Prisca schreef:Ligt het aan de kamer?. Misschien haar bed eens in een andere kamer zetten eens kijken wat er dan gebeurt.
Want als ze niet wil slapen omdat er wat aan de hand is in de kamer moet je gewoon gaan puzzelen wat er aan de hand is. Misschien samen de kamer opnieuw schilderen enz... weer het vertrouwen vinden. Een spelletje maken.
Ik heb geluk die 2 van mij (2ling) zijn snel vertrokken in bed fles erbij en weg zijn ze. Ze gaan dan ook pas rond 20 uur naar bed (1.5 jaar oud).
Ze heeft in augustus een nieuwe kamer gekregen, een prachtige knalroze prinsessen kamer vol met Disney rommel
Ze is daar echt héél blij mee.
Wel zitten er regelmatig kraaien op het dak. Ze heeft een half schuin dak.
Ik heb de kamer al leuker gemaakt om veel speelgoed er neer te zetten. Ze is er normaal heel graag.
Het is begonnen toen ze een keer is gaan logeren. Het ligt in de gang moest aanblijven. Tegelijkertijd moest de deur van een kier naar helemaal open. Nu wil ze mij horen.
In de winter was ze bang van het tikken van de kachel. Die hebben we express vanaf dat moment niet meer aangezet. Ook het raam doen we bewust dicht.
De kamerdeur staat nu open en dus kan ze mij en de tv horen.
Een nachtlampje heeft ze.
Gisteren heb ik knuffels geprobeerd die ze aan en uit kan kleden in bed.
Ik heb wel eens gezegd dat ze maar een liedje moet zingen.
Consequent zijn met liedje zingen en verhaaltje voorlezen ging altijd heel goed, tot een paar maanden geleden, toen kwam de smoesjes.
Ik lig niet zo lekker?
Waarom dan?
Het kussen ligt niet lekker
Dus ik een klein prinsessen kussentje gepakt, ze sliep
Nu is het:
Mijn buikje zit te borrelen
Ik heb dorst
Ik heb nog niet gespeeld
Ik ben niet moe
Ik lig niet lekker
Je hebt geen slaap lekker gezegd
Je moet boven blijven
Ik ga toch niet slapen
Stomme mamma
Ik wil niet slapen
Mijn neus is vies
Ik moet nog plassen
Het is veel te warm
Ik heb nog niks gesnoept
Je moet nog een liedje zingen
enz enz..............pfffffffffffff
TV kijken doet ze eigenlijk nooit.
Nu heb ik ze even rustig wat K3 clips laten kijken, krijgt ze er wat lekkers bij en drinken en lees ik op de bank nog een verhaaltje voor.
Ik pluk ze niet opeens uit haar spelen en zeg ook altijd dat ze na 10 minuten moet gaan slapen.
Eigenlijk doe ik alles volgens het boekje
Laatst bijgewerkt door 1Boefje op 26-05-09 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt