Hoe doen jullie dat met andere hobby's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Springruit06

Hoe doen jullie dat met andere hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 18:13

Na aanleiding van [LZP] wie nog een hobby/sport naast de paarden? :o

Ik zie hier dat er best heel veel mensen zijn, die meer hobby's, en sporten hebben.
Ik vraag me af hoe jullie dat in vredesnaam doen?

Overdag, van half 9 tot 10 voor 4 zit ik op school.
Wanneer ik uit school kom, drink ik iets, en kleed ik me om.
Dan ben ik half 5 ongeveer bij mijn paard,
ga ik uitmesten en rijden etcetera.
En ben ik om een uur of 7 weer terug, dan ga ik eten.
Daarna ga ik douchen en huiswerk maken. :Z

In het weekend ben ik het hele weekend met mn vriendje
(en ga ik natuurlijk ook naar mn paard, schrik niet :P )

Ik heb eigenlijk helemaal géén tijd meer voor vriendinnen,
en andere dingen, want ik zou graag ook hardlopen willen
opbouwen, lezen, meer foto's maken, meer tijd voor vriendje,
relax tijd etcetera.

Ik vraag me af hoe jullie dat doen? (en vooral mensen met een
eigen paard, die alles zelf moeten doen)
Ben ik nou de enige die altijd in mega tijdnood zit?

thanks! *D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:43

Doorde weeks:
Opstaan.
Paarden voeren
Van te vroeg tot ca 16.00 werken. Ben meestal om 17.00u thuis.
Ik geef de paarden te eten.
Mijn vriend kookt :Y)
Na het eten: paardrijden, trainen, film kijken of in en rondom het huis werken
Daarna weer paarden en honden te eten geven
Slapen
In het weekend:
Hangt af van het weekend. Maar meestal 1 avond bij vrienden/familie, 1 zondag 2 uur trainen en naar familie.
Meestal rijden we beide dagen.

Groot voordeel: Paarden aan huis en vriend in huis :Y)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:45

Ik hoef gelukkig qua stalwerkzaamheden niets te doen, sta op een all in stal. Ik kom er dus puur voor de verzorging van mijn paard (en de gezelligheid uiteraard :P ).

Ik werk iedere dag van half 9 tot 5. Kom thuis, moet koken en eten en dan na het eten naar mijn paard. Zodra ik daar vandaan weer thuis kom is het circa 9 uur en ga ik douchen en naar bed :).

Oh ja en tussendoor kom ik mijn vriend wel eens tegen in huis ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:14

Na werk ben ik om ong 17.30 bij mn verzorgpaarden. Rijden, stront scheppen (is altijd maar paar drollen, eigenaresse houdt het op de dag bij), voeren en ong 19.00 naar huis. Ik heb een hekel aan koken voor mijzelf alleen, dus moet makkelijk in een half uur klaar zijn. Tussendoor verslagen maken voor mijn werk, ong 20.00 helemaal klaar. Beetje huisje opruimen (als je het bijhoudt is het 10 minutenwerk per kamer) en dan tijd tot 23.00 voor 'andere bezigheden' ;)

In het weekend ben ik de ochtend of de middag bij de paarden, rijdt ik ze ook langer. De andere daghelft en de avond is weer prima te vullen met andere bezigheden

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 00:42

Ik heb een hometrainer thuis neergezet en neem nergens een abbo op :D
Dus als ik wil zwemmen dan ga ik en koop een eenmalige dingus, lezen tussendoor, shoppen tussendoor, uitgaan op zaterdag...hm....heb wel tijd zat naast mijn paardje, gewoon goed indelen :P

celticpony

Re: Hoe doen jullie dat met andere hobby's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 03:49

Probeer werk(24 uur), gezin(2 kleine meiden), zwemlessen, sportlessen voor kids, huishouden(geen hulp), vrienden, paard(volpension en ga om de dag, ze staat toch altijd buiten), zangles, hardlopen, boodschappen met elkaar te combineren... Vriendlief klaagt weleens...dat ik hem zo weinig zie(kan ie ergens nog gelijk in hebben ook)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 08:11

ik werk zn 40-45 uur in de week(onregelmatig) en beun er zn kleine 10 uur in de week bij. daarnaast rij ik zn 5x per week paard en dat is goed te combineren door de onregelmatigheid. ik heb tijd zat over.
ik ben een adhd-er en kan niet op de bank stil zitten. vind het gewoon vreselijk om stil te moeten gaan zitten. ik ben ook niet anders gewend.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:35

