnen mocht. In werkelijkheid was het dan 10 minuten..)

TS: vooral niet toegeven!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 19:44

Prisca schreef:
Ligt het aan de kamer?. Misschien haar bed eens in een andere kamer zetten eens kijken wat er dan gebeurt.

Want als ze niet wil slapen omdat er wat aan de hand is in de kamer moet je gewoon gaan puzzelen wat er aan de hand is. Misschien samen de kamer opnieuw schilderen enz... weer het vertrouwen vinden. Een spelletje maken.

Ik heb geluk die 2 van mij (2ling) zijn snel vertrokken in bed fles erbij en weg zijn ze. Ze gaan dan ook pas rond 20 uur naar bed (1.5 jaar oud).

Ze heeft in augustus een nieuwe kamer gekregen, een prachtige knalroze prinsessen kamer vol met Disney rommel ;)
Ze is daar echt héél blij mee.
Wel zitten er regelmatig kraaien op het dak. Ze heeft een half schuin dak.
Ik heb de kamer al leuker gemaakt om veel speelgoed er neer te zetten. Ze is er normaal heel graag.
Het is begonnen toen ze een keer is gaan logeren. Het ligt in de gang moest aanblijven. Tegelijkertijd moest de deur van een kier naar helemaal open. Nu wil ze mij horen.
In de winter was ze bang van het tikken van de kachel. Die hebben we express vanaf dat moment niet meer aangezet. Ook het raam doen we bewust dicht.
De kamerdeur staat nu open en dus kan ze mij en de tv horen.
Een nachtlampje heeft ze.
Gisteren heb ik knuffels geprobeerd die ze aan en uit kan kleden in bed.
Ik heb wel eens gezegd dat ze maar een liedje moet zingen.
Consequent zijn met liedje zingen en verhaaltje voorlezen ging altijd heel goed, tot een paar maanden geleden, toen kwam de smoesjes.
Ik lig niet zo lekker?
Waarom dan?
Het kussen ligt niet lekker
Dus ik een klein prinsessen kussentje gepakt, ze sliep
Nu is het:
Mijn buikje zit te borrelen
Ik heb dorst
Ik heb nog niet gespeeld
Ik ben niet moe
Ik lig niet lekker
Je hebt geen slaap lekker gezegd
Je moet boven blijven
Ik ga toch niet slapen
Stomme mamma
Ik wil niet slapen
Mijn neus is vies
Ik moet nog plassen
Het is veel te warm
Ik heb nog niks gesnoept
Je moet nog een liedje zingen
enz enz..............pfffffffffffff

TV kijken doet ze eigenlijk nooit.
Nu heb ik ze even rustig wat K3 clips laten kijken, krijgt ze er wat lekkers bij en drinken en lees ik op de bank nog een verhaaltje voor.
Ik pluk ze niet opeens uit haar spelen en zeg ook altijd dat ze na 10 minuten moet gaan slapen.
Eigenlijk doe ik alles volgens het boekje |(
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 26-05-09 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:46

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt