Waarom voel ik me zo?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Waarom voel ik me zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 11:19

Waarom kan ik me niet gelukkig en fijn voelen zoals andere mensen?
Waarom moet ik altijd onzeker over alles zijn?
Waarom kan ik me druk maken om kleine dingen?
Waarom voel ik me aldoor zo dik?
Waarom ben ik zo down aldoor?
Waarom vergelijk ik mezelf zo met anderen?

En ga zo maar door ik voel me zo sja hoe moet ik het uitleggen?
kan niet tevreden over mezelf zijn of mijn lichaam
Trek me teveel aan van de dingen op tv en voel me daarom gelijk een heel stuk minder
Ik denk dat er misschien wel meer meisjes zijn die hier last van hebben?

Hoe gaan jullie hiermee om?
ik lees weleens van mensen die zijn blij met hoe ze eruit zien en wat een ander van ze vind vinden ze niet zo belangrijk hoe krijg je zo'n gevoel?
Laatst bijgewerkt door iefke op 26-05-09 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:36

Ik ken het ook. De ene moment gaat het goed en kan ik genieten. Het volgende moment (wat vaak veel langer duurt) ben ik neergeslagen, voel ik me niet lekker in mijn vel, ben erg onzeker en denk dat de gras aan de overkant veel groener is.
Ik denk dat iedereen wel zulke stadia's in hun leven hebben.
Hoe ik ermee omga; proberen je aandacht op andere dingen te richten waar jij wat positiefs uit kan halen. Waardoor je je goed gaat voelen.
Bv een heerlijke rit maken of met vriendinnen winkelen, naar de bios of gewoon even tegen je vriend aanliggen. Leg de lat niet te hoog voor je neer door dingen te willen die niet kunnen, maar vooral maak jezelf niet kleiner en minder dan dat je bent! Want jij bent wie je bent en dat is goed.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 13:49

Bedanklt daar kan ik wat mee!
Gelukkig ben ik dan niet de enigste die zich vaak zo voelt ik vind het moeilijk ermee om te gaan het is echt meest in de zomer

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:53

Het is ook heel erg moeilijk om mee om te gaan omdat je er midden in zit.
ik heb het vooral in de winter, een echte winterdip maar ook de rest van het jaar kan het ineens komen en ben ik van slag.
Wat heel erg belangrijk is, is dat je niet minder over jezelf gaat denken en twijfelen aan jezelf. Ik merk dat ik dat vooral dan snel doe en dan is het nog moeilijker om eruit te komen omdat het een neerwaartse spiraal is.
Mocht je er last van hebben praat er dan met iemand over, vertel waar je mee zit al heeft diegene geen oplossing maar het is soms zo fijn om het gewoon te delen.
Mijn pb staat open als je dat wilt.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:03

Indd.
Ik heb mij een lange tijd ook zo gevoeld en soort verstopt voor de rest van de wereld.
Totdat ik het zat werdt om steeds maar alleen te zijn.
Met kleine stapjes ben ik hieruit gekomen, dus indd een keer bios of gaan winkelen.
Probeer ook eens nieuwe dingen die je eigenlijk eng vind, kan je het beste met een vriendin doen of iemand die je vertrouwd, meestal blijkt het niet zo eng te zijn ;) (Okej een enkele keer wel, maar dan heb je het WEL een keer gedaan ;))

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:15

Enigste optie denk ik is om er toch niet (zoveel) aan te denken...
Dat je je zo voelt als je naar tvkijkt is niet eens zo raar, op tv zie je tegenwoordig alleen maar zo wat slanke meiden die er op en top uitzien.. maar bedenk wel dat het TV is en zij er misschien ook niet zo uitzien in het echt! (ze kunnen tegenwoordig alles bewerken).
En daarbij zijn die meiden enz vaak ook een centimeter dik opgemaakt.. Dus trek je sowieso niks van televisie aan!
Dat je je af en toe onzeker voelt hoort erbij, maar dan wel AF EN TOE.. Dat hebben alle meiden denk ik wel eens.
Ik ben daarbij best slank, en als ik dan naar andere meiden kijk die een mooi lijntje hebben (dus wat dikker zijn dan mij) word ik ook wel even jaloers.. Maar ik heb me erbij neer kunnen leggen, ik heb nou eenmaal niet zo'n lijntje, het lukt me nou eenmaal niet om aan te komen.
Maar ik heb het geaccepteert en ik heb me erbij neergelegt.
NIEMAND is perfect.. iedereen heeft wel wat! Je vind dat je te dik bent, maar als je eenmaal afgevallen bent zoals je wilt word je wel ergens anders onzeker over. Volgensmij hebben alle vrouwen dat zo onderhand, is volgensmij gewoon een vreemde 'vrouwentik'.

Je leeft maar 1x, WAAROM zou je je steeds zo ongelukkig en onzeker voelen?? Accepteer gewoon dat je zo bent, waarschijnlijk denk je zelf gewoon dat je niet mooi bent maar valt het reuze mee.
Hou eens op met de negatieve gedachtes en ga eens letten op de leuke dingen in je leven, en die zullen er vast wel zijn!
Zoals ik al zei, je leeft maar 1x dus maak er wat van en ga niet zo zitten twijfelen over alles.. dat is toch zonde!?

Ik kan je verder geen tips geven, je moet er toch echt zelf alleen aan werken en er zelf voor zorgen dat je niet zo negatief blijft denken, want jij bent tenslotte diegene die dat doet.. en niet iemand anders.

Groetjes Milou

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 15:39

Milou ook heel erg bedankt!
Je hebt gelijk maar het is moeilijk ene keer kijk ik in de spiegel en denk naja je mag dr best wezen andere keer walg ik vanmezelf als ik in de spiegel kijk