Ik heb nu veel vrij door school dus het valt wel te combineren. En voor andere dingen maak ik wel tijd!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 09:47

Ik werk iedere van van half 9 tot vijf of van acht tot half 5. Zodra ik thuis kom ga ik eerst even paarden eten geven (staan aan huis) dan zelf rond zes uur / half 7 even zelf eten. Thuis een aantal dingen doen en dan rond een uur of half 8 rijden.
Uitmesten oid doe ik alleen in het weekend, doordeweeks doet mijn moeder dat...
Op zaterdag sta ik altijd redelijk vroeg op om eerst even lekker te rijden en daarna uit mesten etc en dan heb ik nog driekwart dag over.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:33

mijn week is nog veel drukker, juist omdat ik tijd maak voor mn andere hobbys! Het is de kracht van het plannen en combineren, zo ga met mn ene vriendin foto's maken, met de andere paardrijden, met mn vriendje lekker uit eten en stappen.. Ik doe alles op de fiets, waardoor ik aan mn beweging kom

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:56

ik heb eerlijk gezegd weinig tijd voor andere hobbys. Ik werk 40 uur, doe een avondopleiding, ga elke dag naar mijn paard en heb een vriendje op een uur reizen bij mij vandaag. Er blifjt dus weinig tijd over. Ik plan wel bewust tijd in om iets leuks met vriendje of vriendinnen te gaan doen.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:01

Ik werk vier dagen in de week, heb twee paarden aan huis staan (dus verzorg alles zelf) en volg nog een studie psychologie.
Toch heb ik tijd voor andere dingen. Ik geef beide paarden één dag per week vrij-af, dus dan rij ik er op die dag maar eentje.
Verder train ik met mijn hond bij de hondenclub, loop ik hard, doe mijn huishouden (geen hobby overigens), fiets ik twee keer per week 30 km en wandel ik ook regelmatig met de honden (neem ze ook mee met hardlopen).
Mijn tip is: efficiént plannen. Je hoeft je paard niet altijd minimaal een uur te rijden. Als ze na een half uurtje lekker lopen kan het ook goed zijn.
Uitmesten en voeren: ook alles snel en efficiënt doen.
En wat andere hobby's betreft: ook gewoon doen...
Mijn paarden lopen de hele dag op de wei, dus het dagje vrij-af hoef ik me niet schuldig over te voelen, het paard staat niet de hele dag op stal.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:43

Niet... ik heb een keuze gemaakt om met paardrijden te stoppen

Maandag: 08.30 -17.00 studie / 17.00 - 18.30 werk
Dinsdag: 08.30 -17.00 studie / 17.00 - 18.30 werk
Woensdag: 08.30 -17.00 studie / 17.00 - 18.30 werk / 20.00 - 21.30 Boksen
Donderdag: 12.00 -17.00 studie / 17.00 - 18.30 werk / 19.00 - 22/23.00 ander werk
Vrijdag: 08.00 - 12.30 manege werk / 17.00 - 18.30 werk / 19.00 - 22/23.00 ander werk
Zaterdag: ochtend boksen als ik zin en puf heb, daarna 19.00 - nacht werken.
ik zou dus niet weten waar ik paardrijden zou moeten plaatsen, op zondag maak ik wel graag foto's van paardjes of ik ga lekker skeeleren :D

en ja ik moet vanuit me school keihard naar me werk crossen :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 16:49

Ik red het ook niet altijd om naast school, studie en paarden nog iets anders te doen voor mezelf.
Een weekend is al gauw opgevuld met studie en werk en met vrienden of vriendinnen wat leuks doen, zoals een avondje film kijken of sporten of shoppen.

Maar toch probeer ik een uurtje in de week vrij te houden voor mijn andere hobby : Scrapbooken.

Soms moet je jezelf even verplichten om wat anders te gaan doen :) Tv kijken doe ik amper dus kan ik mooi een uurtje scrapbooken :)