Studielasturen HBO & Communicatiemanagement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Studielasturen HBO & Communicatiemanagement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 14:03

Ik wil waarschijnlijk communicatiemanagement gaan studeren op de hoge school in utrecht.
Ik vroeg me alleen af, hoeveel school kan ik verwachten in de week?

Ik ken namelijk iemand die maar 2 ochtenden naar school moet, en iemand die de hele week hele dagen moet? Wat is ongeveer normaal?
En kan iemand die ook communicatiemanagement studeert me wat meer vertellen? maakt niet uit wat!

Alvast heel erg bedankt!

NAV

Re: Studielasturen HBO & Communicatiemanagement

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:15

ik studeer communicatie, niet in utrecht maar in rotterdam. HBO is schoolser dan de uni, zeker het eerste jaar is druk. Reken maar op 4 dagen per week naar school. Ook het 2e jaar is dat nog min of meer de norm, na je derdejaars stage krijg je het een stuk relaxter. De laatste 1,5 jaar hoefde ik inderdaad nog maar 2 keer per week naar school.
Mijn vriend studeerde commerciële economie in utrecht en die moest in zijn 1e jaar 5 dagen in de week naar school. Dus als je veel vrijheid wilt, kies dan voor de uni ;-)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 15:00

Dankjewel voor de informatie!
Wanneer ik voor de uni kies zal ik toch eerst mijn vwo diploma moeten halen, dat duurt ook weer even dus dan zit ik liever wat langer in de week op school ;)

Hoe bevalt jou de studie?

NAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:36

nou ik ben bijna klaar, en ik vond het heel goed te doen. Het eerste jaar is wel veel, maar niet moeilijk. Het is wel essentieel dat je een beetje gevoel voor taal en schrijven hebt. Verder moet je overal zelf achteraan, maar dat is natuurlijk bij elke hbo of uni studie zo. Ben je al naar een open dag geweest? Ik vond het beeld wat ik daar kreeg erg passend bij de studie, dus dat zou ik je zeker aanraden. Verder moet je qua tijd geluk hebben met je rooster. Want 4 dagen op school, kan ook zijn dat je maar van 10 tot 2 les hebt. Maar als je veel tussenuren hebt, kan je ook de hele dag onderweg zijn.
Verder doe je heel veel in groepjes dus reken erop dat je soms op je vrije dag ook nog moet afspreken voor school dingen.