Zaterdag abonnement afgesloten, nu opzeggen/ontheffen..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Zaterdag abonnement afgesloten, nu opzeggen/ontheffen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 06:44

Hoi allemaal,

Vriendjelief heeft afgelopen zaterdag een nieuwe telefoon gekocht.. Nou ja, gekocht.. Dat was de bedoeling, maar dankzij de verkopers zit ie nu aan een abonnement vast (van Hi) ... Zijn nummer moet nog overgezet worden, en hij heeft nog niks noppes gedaan met dat kaartje, zit nog netjes in de envelop, alleen zit nu in het nieuwe toestel zijn oude simkaartje. :)

Nu heeft hij toch echt spijt dat hij zich heeft over laten halen en wil hij dat abonnement opzeggen, en het toestel gewoon houden en daar de volle prijs gewoon voor te betalen... Ik kon het niet zo snel vinden, maar weet iemand wat zijn rechten zijn?

Hij zou zo vanmiddag of morgen terug kunnen naar die zaak, maar hun kennende zullen ze meteen zeggen dat het niet kan.. Ik weet het niet precies, want over die telefoon hoeven ze niet moeilijk te doen, die wil ie gewoon houden en betalen :j

Nou, hopelijk weten jullie iets meer en kunnen jullie helpen... :)

Groetjes,
Karin

Vippie

Re: Zaterdag abonnement afgesloten, nu opzeggen/ontheffen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 06:47

Volgens mij heb je bij elk abonnement 6 dagen bedenktijd, of is dat alleen bij energiebedrijven?
gewoon maandag teruggaan naar de winkel en goed je algemene voorwaarden doorlezen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:04

er bestaat zoiets als een afkoelperiode, dus je vriendje kan volgens mij gewoon terug gaan, helemaal als hij het toestel gewoon wil houden, daar doen ze namelijk nog wel eens moeilijk over.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:13

Je hebt idd 6 dagen bedenktijd, in die tijd kun je gewoon terug gaan naar de winkel en zeggen dat je er toch van af ziet.
Alles meenemen en idd ze zouden alleen vaak moeilijk doen als je de telefoon ook niet meer wilt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 07:41

geen 6 dagen; maar 14 dagen bezinningstermijn.
teruggaan naar de winkel en hierop wijzen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 07:55

Heel fijn!! Ik kon het niet zo snel vinden, maar goed om te weten!! Thanks!! :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:17

Hij zou het kunnen vragen, aangezien het nog maar zo kort geleden is doen ze het miss nog wel ja.
Na langere tijd iig niet meer... Ligt er denk ik een beetje aan wat voor een mensen er in de winkel staan.. Scheelt vaak ook wel. Voor zover ik weet, kan het abbonement niet meer worden afgezegt nadat het eenmaal is afgesloten.

Je zegt dat hij het simkaartje nog niet heeft gebruikt waar het abbonement opzit? Dan is de kans denk ik wel wat groter dat ie 'm nog kan afzeggen.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:21

Als ze nou in de winkel moeilijk gaan lopen doen, gewoon naar de klantenservice van Hi bellen! Ik zit zelf ook bij Hi en heb niet zulke goede ervaringen met de mensen in de winkel (inderdaad heel erg pushen en overhalen en toen ik eenmaal had besloten waren ze behoorlijk onaardig en werd alles afgeraffeld), maar ik heb inmiddels al voor meerdere probleempjes de klantenservice gebeld en ben daar prima geholpen. Dus doen!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:29

Ik zou ook even naar de klantenservice bellen.
Vaak in de winkel hebben ze toch mooie praatjes waardoor je je toch maar weer gaat bedenken.

Succes ermee in ieder geval!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 17:14

Ja, door die praatjes heeft ie zich ook om laten praten.. Stond er ook van te kijken, (hem kennende) maarja, zijn beslissing.. :j

Ik heb in elk geval wel de ervaring dat je beetje moet weten wat je rechten zijn, dat je wat verder komt :j Dus morgen gaat ie terug (hij had vandaag zijn papieren niet mee en kon na zijn werk niet op tijd halen en erheen) en dan zien we het.. :)

Dank jullie wel!! :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 20:13

Het is gelukt trouwens!!

Dinsdag terug gegaan, T for telecom zei zelf dat zij niet konden opheffen, dus wij moesten contacten.. Daar in de winkel nog gebeld (bewust gedaan) en die vrouw van Hi vond het heel raar dat de winkel er niet aan deed.. Nr stond er ook nog niet in, dus stond nog op het 'oude' nummer..
T for Telecom moest het doen, deed moeilijk dat zij het niet konden/mochten van hoofdkantoor, maar na enig aandringen zonder probleem gegaan... Dus al met al okey..

En voor de geïnteresseerden; 8 dagen na de contractdatum :)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:50

He wat goed dat het toch is gelukt zeg! Wel raar dat ze in eerste instantie zeggen dat ze het niet kunnen/ mogen en het uiteindelijk toch doen.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 09:29

Ach dat is gewoon een kwestie van 'toch proberen' en geloof dat dat gewoon broodje aap is... := want die mevrouw van Hi zei ook dat alle winkels waar je het kan afsluiten, ook kunnen ontbinden..
Weet niet of ze een bonus o.i.d. krijgen bij elk abbo ofzo, dat dat er iets mee te maken heeft, maar Marco was wel blij dat ie eraf was.. En voortaan laat ie zich ook niet meer inpakken als ie zelf al weet wat ie wil :Y)